Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris OdetaŠaltinis: Etaplius.lt
Marijampolės savivaldybės administracija įgyvendina projektą „Elektromobilių įkrovimo prieigų tinklo kūrimas Marijampolėje“ Nr.04.5.1-TID-V-515-01-0027. Projekto metu Marijampolėje bus įrengtos dvi didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės: Šv. Margaritos gatvėje prie Vytauto parko ir Marijampolės kultūros centro automobilių stovėjimo aikštelėje (Vilkaviškio g. 2).
Vietos parinkimui – aiškūs kriterijai
Marijampolės savivaldybės administracija informuoja, kad įkrovimo stotelių vieta turėjo atitikti bent du kriterijus. Pabrėžiama, kad pirmųjų elektromobilių greitojo įkrovimo stotelių vietos parinktos taip, kad jos būtų netoli nuo miesto centro, o palikę įkrauti elektromobilį gyventojai ir miesto svečiai galėtų sutvarkyti savo asmeninius ar tarnybinius reikalus. Svarbiu veiksniu parenkant vietą tapo stotelių aprūpinimas elektros energija, todėl įkrovimo stotelėms įrengti buvo pasirinktos netoli elektros transformatorių pastočių esančios automobilių stovėjimo aikštelės. Taip pat verta pabrėžti, jog abi planuojamos įkrovimo stotelės yra greta parkų ir pėsčiųjų takų, todėl elektromobilių vairuotojai galės pasimėgauti gamtos apsuptimi.
Įkrovimo stotelių įranga jau įsigyta
Pasak Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus Karolio Podolskio, šiuo metu Marijampolės savivaldybės administracijos įgaliojimu Lietuvos automobilių kelių direkcija jau atliko viešojo pirkimo procedūras ir įsigijo elektromobilių įkrovimo stotelių įrangą.
Prie kiekvienos stotelės vienu metu galės būti įkraunama po 2 elektromobilius. Kiekvienos įkrovimo jungties galia – iki 50 kW (stotelės – iki 100 kW). Prie kiekvienos įkrovimo stotelės bus įrengta ir atitinkamai pažymėta po 2 vietas įkraunamiems elektromobiliams ir dar po 2 rezervines vietas elektromobiliams, kurie lauks eilės prisijungti prie stotelės.
„ Jau turime parengę techninį projektą ir esame atlikę šio projekto ekspertizę. Tačiau dar vyksta statybą leidžiančio dokumento išėmimo procedūros. Taip pat esame pateikę paraišką projekto finansavimui iš ES struktūrinių fondų lėšų. Šiuo metu jau baigiamos paraiškos vertinimo procedūros, iki 2020 m. sausio mėnesio pabaigos tikimės pasirašyti projekto finansavimo sutartį.“, – sakė K. Podolskis.
Elektromobilius krausime nemokamai?
Projektą numatoma finansuoti 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos IV prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.5.1-TID-V-515 priemonės – „Elektromobilių įkrovimo prieigų tinklo kūrimas“ lėšomis. Bendra projekto vertė nėra labai didelė – 85 423,48 Eur, iš jų ES struktūrinės paramos (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos sudaro 66 200,00 Eur, Marijampolės savivaldybės biudžeto lėšos – 19 223,48 Eur.
Atkreipiame dėmesį, kad pagal finansavimo priemonės reikalavimus 5 metus po projekto pabaigos Marijampolės savivaldybės administracija turės užtikrinti nemokamą elektromobilių įkrovimą, t.y., mokėti galios mokestį (jį moka visi juridiniai asmenys), mokėti už faktiškai suvartotą elektros energiją. Marijampolės savivaldybės administracija nuosavomis lėšomis taip pat organizuos įkrovimo stotelių priežiūrą ir eksploataciją.
Tikimasi, kad įkrovimo stotelių rangos darbų pirkimo procedūros bus baigtos 2020 m. pavasarį, o rangos darbai atlikti iki 2020 m. vasaros pabaigos.
Ieškos galimybių plėsti įkrovimo tinklą
Vicemeras Paulius Marozas sako suprantantis, kad automobilių gamintojų ryžtas plėsti elektromobilių gamybos apimtis ateityje tik didės. „Dviejų greitojo įkrovimo stotelių Marijampolėje įrengimas yra tik pirmas įkrovimo prieigų tinklo kūrimo Marijampolės mieste etapas. Jau žvalgomės ir kitų galimybių, kad įkrovimo prieigos vietos taptų prieinamos kuo didesnei daliai gyventojų. Neseniai teko bendrauti su įmone, kuri pasiūlė gatvių apšvietimo stulpuose montuojamą elektromobilių įkrovimo įrangą. Žinoma, toks įkrovimo būdas būtų lėtesnis nei greitojo įkrovimo stotelėse, tačiau labiau prieinamas, pavyzdžiui, daugiabučių namų gyventojams. Todėl įvertinę tokių įkrovimo stotelių poreikį spręsime, ar jų įrengti ateityje“, – apie artimiausius planus kalbėjo P. Marozas.