Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
VMVT nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) prisijungs prie Europos Komisijos iniciatyvos „e-dogs and cats“. Šioje iniciatyvoje pasisiūliusios dalyvauti valstybių narių kontrolės institucijos koordinuotai organizuos jų šalyse veikiančių interneto svetainių, kuriose siūloma parduoti šunis ir kates, kontrolę. Numatyta, kad akcija vyks apie 2 mėnesius.
Jos metu visų dalyvaujančių šalių inspektoriai stebės, ar interneto svetainėse pardavėjai suteikia visą reikiamą informaciją apie siūlomus augintinius. Taip pat bus siekiama nustatyti atvejus, kuomet prekybą augintiniais bandoma pateikti kaip dovanojimą ar perdavimą, taip išvengiant mokesčių.
Šios iniciatyvos tikslai, siekiai ir veiksmų programa buvo pristatyta VMVT vykusiame susitikime su kitų kontrolės institucijų, privačių veterinarijos gydytojų, nevyriausybinių gyvūnų globos organizacijų ir prekiautojų gyvūnais augintiniais atstovais. Taip pat aptartos dabar kylančios problemos parduodant ar įsigyjant augintinį elektroninėje erdvėje. Kaip pabrėžė susitikimo dalyvius pasveikinęs VMVT direktorius Darius Remeika, elektroninės prekybos apimtys nuolat auga, todėl ir šioje sferoje norisi maksimalaus aiškumo ir tvarkos.
„Džiugu, kad ši mūsų iniciatyva sulaukė nevyriausybinių organizacijų palaikymo. Susitikime ne tik pasidalinome įžvalgomis, bet ir gerais praktiniais pasiūlymais, kas padėtų aiškiau reglamentuoti e. prekybą gyvūnais augintiniais. Šiuolaikinė elektroninė erdvė mirga nuo įvairių pasiūlymų apie parduodamus ar dovanojamus gyvūnus augintinius. Paprastai tokiuose skelbimuose nurodoma tik šuniuko ar kačiuko veislė ir kontaktinis pardavėjo telefonas. Tad dažnu atveju pirkėjas rizikuoja įsigyti nelegaliai išveistą, be privalomų sveikatos patikrų ar nevakcinuotą nuo pasiutligės augintinį ir pan. Kaip tik todėl ir siekiame, kad interneto erdvėje galiotų vienodai aiškios ir skaidrios taisyklės, nesukuriančios bereikalingų administracinių suvaržymų ir padedančios apsaugoti tiek pačių augintinių gerovę, tiek ir šuniuką ar kačiuką nutarusių įsigyti pirkėjų interesus“, – pabrėžė D. Remeika.
Pirmą kartą visos Europos Sąjungoje organizuojamos akcijos metu bus tikslingai ieškomos ir atrenkamos prekybai skirtos interneto svetainės, vertinamas jose esančių skelbimų turinys, aiškinamasi, ar pirkėjui suteikiama pakankamai informacijos apie parduodamus gyvūnus. Be to, VMVT inspektoriai vykdys ir fizines patikras veisimo, globos ir pardavimo vietose tam, kad galėtų įvertinti, ar prekiautojai gyvūnais augintiniais laikosi nustatytų reikalavimų. Apie akcijos metu nustatytus nesąžiningos prekybos praktikos atvejus, internete pateikiamus neišsamius pasiūlymus ir taikytas poveikio priemones visos dalyvaujančios šalys pateiks informaciją Europos Komisijai, kuri apibendrins duomenis ir spręs dėl galimo griežtesnio teisinio elektroninės prekybos gyvūnais augintiniais reglamentavimo.
Visoje Europoje akcija prasidės š. m. spalio 15 d. Apibendrintus duomenis ir išvadas VMVT yra numačiusi paskelbti 2019 m. vasario mėn.