PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Birželio 6 d. 15:06

Eismo saugumas mieste pagerėjo, bet „juodų dėmių“ dar yra

Šiauliai

Pavojingiausia sankryža mieste - Gardino ir Aido gatvių sankryža – nuo 2017 m. čia įvyko šeši eismo įvykiai, žuvo žmogus, dar penki sužeisti. A. Rutkausko / „Etaplius“ nuotr.

Reporteris MindaugasŠaltinis: Etaplius.lt


234360

Neseniai buvo atnaujintos pavojingiausių Šiaulių miesto vietų, vadinamųjų „juodosiomis dėmėmis“ sąrašas. Tai sankryžos ir gatvių atkarpos, kuriose per ketverius metus įvyko bent keturi eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo ar žuvo žmonės. Situacija mieste gerėja, sutvarkius nemažai pavojingų sankryžų, avaringumas sumažėjo, nukentėjusiųjų mažėja. Tačiau, pasak miesto valdžios, spręstinų problemų dar lieka nemažai, nes ir vienas žuvęs yra per daug.

Avaringumas mažėja

Pirmadienio spaudos konferencijoje Vincas Urbonavičius, Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas pristatė eismo saugumo mieste rezultatus. Nuo 2017 m. buvo atnaujintas mieste esančių „juodųjų dėmių“ žemėlapis. Tai sankryžos ir gatvių atkarpos, kuriose per ketverius metus įvyko bent keturi eismo įvykiai, kuriuose buvo sužeisti ar žuvo žmonės.

Per penkerius metus daug pavojingų miesto sankryžų buvo rekonstruotos, atnaujinti šviesoforai, įrengti apsaugoti kairiniai posūkiai, įrengtas vienas kitas žiedas, tad tai ženkliai pagerino avaringumo statistiką. Jeigu 2017 m. fiksuota juodų dėmių buvo 43 su 248 eismo įvykiais, 5 žuvusiais ir 284 sužeistais, tai dabar dėmių liko tik 18, įvyko 95 eismo įvykiai, vienas žmogus žuvo ir 99 sužeisti. Vis dėlto net ir vienas žuvęs ar tiek sužeistų yra per daug, sako miesto valdžios atstovai.

Šiaulių mieste juodosios dėmės 2017–2022 m.

Žuvo žmogus

Pavojingiausia vieta Šiauliuose – Gardino ir Aido gatvių sankryža, kurioje žuvo 1 žmogus, šešiuose eismo įvykiuose sužaloti penki žmonės. Ten jau buvo atlikti tam tikri pakeitimai – įrengtos salelės pėsčiųjų perėjose, perskirstytos eismo juostos. Vis dėlto, pasak V. Urbonavičiaus, tai nėra galutiniai sprendimai, svarstoma ten įrengti žiedą arba kitas eismo saugumą užtikrinančius sprendimus.

„Matysime, jeigu užteksime erdvės žemės sklypuose, čia būtų įrengta žiedinė sankryža. Jeigu erdvės neužteks, ieškosime kitų sprendimų“, – kalbėjo pavaduotojas.

Nukenčia dviratininkai ir paspirtukininkai

Kitos dvi pavojingiausios eismo vietos, pasak direktoriaus pavaduotojo, yra Tilžės gatvėje toje pačioje atkarpoje prie Ragainės mokyklos – Tilžės gatvės susikirtimai su K. Donelaičio ir Ragainės gatvėmis. Čia, pasak V. Urbonavičiaus, daugiausia eismo įvykių buvo dėl dviratininkų ir paspirtukininkų, todėl buvo imtasi priemonių – įrengti daug diskusijų sukėlę atitvarai.

„Dviratininkai nusileidžia nuo viaduko dideliu greičiu, nepamato automobilių, įvykdavo rimtų eismo įvykių“, – aiškino pavaduotojas.

Portalas „Etaplius“ klausė, ar bus imtasi kokių rimtesnių eismo saugumui užtikrinti priemonių, kadangi dabar įrengti atitvarai beveik nepasiteisino – dviratininkai ir paspirtukininkai apvažiuoja atitvarus, dažnai net išvažiuodami į Tilžės gatvę, taip sukeldami dar daugiau pavojaus tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams. Redakcijos žiniomis, dviratininkų bendruomenė ne kartą raštu kreipėsi į savivaldybę su prašymu panaikinti atitvarus ir spręsti šią eismo problemą kitais būdais.

„Konfliktuojame šiek tiek su dviratininkų bendruomene. Praplėsim atitvarus, jie dabar per siauri. Ateityje greičiausiai ties K. Donelaičio gatve įrengtume šviesoforą. Atliekamas projektavimas, kad šioje atkarpoje problemą išspręstume“, – teigė V. Urbonavičius.

Išsakė pastabas

Savivaldybė įrenginėja dviračių taką Architektų gatvėje, kuris sujungs miesto centrą per naująjį viaduką iki pat Gegužių gatvės. Tačiau dviratininkai viešoje erdvėje buvo išreiškę susirūpinimą, kad neapgalvoti sprendimai Dubijos ir Žemaitės gatvių sankryžoje. Pasak dviračių bendruomenės atstovų, važiuojant dviračiu iš miesto centro per naująjį viaduką, saugiai kirsti minėtą sankryžą yra sudėtinga. Pastabų čia turėjo ir direktoriaus pavaduotojas.

„Nesuprantama, kaip projektuotojai tvarkė kelią, įrenginėjo naujus takus, bet nesutvarkė šios sankryžos, žinoma, kad bus ieškoma sprendimų, kaip pagerinti eismo saugumą, kad dviratininkai saugiai kirstų sankryžą“, – į portalo „Etaplius“ klausimą reagavo V. Urbonavičius.

Darželiai ir mokyklos

Taip pat nemažai eismo saugumui sudaro darželiai ir pradinės mokyklos, prie kurių nėra saugių privažiavimų, sustojimų, tad tėvai dažnai savo vaikus išleidžia pavojingai tiesiog gatvėse, tuo sutrikdydami ne tik eismą piko metu ryte ir vakare, bet ir dažnai sukeldami pavojų savo atžaloms. Kaip jau skelbta anksčiau, Medelyno progimnazija pati ėmėsi spręsti šią problemą – parengė projektą, kuriuo bus įrengtos saugios sustojimo salelės.

Kaip teigė V. Urbonavičius, galbūt bus menkas nepatogumas, nes iš Birutės gatvės reikės išsukti į kitą gatvę ir ten išleisti vaikus. Tačiau eismo saugumui tikriausiai tokios salelės bus naudingos. Pasak direktoriaus pavaduotojo, svarstoma kaip panašius sprendimus pritaikyti ir kitose miesto ugdymo įstaigose.

„Galbūt aukojant žaliąsias zonas prie darželių ir mokyklų, praplatinant gatves, įrengiant trumpo sustojimo privažiavimus, kad tėvai galėtų savo vaikus saugiai išleisti“, – teigė direktorius.