Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
KTU nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Frankfurto knygų mugės Geriausių Europos mokymosi priemonių apdovanojimuose (BELMA) specialiuoju komisijos prizu apdovanotas Lietuvos leidyklos „Šviesa“ ir Kauno technologijos universiteto (KTU) dėstytojų parengtas mokymosi priemonių rinkinys apie kūno kultūrą.
Išskirtinis apdovanojimas lietuviams suteiktas už inovatyvų požiūrį į kūno kultūros pamokas.
KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) dėstytojų doc. Irinos Klizienės, doc. Gintauto Cibulsko, dr. Šarūno Klizo, su kolegomis Laima Buliuoliene ir Laisvūne Daukšaite rengtas ugdymo priemonių komplektas antrai klasei „Kūno kultūra 2“ ne tik papildo veiklas sporto salėje, bet ir skatina pradinukus domėtis sveika gyvensena, ugdyti teisingus įpročius, rūpintis savo fizine sveikata.
Mokymosi priemonių rinkinį sudaro trys dalys: vadovėlis, pratybos ir mokytojo knyga. Kiekviena rinkinio dalis atlieka savo funkciją ir papildo viena kitą.
Mokytojams tai didelė pagalba, nes yra tiek pamokų planai, temos, tiek konkrečios užduotys, kurias galima daryti lauke, sporto salėje ar netgi klasėje.
Doc. I. Klizienė atkreipia dėmesį, kad vadovėlis skirtas kūno kultūrai, bet nepamirštami ir bendrieji dalykai.
„Viską šiame vadovėlyje stengėmės integruoti, tiek lietuvių kalbą, tiek kūno kultūrą, tiek pasaulio pažinimą. Mokytojo knygoje yra aprašai, kaip pamokas galima integruoti su matematika, lietuvių kalba ir kitomis. Įvairūs skaičiavimai, skaičiuotės, pratimai padeda susieti visus dalykus“, - sako viena iš apdovanotų leidinių autorių.
Pasak docentės, pradinių klasių mokytojai nėra kūno kultūros specialistai, jie ruošiami bendrai, kad galėtų ugdyti mokinių matematikos, gimtosios kalbos, pasaulio pažinimo žinias. Ši knyga padeda jiems skirti daugiau dėmesio kūno kultūrai su išsamiais pamokų aprašais, pratimais, žaidimais, su konkrečiai ugdomomis fizinėmis vaikų savybėmis.
Doc. G. Cibulskas priminė, kad vyresnėse klasėse kūno kultūros mokytojai yra tik kūno kultūros mokytojai, jie tuo domisi, yra specialistai, dėl to ir ugdymo procesas yra lengvesnis, palankesnis vaikui.
„Tokį jį norėjome padaryti ir žemesnių klasių vaikams su šiuo vadovėliu, jame esančiomis užduotimis“, - sako leidinių bendraautorius.
Apdovanotų vadovėlių autoriai pastebi, kad ypač svarbu žinoti, kokia yra vienos ar kitos užduoties nauda. „Kad ir kokią užduotį darytų, tiek moksleiviui, tiek mokytojui yra svarbu žinoti, kodėl ji daroma, kokią savybę ugdo. Nebeužtenka daryti atsilenkimų ar bėgti kelių ratų ir sakyti, kad sudalyvavai kūno kultūros pamokoje“, - pabrėžė doc. G. Cibulskas.
Pasak autorių, vadovėlis kurtas atsižvelgiant ir į kitas šių dienų problemas mokyklose, pavyzdžiui, patyčias. „Akcentuojamos garbingo, teisingo žaidimo taisyklės, kad ir ką moksleiviai žaistų, kvadratą, krepšinį ar tiesiog šokinėtų per virvutę“, - sako doc. I. Klizienė.
Vis dėlto kaip didžiausią problemą mokyklose autoriai pamini infrastruktūrą. Kai kuriose mokyklose nėra sporto salės, nepritaikyti pastatai arba nėra tinkamo inventoriaus. Dalis mokyklų sprendžia tai įsirengdamos sporto aikštynus lauke, įvairias laipynes ar kliūtis, kiek tai įmanoma, tuomet nors trumpą laiką, kuomet dar nešalta, galima tinkamai ugdyti vaikus.
ELTA primena, kad Frankfurto knygų mugė - leidėjų pasaulio centras, kurį aplanko daugiau nei 7 tūkst. dalyvių iš viso pasaulio.
Leidykla „Šviesa” Konkursui šiemet pateikė tris mokymosi priemonių komplektus - „Literatūra“ 6 klasei (serija ATRASK), „Lietuvių kalba“ 2 klasei (serija TAIP!) ir „Kūno kultūra 2“.
ELTA