PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Birželio 5 d. 14:26

Edukacinis žaidimas „Renkuosi pats“: ir naudinga, ir smagu

Lietuva

pixabay.com nuotr.

Reporteris ViktorijaŠaltinis: Etaplius.lt


40360

“Esame didžiai susirūpinę dėl mūsų visuomenėje tvirtai įsišaknijusių ir sparčiai plintančių žalingų įpročių. Liūdniausia, kad jiems pasiduoda vis jaunesni žmonės“, - sako socialinio projekto „Renkuosi pats“ iniciatoriai, organizatoriai ir rėmėjai. – Norėdami užkirsti kelią neigiamai supančios aplinkos įtakai, privalome kuo daugiau dėmesio skirti jaunajai kartai. Kadangi didžiausias darbo krūvis šioje srityje tenka pedagogams, psichologams ir socialiniams darbuotojams, nutarėme jiems padėti, siūlydami įsitraukti į specialiai tam sukurtą projektą“.

Projektą, administruojamą Sveikatos apsaugos ministerijos ir vykdomą Lietuvos moterų draugijos bei UAB „Projektų įgyvendinimo grupės“ narių, sutiko finansuoti Valstybinio visuomenės stiprinimo fondas. Jo lėšomis buvo surengta dešimt seminarų, skirtų esminėms mūsų gyvenimo negerovėms analizuoti ir kovos prieš jas kryptims numatyti. Į seminarus rinkosi jaunosios kartos ugdytojai iš Šalčininkų, Trakų, Švenčionių, Jonavos, Ukmergės, Visagino, Kelmės, Vilniaus, Anykščių, Pasvalio rajonų savivaldybių. 270 klausytojų dalijosi mintimis su kompetentingais šios srities specialistais.

Pagrindinis dėmesys buvo sutelktas į tokius aktualius dalykus, kaip jaunimo mokymas sugebėti atsispirti žalingiems įpročiams, jų pratinimas stiprinti asmeninę savivertę, vystyti emocinį intelektą. Kalbėta konkrečiai ir praktiškai: jaunosios kartos ugdytojams demonstruota metodinė medžiaga ir tos užduotys, kurias jie gali pateikti moksleiviams. Mat, jas spręsdami, jie turės galimybę stiprinti pasitikėjimą savimi, ugdyti pagarbos sau ir aplinkiniams jausmus, mokysis bendrauti tarpusavyje ir į pasaulį žvelgti pozityviai. O visa tai, kaip rodo praktika, ir padeda suformuoti negatyvų jauno žmogaus požiūrį į žalingus įpročius – ypač į alkoholio, tabako, narkotinių medžiagų vartojimą.

Bręstantis žmogus kasdien susiduria su įvairiomis gyvenimiškomis situacijomis. Jam neretai tenka rinktis – sąmoningai atsisakyti bendraamžių siūlomų „malonumų“ ar neatsispirti vilionėms. Būtent ištarti sąmoningą „ne“ žalingiems įpročiams ir moko projekto rėmuose sukurta speciali internetinė programėlė „Renkuosi pats“. Į ją įsitraukiantiems moksleiviams kas savaitę atkeliauja įdomios užduotys, kurias reikia spręsti. Štai ten „pasirinkimo klausimas“ ir tampa itin aktualus.

Į projektą yra aktyviai įsitraukę ir kelmiškiai pedagogai. Pavyzdžiui, labai teigiamai žaidimą „Renkuosi pats“ įvertino Kelmės „Aukuro“ pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė Dalia Kančiauskienė.

Ji dalyvavo projekto organizatorių surengtame seminare apie socialinių-emocinių kompetencijų ugdymą ir teigia jame pasisėmusi daug naudingos informacijos apie kūno kalbą, emocijų raišką, elgesio kontrolę. Pasak pedagogės, ši informacija labai pravers praktikoje: juk daugeliui šiandienos vaikų itin trūksta bendravimo įgūdžių, jie nemoka suprasti bendraamžių emocijų, nesugeba taikiai išspręsti konfliktinių situacijų. Tuo tarpu projekto organizatorių pasiūlytas interaktyvus žaidimas vaikams „Renkuosi pats“ kaip tik ir didina vaikų pasitikėjimą savimi. „Mokinys, kuris pasitiki savimi, yra drąsesnis, atviresnis, lengviau bendraujantis. Toks ne tik pats žino, ko nori, sugeba drąsiai pareikšti asmeninę nuomonę, bet ir gali apginti silpnesnį. O visa tai neabejotinai turi įtakos vaiko įpročiams formuotis, draugams susirasti ir jo gebėjimams realizuotis“, - sako ši pedagogė.

Dalia Kančiauskienė įsitikinusi, jog būtent žaidimo forma pateiktos užduotys vaikams yra patrauklios ir įdomios. Be to, jos skatina moksleivius mąstyti, gilintis, teisingai pasirinkti. Per užduotis jie gauna daug naudingos informacijos, kuri ir keičia jų mąstymą, įpročius, požiūrį į bendraamžius ir kt.

Žaidimą „Renkuosi pats“ pedagogė priskiria tai intelektinės veiklos rūšiai, kuri yra ir įdomi, ir patraukli. Tik smalsumą žadinantys užsiėmimai skatina toliau domėtis naujomis žiniomis ir tobulėti dvasiškai.

Pedagogės žodžius patvirtino ir šios mokyklos moksleivės, trylikmetės Gustės Bredelytės nuomonė apie minėtąjį žaidimą, į kurį jinai įsitraukė, savo auklėtojos paskatinta. Mergaitė sako, kad šio žaidimo užsiėmimai labai paįvairina jos kasdieninę veiklą, skatina mąstyti, juk atkeliaujančios užduotys kaskart vis kitos. Joms atlikti Gustė sugaišta vidutiniškai po penkiolika minučių. Ypač įsiminė ji užduotį, paskatinusią vieną savaitgalį nuveikti kažką nepaprastai įdomaus. O ir atlygis už prie užduočių sprendimo praleistą laiką moksleivę pradžiugino: ji ne tik išsirinko prizą: garso kolonėlę, bet ir tikisi būti pakviesta į vasaros stovyklą. „Manau, jeigu pasistengsiu, viskas įmanoma“, - džiugiai sako moksleivė.

Minėtasis edukacinis žaidimas „Renkuosi pats“ truks iki rugpjūčio 15 d. Žaisti jį gali ne tik projekto dalyviai, bet ir visi norintys, reikia tik užsiregistruoti svečio teisėmis ir kartu su vaikais atlikti nurodytas užduotis. Projekto dalyviai kas savaitę gauna po tris-keturias užduotis.

Aktyviausi žaidimo dalyviai pelno įvairius prizus. Į skirtingus Lietuvos kampelius jau iškeliavo daugiau kaip šimtas prizų. O vasarą 72 kūrybingiausi projekto dalyviai vyks į jiems specialiai organizuojamą vasaros stovyklą.