Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Europos keliuose dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyksta nemaža dalis skaudžių eismo įvykių, o antialkoholiniai variklio užraktai juos naudojančiose šalyse gerokai prisideda prie šios problemos sprendimo. Tarptautinė patirtis šioje srityje aptarta Vilniuje surengtoje saugaus eismo ekspertų diskusijoje, kurią organizavo Susisiekimo ministerija ir Europos transporto saugos taryba (ETSC).
Saugaus eismo ekspertai diskusijoje dalijosi savo šalių patirtimi. Efektyvias priemones kovoje su vairavimu išgėrus pristatė Švedijos transporto agentūra, Austrijos eismo saugos valdyba supažindino su antialkoholinių variklio užraktų naudojimu ir vairuotojų reabilitacijos programomis Austrijoje. Vairavimo išgėrus problemą Europos Sąjungoje pristatė ETSC vadovas Antonio Avenoso.
Ekspertų teigimu, vairavimas išgėrus yra vienas svarbiausių skaudžius eismo įvykius sukeliančių veiksnių. Atliktos studijos rodo, kad antialkoholiniai variklio užraktai ir kartu taikomos vairuotojų reabilitacijos programos padeda sumažinti pakartotinio vairavimo išgėrus atvejų skaičių. Be to, antialkoholiniai variklio užraktai komerciniame ir viešajame transporte gali tapti paslaugų kokybės garantu, nes tai leidžia užtikrinti, kad už vairo sėdės blaivus vairuotojas.
Lietuvoje antialkoholiniai variklio užraktai bus įteisinti nuo 2020 m. – tai numatyta šiemet Seimo priimtose Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pataisose. Įteisinant šią priemonę buvo vadovaujamasi pažangia Europos Sąjungos valstybių, ypač Skandinavijos šalių, patirtimi ir jų eismo saugos srityje pasiektais rezultatais.
Susisiekimo ministerijos žiniomis, Lietuvoje antialkoholiniai variklio užraktai jau yra įrengti daugelyje mokyklinių autobusų. Didelės įmonės, vykdančios krovinių ar keleivių vežimą, tokius užraktus savanoriškai diegia savo krovininėse ir keleivinėse transporto priemonėse.