Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Visos žiniasklaidos ateitis – skaitmeninis formatas. Tokia yra pasaulio tendencija. Pasak Irmos Bagūnės (centre), Lietuvos regionų naujienų platformos vyr. redaktorės, atnaujintas Etaplius.lt portalas padės siekti ambicingo tikslo: „Turime 3 mln. portalo atvertimų per mėnesį, svajonė – 12 mln. atvertimų per mėnesį.“ (Emilijos Sasnauskaitės ir Audronio Rutkausko nuotr.)
Monika ŠlekonytėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos regionų naujienų platforma Etaplius.lt transformuojasi į greitesnę ir patogesnę vartotojams. Mediapartneriams, su kuriais bendradarbiauja, portalas surengė išankstinę premjerą žydinčiame VU ŠA Botanikos sode, kartu pakviesdamas ir į diskusiją apie žiniasklaidos ateitį regionuose.
Portalas tobulinamas dėl vartotojų
Etaplius.lt naujienų platforma šiuo metu intensyviai atsinaujina ir netrukus vartotojai tai pajus. Šis Lietuvos naujienų platformos puslapis sukurtas prieš penkerius metus, tad atnaujinimo būtinybę lėmė keletas priežasčių.
„Programos turi tendenciją senti ir mūsų programai nebebuvo papildinių, dėl to informaciją puslapyje ėmė atvaizduoti ne taip, kaip norėtume. Po penkerių metų privalėjome atnaujinti technologijas, supaprastinti vartojimą. Visada siekiame, kad skaitytojams būtų patogu, smagu, saugu, kad jie rastų daugiau informacijos vienoje vietoje. Turime daug įvairių įstaigų, mediapartnerių, kurie patys kelia informaciją, tad natūraliai atėjo noras suteikti jiems daugiau patogumo ir monetizuoti jų skaitomiausius straipsnius“, – priežastis vardija Etaplius.lt naujienų platformos vyr. redaktorė Irma Bagūnė.
Daugelis įprastų ir jau lankytojų pamėgtų rubrikų Etaplius.lt portale išlieka. Informacijos išdėstymas labiau pritaikytas mobiliųjų ekranams, nuotraukų ir vaizdo įrašų galerijos taps patogesnės, numatyta šiek tiek mažesnė nuotraukų rezoliucija leis padidinti greitį, o reklamos atsivers tinkamu laiku.
„Ypač spartinome greitaveiką. Tai labai svarbu kiekvienam vartotojui, nes jis taupo laiką ir nenori laukti, kol puslapis 5 min. krausis. Vartotojas pastebės greitį ir matys daugiau informacijos. Mobilioji versija per pastaruosius metus tiek išaugo, kad daugiau nei 80 proc. vartotojų dabar skaito telefone, o nebe kompiuterio ekranuose. Todėl platforma bus labiau pritaikyta mobiliajai versijai – tai reiškia, kad ir reklamos nebus erzinančios ar užsikraunančios ne vietoje, ne per visą ekraną“, – tokios, regis, smulkmenos, pasak I. Bagūnės, apgalvotos dėl lankytojų komforto.
Išankstinė premjera partneriams
Kaip visa tai atrodys realiai, išankstinėje naujienų platformos Etaplius.lt premjeroje pristatyta portalo draugams: mediapartneriams iš kitų regioninių žiniasklaidos priemonių, viešųjų ryšių specialistams bei partneriams.
Pradžioje vykusi diskusija „Regioninės žiniasklaidos ateitis: alkis lokaliam turiniui, tvarių sprendimų galimybės ir bendri projektai“, kurią sutiko moderuoti ir savo įžvalgomis pasidalyti komunikacijos profesionalė Laura Bielskė, buvo specialistams naudinga.
Etaplius.lt sėkmės receptas, kaip, tampant visos šalies portalu, išlikti įdomiam regione, paprastas – stebėti ir pažinti savo lankytoją, reaguoti į jo poreikius.
„Kai tik išaugome iš Šiaulių regiono į respublikinį portalą, turėjome suprasti, ko nori didžiųjų miestų skaitytojai, o ko mažieji šalies miestai. Iš laiškų, žinučių, reakcijų socialiniuose tinkluose matome, ko nori skaitytojai: didieji miestai orientuojasi į Lietuvos naujienas, mažieji miestai – į savo kaimyną, draugus, savo miesto politiką. Mes stengiamės pateikti ir viena, ir kita. Todėl mes sakome: „Mums nėra mažos naujienos“, bet šalia to turi būti svarbios ir visos Lietuvos, o ypač dabar ir pasaulio naujienos“, – patirtimi, kaip svarbu jausti pulsą, pasidalijo Etaplius.lt vyr. redaktorė.
Turint 60 miestų naujienų puslapių, nėra lengva vienu metu koordinuoti ir svarbiausias šalies naujienas bei konkuruoti su populiariaisiais portalais, ir drauge kasdien bent po keletą vietos naujienų įdėti kiekvieno miesto ar miestelio gyventojams.
