PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Spalio 2 d. 07:46

EP nariai siūlys labiau riboti automobilių taršą

Vilnius

Etaplius.lt nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


54632

ES rinkoje parduodami nauji automobiliai iki 2030 m. turi išmesti 45 proc. mažiau anglies dvideginio, įsitikinę Europos Parlamento (EP) nariai, siūlantys atnaujinti automobilių taršą ribojančias taisykles.

ES apie 15 proc. viso anglies dvideginio išskiria lengvieji automobiliai ir furgonai, o tai skatina klimato kaitą. Transporto sektorius - vienintelis, kuriame šiltnamio dujų išskiriama daugiau nei 1990 m. Tuo tarpu ES siekia iki 2030 m. sumažinti anglies dvideginio išlakų kiekį mažiausiai 40 proc., palyginti su 1990 m. lygiu.

EP Aplinkos komitetas pasiūlė nustatyti, kad iki 2030 m. į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekis sumažėtų 45 proc., palyginti su 2021 m. lygiu. Tai gerokai daugiau nei 30 proc. sumažėjimas, kurį siūlė įteisinti Europos Komisija.

Be to, gamintojai turėtų užtikrinti, kad nuo 2030 m. elektrinių ir hibridinių automobilių dalis pardavimuose būtų bent 40 proc.

ELTA primena, kad Aplinkos ministerija kiek anksčiau skelbė, jog kartu su konsultantais parengė Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Pirminis šio plano projektas pateiktas suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei derinti.

Pasak ministerijos, Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane turi būti suderintos priemonės, kurios veiksmingiausiai leis sumažinti ES direktyvoje nurodytų teršalų kiekį žemės ūkio, energetikos, transporto, pramonės ir kituose sektoriuose.

Priemonių plane numatomos skirtingos poveikio priemonės, tarp jų ir rengiamas taršos mokestis automobiliams, skatinant piliečius įsigyti mažiau taršias transporto priemones, taip pat - siūlymai riboti dyzelinių automobilių judėjimą didžiuosiuose savivaldybių miestuose ir taikyti didesnį dyzelinio kuro akcizą, kuris šiuo metu yra vienas mažiausių ES šalyse.

Tiesa, pirminis projekto planas sulaukė ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio kritikos, o aplinkos ministras Kęstutis Navickas irgi pripažino, kad planas prieš pristatant visuomenei turėjo būti geriau suderintas.

ELTA