Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvoje viešintys Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komiteto nariai teigiamai įvertino Lietuvos pažangą įgyvendinant projektą „Rail Baltica“. „Projekto eiga Lietuvoje daro gerą įspūdį“, – apibendrino delegacijos vadovas Wim van de Camp.
EP Transporto ir turizmo komiteto delegacija vakar atvyko į Vilnių iš Talino, kur taip pat domėjosi projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimu. Lygindamas projekto eigą abiejose šalyse, delegacijos vadovas akcentavo Lietuvos pažangą.
Svečio teigimu, projektas „Rail Baltica“ yra didelės transeuropinio transporto tinklo TEN-T tobulinimo programos dalis, svarbi jungtis tarp Baltijos šalių ir kitų Europos Sąjungos (ES) valstybių. Atsižvelgiant į projekto svarbą, šiuo finansiniu laikotarpiu, 2014–2020 m., jam užtikrintas ES fondų finansavimas, todėl Baltijos šalys turi ir toliau intensyviai dirbti, koordinuoti savo veiksmus ir siekti kuo didesnės pažangos, kad visa tai taptų stipriu argumentu siekiant tolesnio ES finansavimo po 2020 m.
„Projekto „Rail Baltica“ sėkmė ir galimybės įgyvendinti jį iki 2025 m. labai priklausys nuo jo finansavimo po 2020-ųjų. Dėl to diskutuojame su Europos Parlamentu ir Europos Komisija. Taip pat siekiame ES finansavimo geležinkelio jungčiai tarp Vilniaus ir Kauno, kuri yra „Rail Baltica“ dalis. Šiuo metu projektą „Rail Baltica“ įgyvendiname sėkmingai – esame labiausiai pažengę ir pirmaujame tarp Baltijos šalių, palaikome gerus ryšius su kaimyninėmis valstybėmis“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Pasak EP narių, „Rail Baltica“ svarbi ir tuo, kad prisidės prie ES siekio kuo daugiau vežamų krovinių perkelti iš kelių į geležinkelių transportą. Tai sumažins krovinių vežimo kaštus, prisidės prie eismo saugos gerinimo ir aplinkos apsaugos. Šie aspektai dar labiau sustiprina EP palaikymą šiam projektui.