Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
freepik.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Etaplius.LT
Su ES Taryba jau suderintiems naujiesiems taršos standartams pritarė 297 EP nariai, 190 nepritarė, o 37 susilaikė. Lengviesiems automobiliams ir furgonams išlaikomi šiuo metu jau galiojantys „Euro 6“ taršos standartai, o vilkikams ir autobusams įvedami griežtesni „Euro 7“ taršos ribojimo reikalavimai. Kartu pirmą kartą istorijoje nustatomi apribojimai padangų ir stabdžių nusidėvėjimo sukeliamai taršai bei elektromobilių ir hibridinių transporto priemonių baterijų ilgaamžiškumo reikalavimai.
Papildomai kiekvienas automobilis turės turėti aplinkosauginį pasą, kuriame būtų atspindėtos transporto priemonės degalų sąnaudos, išmetamų teršalų kiekis, trauko baterijų būklė ir panaši informacija. EP pranešėjas Alexandr Vondra (Europos konservatoriai ir reformuotojai, Čekija) teigė: „Pavyko surasti pusiausvyrą tarp aplinkosaugos tikslų ir gyvybiškai svarbių gamintojų interesų. Norime užtikrinti naujų mažesnių automobilių su vidaus degimo varikliais įperkamumą klientams ir kartu suteikti galimybę automobilių pramonei pasiruošti laukiamai sektoriaus pertvarkai. ES taip pat ribos stabdžių ir padangų taršą ir užtikrins didesnį akumuliatoriaus patvarumą.“ Galutiniam taisyklių įsigaliojimu dar būtinas formalus ES Tarybos pritarimas.