PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Rugsėjo 15 d. 21:42

Finišavo ralis „Aplink Lietuvą 2019“ (nuotraukų galerija)

Vilnius

Algimanto BRAZAIČIO nuotr.

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


99030

Sekmadienio pavakarę Vilniuje, S. Daukanto aikštėje priešais Prezidentūrą, finišavo ralis „Aplink Lietuvą 2019“, kurį nuo pat pirmojo, įvykusio 1931 m., rengia tikrasis FIA narys, 1926-aisiais įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK).


Foto galerija:

abr-7875.jpg
abr-7888.jpg
abr-7915.jpg
abr-7989.jpg
abr-7996.jpg
abr-8008.jpg
abr-8090.jpg
abr-8128.jpg
abr-8191.jpg
abr-8196.jpg
abr-8233.jpg
abr-8238.jpg
abr-8247.jpg
abr-8290.jpg
abr-8334.jpg
abr-8348.jpg
abr-8365.jpg
abr-8369.jpg
abr-8412.jpg
abr-8426.jpg

Repeticijos nenuėjo veltui

Šio ralio dalyviai varžosi dėl garbingiausio trofėjaus visų sportininkų kolekcijoje - šalies Prezidento taurės.

Finišo ceremonijoje Prezidento Gitano Nausėdos taurę kėlė Kauno rajono sportininkų Manto Bytauto ir Mindaugo Kaminsko duetas, vairavę „Seat Leon“ automobilį.

Pasveikinusi absoliučius ralio nugalėtojus ir visus lenktynių dalyvius bei organizatorius, Prezidento taurę lenktynių laimėtojams įteikė Prezidento kanceliarijos kanclerė Algė Budrytė.

Nugalėtojai be pagrindinio trofėjaus laimėjo ir kovą SGC3 automobilių įskaitoje bei Alytaus, Pasvalio ir Kauno rajono merų taures už greičiausiai įveiktas varžybų trasas, besidriekusias šių regionų teritorijomis.

Ralio „Aplink Lietuvą“ laimėtojai visas greičio ir specialiąsias rungtis, buvusias lenktynių programoje, įveikė per 43 min. 25,3 sek. ir negavo jokių baudų.

„Tai buvo tik antrasis mūsų ralis Prezidento taurei laimėti, tačiau jis mums su Mindaugu baigėsi kiek netikėta, tačiau laukta sėkme, - džiaugdamasis pergale sakė M. Bytautas. – Kita vertus, su Mindaugu esame pakankamai susistygavęs duetas, varžėmės LAS taurėje, o dabar rungtyniaujame šalies mini ralio čempionate. Todėl ta sėkmė gal ir nėra tokia netikėta?“

Apdovanota gausybė sportininkų

Per tris dienas įveikta 1150 km distancija su daugiau nei dviem dešimtimis greičio ir specialiųjų ruožų ir tik kelios sekundės, kartais – net jų dalys, skyrusios nugalėtojus nuo prizininkų. Tokia šio ralio realybė.

Lietuvos respublikos krašto apsaugos viceministras Giedrimas Jeglinskas Ministro taurę įteikė ir sveikino ralio bendrosios įskaitos antruosius prizininkus ir laisvosios klasės nugalėtojus Paulių Vasiliūną su Ramūnu Giliumi, vairavusius BMW 323ti. Jie nuo ralio laimėtojų atsiliko mažiau nei 40 sek.

Viceministras pasveikino ir įteikė apdovanojimus ir pirmą kartą šių ralių istorijoje atsiradusios karių įskaitos nugalėtojams ir prizininkams, o pirmaisiais smuikais čia griežė tėvo ir sūnaus Kęstučio ir Milvydo Malinauskų iš Pakruojo duetas. Jiems šis ralis buvo irgi jau antrasis bandymas lietuviškajame ralio maratone, kuriame jie vairavo „Subaru Legacy“.

Saulius Šuopys su Karoliu Volungevičiumi (VAZ 21013“) pagal suminį rezultatą laimėjo net tris ralio įskaitas, o nugalėtojus sveikino ir Susisiekimo ministro taure apdovanojo šios ministerijos kancleris Gintaras Aliksandravičius.

Be to šis duetas iškovojo ir Tauragės mero taurę.

Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Kornelija Tiesnesytė šios ministerijos ministro taure apdovanojo trečiuosius bendrosios ralio įskaitos prizininkus Aurimą Margevičių ir Eveliną Drilingienę, vairavusius „Mitsubishi Colt“.

Mišrus Aurimo ir Evelinos duetas laimėjo ir SGC1 automobilių įskaitą bei Kėdainių mero taurę.

S. Daukanto aikštėje šiltai sutikti žmonių su negalia įskaitos dalyviai, jos nugalėtojai ir prizininkai, kuriuos sveikino ir apdovanojo Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė. Ministro taurė įteikta įskaitos nugalėtojams – Algimantui Kojui ir Vytautui Bareckui, šią pergalę pelniusiems su „VW Golf“. Beje, šis ne pirmame ralyje dalyvaujantis duetas laimėjo ir Akmenės mero taurę.

Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Saulius Girdauskas apdovanojo galingiausių – SGC4 automobilių klasės nugalėtojus, kuriais tapo Donatas Dirginčius ir Vaidas Paulikas, vairavę „Subaru Impreza WRX“.

Donatas su Vaidu džiaugėsi ne tik šiuo apdovanojimu, bet ir laimėję Kauno miesto bei Pakruojo rajono merų taures.

Tarp ralio dalyvių buvo nemažai šeimyninių, dailiosios lyties atstovių ir mišrių ekipažų. Augustė Rupšytė su Rūta Saladžiene laimėjo ne tik moterų įskaitą, bet ir Lazdijų rajono savivaldybės merės Ausmos Miškinienės taurę.

Moterų trofėjų kolekciją dar papildė ir Marijampolės rajono merės taurė.

Varžėsi ir elektromobiliai

Lazdijų ir Druskininkų gyventojai bei šių miestų svečiai buvo vieninteliai, galėję gėrėtis šio ralio programoje buvusiomis tyliomis lenktynėmis.

Nors elektromobilių entuziastų nesulaukta tiek, kiek tikėtasi, tačiau varžybos kėlė nemenką dėmesį, o ypač - jas regintiems pirmąsyk.

Šioje grupėje netikėtumų nesulaukta. Pergalę čia šventė didelis šios transporto rūšies entuziastas, kaunietis Dainius Jakas, vairavęs „Tesla Model S“.

Dainius pranoko antrąją vietą užėmusį vilnietį, „Auto Bild Lietuva“ vyriausiąjį redaktorių Vitoldą Milių su „Audi e-tron“ ir kitą sostinės atstovą, jau penkerius metus rengiamų tradicinėmis tapusių elektromobilių lenktynių Vilnius-Palanga iniciatorių ir organizatorių Darių Grinbergą, vairavusį „Hyundai Ioniq“.

Pirmąkart ralyje dalyvavo ir per dvi dešimtis istorinių automobilių savininkų ir restauratorių iš visų trijų Baltijos šalių, Lenkijos ir Vokietijos, surengusių įspūdingas parodas Kaune, Raudondvaryje, Anykščiuose ir Vilniuje.

Finišo ceremonijoje visi jie susilaukė ne tik pelnytų apdovanojimų, bet ir susirinkusiųjų nuoširdžių aplodismentų.

Pralaimėti nenorėjo niekas

Varžytuvėse dėl garbingiausiojo trofėjaus - šalies Prezidento taurės, kurias pradėjo 95 ekipažai, viltis pakartoti laimėjimą puoselėjo ir kelių paskutiniųjų metų šio prizo laimėtojai Vytis Pauliukonis su Audroniu Gulbinu. Tačiau svajas apginti titulą jie buvo priversti laidoti jau po pirmųjų greičio ruožų Kačerginėje, kai sugedo jų automobilio variklis.

Tokia pati nesėkmė Kėdainiuose ištiko ir Ričardą Matijošaitį su Almantu Jacevičiumi, ir dar kelis ne statistų vaidmeniui pasirengusius ekipažus.

Nors finišo ceremonijoje geros nuotaikos neprarado nuolatinis šių ralių dalyvis Rimgaudas Statnickas, tačiau neslėpė kartėlio, jog vos keturių dešimtųjų sekundės dalių deficitas jam kartu su Rimantu Pukėnu neleido užkopti ant SIA3 klasės nugalėtojų pakylos, kur aukščiausiuoju jos laipteliu mėgavosi Laimonas Latvėnas ir Greta Latvėnaitė.

Jie pelnė ir Joniškio rajono mero taurę, o tarptautinės automobilių sporto veteranų asociacijos Liutauro Paulausko ir Lauryno Virbašiaus ekipažas iškovojo Druskininkų mero taurę.

Širvintų rajono savivaldybės merės Živilės Pinskuvienės taure džiaugėsi „Subaru Impreza“ vairavęs Tadeušo Tero ir Mindaugo Giedraičio duetas.

Vienų ryškiausiųjų Lietuvos automobilių sporto meistrų Arvydo ir Kastyčio Girdauskų atminimo taurė įteikta SIA1 klasės antriesiems prizininkams Jegorui Terui ir Laimai Suchich.

Vytauto Federavičiaus atminimo taurę sportininko našlė Ingrida įteikė SIA3 klasės antriesiems prizininkams Regimantui Bindokui su Šarūnu Mažeika, o tituluočiausias šalies automobilių sporto atstovas Stasys Brundza sveikino ir LAK taure apdovanojo jauniausiąją ralio dalyvę, trylikametę šturmanę Kotryną Matijošaitytę, kuri su Egidijumi Paulausku laimėjo trečiąją vietą SIA2 klasės atstovų lenktynėse.

Baigiantis ralio nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonijai pagerbtas ir šio ralio pagrindinis organizatorius, LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis, prieš lenktynes atšventęs 55-ąjį gimtadienį.