Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: BNS
Europos Komisija Lietuvos bendrovei 2017 metais skyrė beveik 28 mln. eurų baudą už piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi Lietuvos krovinių vežimo rinkoje, tačiau ES Bendrasis Teismas Liuksemburge 2020 metais sumažino ją iki 20 mln. eurų atmetęs bendrovės prašymą panaikinti EK sprendimą dėl baudos.
„Komisijos atlikta analizė yra išsami ir remiantis ja galima pakankamai teisiškai įrodyti, kad išardžius geležinkelių infrastruktūrą galėjo būti sukeltas antikonkurencinis poveikis“, – ketvirtadienį pranešė ESTT.
Pasak ESTT pranešimo, „Lietuvos geležinkeliai“ teismo prašė visiškai arba iš dalies panaikinti tiek Bendrojo Teismo, tiek EK sprendimus, o nepatenkinus šių prašymų – panaikinti arba dar labiau sumažinti bendrovei skirtą baudą.
Apeliacinį LTG skundą išnagrinėjęs teismas pažymėjo, jog tai, kad buvo išardytas geležinkelis, kuriuo neišvengiamai negalėjo naudotis ne tik konkurentai, bet ir pati dominuojančią padėtį užimanti įmonė, neturi būti vertinama kaip atsisakymas suteikti prieigą, o tai gali būti laikoma savarankiška piktnaudžiavimo forma.
„Lietuvos geležinkeliai“ skundą ESTT pateikė 2021 metų sausį.
19 kilometrų ilgio geležinkelio ruožas iš „Orlen Lietuvos“ naftos perdirbimo gamyklos Mažeikiuose į Rengę Latvijoje buvo išardytas 2008 metais, LTG teigimu, ruožo būklė buvo tokia prasta, kad buvo pateisinama nedelsiant jį visą išardyti.
Tačiau šios versijos „Lietuvos geležinkeliams“ nepavyko įrodyti. Bendrovė jį už 10 mln. eurų atstatė 2019-ųjų pabaigoje.
Nepaisant inicijuoto teismo proceso, LTG 2018-ųjų sausį sumokėjo baudą, todėl teismui ją sumažinus 7,8 mln. eurų bendrovei buvo grąžinti.