„Pandemijos metu ir karo pradžioje skaitytojai šiek tiek buvo nusisukę nuo lokalių naujienų, nes visi puolė skaityti, kas vyksta, o kas bus toliau. Tos temos buvo vyraujančios. Tuo metu keitėme ir darbo laiką: komanda darbo dieną pradėdavo anksčiau, baigdavo vėliau. Orientuojamės į skaitomumą: jei matome, kad slopsta susidomėjimas, grįžtame prie įprasto pyrago raikymo, kai stengiamės pateikti tiek vietinių, tiek nacionalinių naujienų“, – apie balansą kalba I. Bagūnė.
Pasak I. Bagūnės. atnaujintas portalas, tapęs patogesniu, padės siekti ambicingo tikslo: „Turime 3 mln. portalo atvertimų per mėnesį, svajonė – 12 mln. atvertimų per mėnesį.“
Regiono žiniasklaidai svarbus lokalumas
„Etaplius.lt portalas visai regioninei žiniasklaidai yra flagmanas: jie pradėjo, mus kvietė, mokė. Mažame miestelyje mes turime lubas: skaitytojų ar portalo lankytojų yra labai mažai. Jei didieji portalai, kaip ir Etaplius.lt, sutraukia visas naujienas, tai mes turime tik savo vietines žinias“, – kalbėjo diskusijoje dalyvavęs „Utenos dienos“ direktorius Deividas Ridikas, kuris yra ir Nacionalinių ir regioninių laikraščių asociacijos, vienijančios 30 leidinių, narys.
Kad, vietinę spaudą (popierinę ar internete) skaitydami, gyventojai nori atpažįstamumo ir savo krašto aktualijų, sutunka visi. Ir tai ne tik smalsumo reikalas, o būtinybė – atokesnių vietovių gyventojams, ypač vyresniems, regioninis krašto laikraštis – bene vienintelė galimybė sužinoti vietos naujienas.
„Mes turime rašyti ne tai, ką norime, ir pateikti skaityti, o turime skaitytojo klausti, kas jam įdomu. Jie nori skaityti istorijas, nori skaityti apie žmones, nori atpažinti pažįstamus. Mes negalime konkuruoti popieriniame laikraštyje su žiniomis (jau seniai jos yra per radiją, televiziją, per internetą), bet mes galime konkuruoti istorijomis. Žmogus tada renkasi mokėti už laikraštį, tampantį jau prabangos preke“, – įsitikinęs D. Ridikas.
Visgi visos žiniasklaidos ateitis – skaitmeninis formatas. Apie tokią pasaulinę tendenciją, ypač jaunėjant skaitytojams, kalba Jolanta Tarasevičienė, tarptautinės kompanijos „Internews“ Baltijos projektų vadovė: „Mūsų tikslas – pastūmėti regioninę žiniasklaidą į skaitmeną, į socialinius tinklus. Iš pradžių buksavo, o paskui, kai pamatė, kad čia galima uždirbti, susidomėjimas išaugo. Tai pritraukė daugiau jaunimo. Mes suteikiame progą atsigręžti į socialinę žurnalistiką, į tiriamąją žurnalistiką, nes be geros žurnalistikos tai būtų tik reklaminis leidinys.“
Vietinės žiniasklaidos išgyvenimo garantas – unikalumas ir vienybė
Diskusijos dalyviai pripažįsta, kad regioninei žiniasklaidai išgyventi nepakanka prenumeratorių ir reklamdavių, jiems būtinos papildomos veiklos: jie dirba ir kaip spaudinių platinimo tarnyba, ir kaip reklamos agentūra. Taip pat bendradarbiauja keletas regioninių leidinių, dalyvauja įvairiuose informacijos viešinimo konkursuose.
„Visi leidėjai tą patį išgyvename: spausdinimo kaina didėja, popieriaus kaina didėja, darbo užmokestis didėja, pristatymas brangsta. O įkainio padidinti negali – juk esi įsipareigojęs prenumeratoriams pristatyti laikraštį už tą pačią kainą iki metų pabaigos“, – diskusijoje sutarė vietos laikraščių leidėjai.
Regioninės žiniasklaidos išgyvenimo garantas – vienytis į asociacijas ir kartu ar per bendrus projektus augti, tobulėti, tapti skaitytojams įdomesniems, artimesniems, reklamos pirkėjams – su patrauklesne augančia auditorija.
„Regioninės žiniasklaidos misija – informuoti, o kokia forma tai padaryti – ar prabangia tradicine, ar ieškoti šiuolaikinių modernių – jos sprendimas“, – reziumavo komunikacijos profesionalė L. Bielskė.
Kadangi išankstinė Etaplius.lt premjera vyko nuostabiai žaliame ir žydinčiame VU Šiaulių akademijos Botanikos sode, po diskusijos svečiai ne tik dalijosi įspūdžiais ir naudingais kontaktais, bet ir lydimi gidų dalyvavo ekskursijoje. Kvepiantys prieskoniai, laukiniai ir reti augalai, tradiciniai vietiniai ir egzotiniai, o ypač žydinančių rododendrų net 250 rūšių oazė tapo puikia kulminacija.
Visą diskusiją galima peržiūrėti Etaplius.lt feisbuke.