PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2020 m. Kovo 11 d. 09:24

„Fotoamnestija 1988–1999“ - juodai baltos mūsų istorijos detalės

Šiauliai

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


120697

Spaudos fotografas Paulius Lileikis Kovo 11-osios išvakarėse atvyko į Šiaulius su istorine retrospektyvine paroda „Fotoamnestija 1988–1999“. Kovo 5 dieną Fotografijos muziejuje atidaryta jo menininko paroda.


Foto galerija:

vlcsnap-2020-03-09-11h09m52s931.png
vlcsnap-2020-03-09-11h10m46s117.png
vlcsnap-2020-03-09-11h10m58s623.png
vlcsnap-2020-03-09-11h11m21s605.png
vlcsnap-2020-03-09-11h11m42s943.png
vlcsnap-2020-03-09-11h12m03s906.png
vlcsnap-2020-03-09-11h13m23s251.png
vlcsnap-2020-03-09-11h13m36s387.png
vlcsnap-2020-03-09-11h14m00s286.png
vlcsnap-2020-03-09-11h14m07s952.png
vlcsnap-2020-03-09-11h14m35s437.png

vlcsnap-2020-03-09-11h12m31s547.png

Spaudos fotografo Pauliaus Lileikio istorinė retrospektyvinė paroda „Fotoamnestija 1988–1999“ tęsia dar 2016 m. pradėtą turą ir Kovo 11-osios išvakarėse atkeliauja į Šiaulius. Parodoje autorius antram gyvenimui prikelia archyvuose primirštus negatyvus ir gaivina vaizdus, kurie šiandien mums kalba apie Atgimimo bei pirmųjų kelerių Nepriklausomybės metų įvykius ir to laikmečio dvasią. Istorinėse nuotraukose – valstybės politikos, kultūros, verslo veikėjų portretai, reikšmingi atgimimo įvykių reportažai, simbolinės akimirkos.

„Fotoamnestija“ – giliai fotoarchyvuose įkalintų atgimstančios Lietuvos vaizdų, įamžintų 1988–1999 m., inventorizacija. 50 darbų – tarsi 50 bylų, unikaliais fotovaizdiniais fiksuojančių atgimstančios Lietuvos įvykių raidą ir transformacijos periodą. Vizualus ir konceptualus savo archyvų peržiūrėjimas leido skelbti fotografiškąją amnestiją primirštoms erdvėms – portretams, įvykių akimirkoms, vaizdams – liudijančioms tiek ypatingą tautos dvasią, tiek kontrastingą sistemų kaitos periodą“ – parodą apibūdina autorius.

vlcsnap-2020-03-09-11h12m39s633.png

„Ši paroda nėra pirmoji, tai nėra jos premjera. Paroda keliaujanti. Bet man ypatingai smagu, kad būtent Fotografijos muziejuje ji yra čia, man labai smagu čia būti. Prieš akis matote beveik 50 mano nuotraukų, ši paroda gimė mano penkiasdešimtmečiui. Ne toks jaunas esu kaip atrodau. Trumpas šis įamžintas laikotarpis, bet pats įspūdingiausias ir pats „fainiausias“, nes prasidėjo Lietuvos atgimimas. Teko pakeisti dvi santvarkas, perlipti iš vieno amžiaus į kitą, pakeisti trejus pinigus, taip, kad, gyvenam labai geram periode. Kodėl amnestija? Pavadinimas tiesiogiai atitinka prasmę, kadangi daug negatyvų buvo įkišti į dėžes, dėžės įkištos po lova ir tie negatyvai taip ir nebūtų pamatę dienos šviesos. Bet mane privertė kolegos, ypatingai brolis atsisukti ir inventorizuoti tai ką turiu. Matote gal tik vieną tūkstantąją to, ką turiu“, - apie parodą pasakoja kūrėjas Paulius Lileikis.

vlcsnap-2020-03-09-11h12m49s569.png

Autorių už smulkmenišką istorijos pasakojimą gyrė ir menininkas Virginijus Kinčinaitis.

„Netikėtumas, nes autorius gimė tais metais. O pasirodo, metraštininku tapo šios reikšmingos epochos. Ta paroda yra įdomi kaip vienas pasakojimas, kada tu nesustoji prie nuotraukos kaip prie ikonos. Tu atveri kažkokias įdomias detales tame nesibaigiančiame pasakojime. Tas lūžio metas Pauliaus fotografijose yra taip matomas. Fiksuojama kiekviena detalė. Ne tik Lietuvos diplomatai, bet ir kaip jie apsirengę, kokie jų kūno judesiai, kaip jie mokosi būti diplomatais. Ši istorija dramatiška, prakaito, kraujo, įtampos. Kasdienybė sumišusi su heroizmu“, - užsidegusiai pasakojo V. Kinčinaitis.

Kviečiame virtualiai pasižvalgyti po parodą ir pasiklausyti kūrėjo vaizdo reportaže:

spaudos-fondas-naujas-61-intern-32.jpg