PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2025 m. Sausio 30 d. 13:34

E. Sabutis: Vyriausybė sieks, kad Klaipėdos uostas išliktų konkurencingu Baltijos jūroje

Klaipėda

Klaipėdos uosto nuotr.

Giedrius Gaidamavičius, Goda VileikytėŠaltinis: BNS


341876

Susisiekimo ministerija bei Vyriausybė sieks, kad Klaipėdos uostas išliktų konkurencingu Baltijos jūros regione, taip pat rems jo vystymo planus – ypač pietinės teritorijos plėtrą, sako ministras Eugenijus Sabutis.

„Pagrindinis iššūkis yra tas, kad uostas puikiai žino, kur link ir kaip jis turi plėstis, kad išliktų konkurencingu toje aplinkoje, kurioje jis veikia. Mūsų įsitikinimu, ir problema, ir iššūkis yra tuo pat metu – išspręsti, kaip pats uostas arba valstybė gali atliepti finansavimo ir vystymosi poreikius“, – žurnalistams Klaipėdoje ketvirtadienį sakė E. Sabutis.

„Uostas negali stovėti vietoje, jis turi plėstis, kad galėtų išlikti konkurencingu toje aplinkoje, kurioje jis veikia – Baltijos jūroje. Šiuos klausimus iškėlė šiandien vadovas (uosto – BNS) ir mes juos žinodami (...) spręsime, kaip juos atliept, (...) ypač kalbant apie vieną didžiausių projektų – pietinį uostą“, – kalbėjo ministras.

E. Sabutis ketvirtadienį susitiko su Klaipėdos uosto vadovu Algiu Lataku, kuris jam pristatė uosto ateities planus.

Uosto vadovas nori atnaujinti diskusiją dėl išorinio uosto statybų

A. Latakas teigė, kad uostas norėtų atnaujinti diskusiją dėl naujo išorinio uosto statybų.

„Jeigu būtų toks sprendimas, o mūsų požiūriu, jis turėtų būti, sprendimas, leidžiantis šitą uosto vystymą pradėti ir vėl, tai tikrai mes tą darytume, bet tai turi būti politinis sprendimas, leidžiantis arba išlaikant šitą projektą, koks jis yra šiandien, tokioj užšaldytoj stadijoj“, – žurnalistams ketvirtadienį Klaipėdoje sakė A. Latakas.

Anot jo, Klaipėdos uostas pietinėje dalyje turi daug teritorijų, tačiau norint jį ateityje plėsti jų vistiek trūks: „Žiūrint į ateitį, matyt, kad uostui dirbti Klaipėdos centrinėje dalyje bus sunku.“

2019 metais skelbta, kad išorinis jūrų uostas galėtų būti statomas šiaurinėje uosto dalyje dalyje, tačiau tam reikia atlikti strateginį pasekmių aplinkai vertinimą ir įvertinti dvi alternatyvas – ties Melnrage ir Šventosios–Būtingės zonoje.

Apie uosto plėtrą ir išorinio giliavandenio uosto statybas, praėjusio dešimtmečio skaičiavimais, galinčias kainuoti apie 800 mln. eurų, Klaipėdoje buvo svarstoma apie dešimtmetį. Politikai anksčiau diskutavo apie planus išorinį uostą pastatyti iki 2025 metų.

#EUGENIJUS SABUTIS#KLAIPĖDA#UOSTAS#VYRIAUSYBĖ#BALTIJA
#JŪRA