PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2025 m. Kovo 26 d. 15:38

Franšizė: ir investicija, ir antras kvėpavimas verslui

Akmenė

Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT


352476

Naujojoje Akmenėje atidarius „Čili Pizza“ restoraną pirmomis dienomis baigėsi picų kepimo tešla, o Panevėžyje seniau veikusį restoraną perdarius į „Čili Pizza“ pajamos vien pirmą mėnesį pašoko 50%. Franšizę šiandien renkasi vis daugiau verslininkų – vieni tam, kad investuotų sukauptas lėšas su gera grąža, kiti siekdami atgaivinti verslus, kuriems sunkiau sekasi.

„Svečių antplūdis buvo toks didelis, kad pirmomis dienomis buvo pabaigta picų tešla ir restoranas klientams negalėjo pasiūlyti picų. Buvo labai geras startas, klientai puikiai žino, kas yra „Čili Pizza“ ir jau pirmomis savo darbo dienomis sulaukėme labai daug svečių, kurie mėgavosi maistu ir nauju restoranu nedideliame mieste”, – dalinasi įspūdžiais Naujosios Akmenės „Čili Pizza“ savininkas Evaldas Balodis, atidaręs restoraną pagal franšizę.

Naujosios Akmenės „Čili Pizza“ – vienas iš devynių Lietuvoje pagal franšizę veikiančių „Čili Pizza“ tinklo restoranų. Latvijoje visi 19 „Čili Pizza“ veikia pagal franšizę.

Garantuota investicija

Kaip pasakoja „Čili Pizza“ restoranų tinklą valdančios bendrovės „LTK Food Group“ generalinė direktorė Goda Karosaitė, paprastai tradiciškai pasaulyje restoranų franšizė įsigyjama turint vieną iš dviejų tikslų.

Viena dalis – tai verslininkai ar įmonės, kurios nori sėkmingai investuoti sukauptas lėšas. Paprastai franšizės pagrindu veikiantis verslas yra saugi investicija, kuri generuoja didesnę grąžą, nei tradiciniai investavimo būdai. Be to, taip diversifikuojamos pajamos.

Antroji dalis – žmonės, kurie nori atidaryti restoraną, bet neturi geros idėjos, arba jau atidarę maitinimo įstaigą verslininkai, norintys didesnių pajamų.

„Čili Pizza“ praktika rodo, kad perdaryti veikiančią maitinimo įstaigą į „Čili Pizza“ restoraną trunka iki mėnesio. Kadangi pajamos po transformacijos vidutiniškai išauga 50 proc., jau pirmas darbo mėnuo padengia dėl uždarymo patirtus nuostolius, o toliau džiaugiamasi didesniais lankytojų srautais ir pajamomis.

„Sukurti gero restorano koncepciją ar pirkti franšizę – išlaidos labai panašios, bet laiko sąnaudų nepalyginsi. Sukurti restorano koncepciją savarankiškai – ne vieno mėnesio darbas, o sukaupti lojalių lankytojų ratą truks ne vienerius metus. Žinoma, nepatikrinta idėja gali ir nepasitvirtinti, o tuomet – bankrotas“, – sako G. Karosaitė.

Tyrimų duomenimis, daugiau nei trečdalis Lietuvos gyventojų „Čili Pizza“ įvardina kaip mėgstamiausią restoranų tinklą, 6 iš 10 gyventojų šiuose restoranuose lankosi bent kartą per mėnesį, o patį prekės ženklą atpažįsta beveik kiekvienas lietuvis.

Po 2024 metais vykdytos įvaizdžio stiprinimo kampanijos „Čili Pizza“ tapo 3 pagal pasirinkimą prekės ženklu tarp restoranų.

Praktika rodo, kad restoranui pakeitus prekės ženklą į „Čili Pizza“, pajamos vidutiniškai išauga apie 50%. Vien per maisto kurjerius vienas „Čili Pizza“ restoranas atlieka apie 25 tūkst. užsakymų per mėnesį, o miegamuosiuose didmiesčių rajonuose šis skaičius siekia ir 40 tūkst. Naujam nežinomam restoranui tai pasiekti būtų labai sunku.

Išlaikyti tokį žinomumą – brangi investicija, kurią atlieka „Čili Pizza“ restoranų tinklas.

Ir tai ne vienintelis privalumas, kurį suteikia franšizė.

Pradžiai – 50 tūkst. eurų

Daugiau kaip 25 metus veikiantis restoranų tinklas „Čili Pizza“ nuolat investuoja į naujus receptus, technologinius sprendimus, rinkos tyrimus, rinkodaros ir marketingo akcijas.

Vien į skaitmenines sistemas, kurios šiuolaikiniame versle leidžia taupyti ir sukuria didelį konkurencinį pranašumą, „Čili Pizza“ investavo kelis šimtus tūkstančių eurų.

Pradedančiam verslui tai būtų neįkandama investicija, o franšizę įsigiję partneriai nuo pirmos dienos naudojasi jau veikiančiu įmonės interneto tinklapiu, skaitmeniniu meniu, padedančiu greičiau aptarnauti klientus, įvairiais kitais inovatyviais įrankiais.

Taip pat franšizės partneris gauna prieigą prie „Čili Pizza“ maisto pristatymo į namus sistemos. Praktika rodo, kad internetu užsakomas maistas, sudaro reikšmingą dalį restoranų pajamų.

„Verslo požiūriu didelė mūsų stiprybė ta, kad nesame tik franšizės pardavėjai. Patys valdome 20 restoranų, tai svarbi mūsų verslo dalis, todėl nuolat stebime rinką, reaguojame į pokyčius ir šią patirti iškart perduodame partneriams“, - sako G. Karosaitė.

„Čili Pizza“ vykdo nuolatines asortimento tobulinimo kolaboracijas su Italijos ir Lietuvos šefais, organizuoja naujų patiekalų gamybos mokymus atvykstant į vietą, ieško geresnių ir kokybiškesnių ingredientų.

Dar vienas didelis privalumas - „Čili Pizza“ produktai, indai, kitas inventorius perkami centralizuotai, o tai reiškia daug geresnes kainas, nei perkant atskiram restoranui.

Taip pat „Čili Pizza“ franšizę įsigijusiam partneriui perduos reikalingas žinias, technologijas, apmokys personalą, padės geresnėmis kainomis gauti restorano įrangą ir inventorių.

Itin svarbi partnerystės dalis pradedantiems verslams – „Čili Pizza“ franšizės pirkėjui gali suteikti kreditą restorano įrengimui iki 50 tūkst. eurų. Kai pradedančiam verslui gauti finansavimą iš bankų be užstato – misija neįmanoma, tai labai svarbi parama.

#ČILI PIZZA#FRANŠIZĖ#INVESTICIJA