Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Paskutiniame šių metų Kretingos rajono savivaldybės Eismo saugumo komisijos posėdyje jos nariai svarstė klausimus dėl šviesoforų darbo, kelio ženklų įrengimo, eismo saugumo užtikrinimo, sumontuojant reikiamas inžinerines priemones.
Gyventojai iškėlė klausimą dėl šviesoforais reguliuojamų sankryžų, pėsčiųjų perėjų Vilniaus g. ties prekybos centru „Maxima“ ir Šventosios g., ties prekybos centru „Rimi“. Jie prašo, kad šviesoforo žalias signalas būtų mirksintis, nes mašinoms nespėjus pravažiuoti gatve užsidega geltonas šviesoforo signalas, kuris būna netikėtas. Šventosios g. ties „Rimi“, degant žaliam šviesoforo signalui, pėstieji nespėja pereiti gatvės. Savo ruožtu savivaldybės Eismo saugumo komisija dėl šviesoforo reguliuojamos sankryžos Vilniaus gatvėje kreipėsi į šviesoforo projektuotoją Vytautą Pranckų, atstovaujantį įmonę MB „Traficus“.
„Moderniose sankryžose žalio signalo trukmė yra reguliuojama, vertinant jutiklių duomenis. Jei šviesoforų reguliavimas suprojektuotas tinkamai, žalias signalas išjungiamas, kai jutikliai nebefiksuoja automobilių. Tokiu atveju nėra jokio tikslo dar papildomai „pamirksėti“ žaliu signalu, o galima perjungti tiesiai į geltoną. Tuomet kiti eismo dalyviai žymiai greičiau sulaukia žalio signalo. Būtent toks valdymas yra suprojektuotas Vilniaus gatvėje, ties prekybos centru „Maxima“, esančioje pėsčiųjų perėjoje. Pėsčiųjų laukimo laikas, nuo tada, kai buvo paspaustas pėsčiųjų mygtukas, iki tada, kai pėstiesiems užsidega žalias signalas, kai kuriose situacijose, tampa trumpesnis beveik dvigubai, nei kad būtų naudojant žalią mirksintį šviesoforo signalą“, – sakė šviesoforo Vilniaus g. projektuotojas Vytautas Pranckus.
„Vairuotojas, pamatęs geltoną šviesoforo signalą, turi elgtis taip kaip numatyta kelių eismo taisyklėse – jeigu jis yra pakankamai toli nuo šviesoforo ar stop linijos – sustoti, o jeigu per arti, vadovautis kelių eismo taisyklėmis“, – teigė Eismo saugumo komisijos pirmininkė, Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Violeta Turauskaitė.
Atkreiptinas dėmesys, kad ateityje Susisiekimo ministerija planuoja Kelių eismo taisyklėse atsisakyti transportui skirto žalio mirksinčio šviesoforo signalo. Susisiekimo ministerijos žiniomis, Europoje žalias mirksintis transporto šviesoforų signalas naudojamas tik Austrijoje ir tam tikrose Rytų Europos šalyse, kurios nepasižymi aukštais eismo saugos rodikliais.
Violeta Turauskaitė informavo, kad dėl šviesoforo ties prekybos centru „Rimi“ bus kreipiamasi į Automobilių kelių direkciją, nes laiko pereiti per pėsčiųjų perėją užsidegus žaliam šviesoforo signalui nepakanka.
Eismo saugumo komisija taip pat svarstė Kretingos ligoninės administracijos pateiktą prašymą dėl įvažiavimų ir išvažiavimų prie ligoninės, pirminės sveikatos priežiūros centro, psichikos sveikatos centro teritorijų. Kadangi magistralinis kelias A11 Palanga–Šiauliai yra intensyvus ir įvažiuoti bei išvažiuoti iš minėtų teritorijų yra sudėtinga, komisija nutarė kreiptis į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkciją.
Eismo saugumo komisijos metu nutarta įpareigoti seniūnus ieškoti būtų kaip įrengti gerai matomą ženklą nukreipiantį į Perikaičių kapines, kadangi ženklas, kuris yra įrengtas toliau nuo pagrindinio kelio, nėra matomas. Jaunystės ir Pasieniečių gatvių sankryžoje nuspręsta įrengti sferinį veidrodį, kuris pagerintų matomumą transporto priemonių vairuotojams.
Taip pat buvo svarstytas Padvarių kaimo bendruomenės centro „Trys tvenkiniai“ tarybos ir Sodų g. bei Šermukšnių g., Padvarių k., gyventojų prašymas. Pasak prašymo teikėjų, atkarpoje nuo Šermukšnių g. 1 iki Grafų Tiškevičių g. 44 būtina įrengti greitį ribojančius ir „Žaidžia vaikai“ ženklus arba atkarpą pažymėti „Gyvenamoji zona“. Komisija šio prašymo netenkino motyvuodama tuo, kad atkarpoje nuo Šermukšnių g. iki Grafų Tiškevičių g. 44 šiuo metu vyksta statybos, todėl drausti važiuoti nėra galimybės, taip pat šia gatve važiuoja ir patys gyventojai.
Žalgirio seniūnijos seniūnas Bronius Talmontas informavo, kad gautas Klaipėdos rajono savivaldybės Vėžaičių seniūnijos raštas dėl kelio ženklo „Aklakelis“ pastatymo Trumpės g. prie Žalgirio seniūnijos teritorijos ribos esančio seno tilto Lapiai–Šakiniai. Kadangi tiltas yra ne Kretingos rajono ribose tai komisija įpareigojo Žalgirio seniūnijos seniūną suderinti su Vėžaičių seniūnija kelio ženklo „Aklakelis“ pastatymą jų pusėje.
Pranciškonų gimnaziją lankančių vaikų tėvai kreipėsi į Eismo saugumo komisiją dėl kelio ženklo „Važiuoti tiesiai“ panaikinimo Vilniaus g. ir J. Pabrėžos g. sankryžoje. Uždraudus sukti į J. Pabrėžos g., važiuojant link centro, kai tėvai savo vaikus veža į Pranciškonų gimnaziją ar iš pamokų, į užklasines veiklas, padidėjo automobilių spūstys Vilniaus ir J. K. Chodkevičiaus g. žiede. Tačiau pasak Eismo saugumo komisijos narių šiuo metu gatvėje darbai yra užbaigti, bet nėra atliktos gatvės pridavimo procedūros, todėl projekto sprendinių keisti negalima.
Daugiabučio namo savininkų bendrija „Parko namas“ iškėlė problemą dėl saugaus eismo įvertinimo ties daugiabučio namo Vilniaus g. 16 išvažiavimu. Komisija pritarė, kad išvažiavimas iš Vilniaus g. 16 kiemo yra sudėtingas ir nusprendė kreiptis į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl papildomų eismo saugumo užtikrinimo.
Komisijos pirmininkė informavo, kad šiuo metu vyksta miesto maršrutų viešojo keleivinio transporto eismas Savanorių g., tačiau yra gauti daugiabučio gyvenamojo namo gyventojų skundai, kurie nesutinka dėl stotelės grąžinimo į ankstesnę vietą. Po svarstymų priimtas sprendimas sukeisti taksi sustojimo vietą su autobusų sustojimo vieta. Stotelių perkėlimo darbus planuojama pradėti kitais metais.