Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Alfa.lt
Evaldas Labanauskas, IQ biuro Briuselyje vadovasŠaltinis: ALFA.LT
Pasak EK, praėjusiais metais apie 4,6 mlrd. mažos vertės siuntų, kurių vertė neviršija 22 eurų, pateko į ES rinką. T. y., 12 mln. siuntų per dieną. Tai dvigubai daugiau nei 2023 m. ir triskart daugiau nei 2022 m., o daugelis šių prekių buvo pripažintos neatitinkančiomis Europos teisės aktų.
EK teigia, kad Europoje vartotojai turėtų naudotis įperkamomis, saugiomis ir aukštos kokybės prekėmis, o Europos verslas turėtų gauti naudos iš vienodų konkurencinių sąlygų bendrojoje ES rinkoje. Tačiau į ES esą patenka vis daugiau kenksmingų produktų, o Europos pardavėjams, kurie gerbia aukštus produktų standartus, kyla pavojus nukentėti dėl nesąžiningos praktikos ir suklastotų prekių pardavimo per ne ES šalių internetines prekyvietes.
Todėl trečiadienį EK pasiūlė „Išsamų ES saugios ir tvarios el. prekybos priemonių rinkinį“, kuriame skatinama imtis veiksmų, tokių kaip stiprinti muitinės kontrolę ir koordinavimą, vartotojų apsaugą ir priimti Skaitmeninių paslaugų ir Skaitmeninių rinkų įstatymus. Konkretus pavyzdys: siūloma panaikinti atleidimą nuo muito mokesčio mažos vertės siuntas, kurių vertė mažesnė nei 150 eurų.
Logiška galvoti, kad tokios priemonės padidins kainas ir prailgins siuntų pristatymo laiką, tačiau EK tai neigia. Esą visa tai guls ne ant pirkėjų, o el. platformų pečių.
EK ragina bendradarbiauti su valstybėmis narėmis, teisės aktų leidėjais ir visais suinteresuotaisiais subjektais, kad būtų įgyvendintos pasiūlyme nurodytos priemonės. Per metus EK įvertins paskelbtų veiksmų poveikį ir paskelbs ataskaitą apie sustiprintos kontrolės rezultatus.
Komisija jau stebi atskiras el. prekyvietes, įskaitant „AliExpress“, „Amazon“, „Shein“ ir „Temu“, taip pat pradėjo tyrimą dėl „AliExpress“ ir „Temu“.
Pasak TV3, lietuviai labiausiai mėgsta apsipirkti „Temu“, kurią valdanti įmonė per pirmuosius tris praėjusių metų ketvirčius sumokėjo daugiausia PVM Lietuvoje ir jos pardavimai viršijo 95 mln. eurų. Kitos kiniškos el. parduotuvės „AliExpress“ per tą patį laikotarpį apyvarta Lietuvoje galėjo viršyti 50 mln. eurų. Tarp didžiausią apyvartą Lietuvoje pasiekusių el. parduotuvių yra ir „Shein“, kuri, kaip rašo TV3, per minimą laikotarpį lietuviams pardavė prekių už maždaug 33 mln. eurų.