Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Eugenijus Sabutis. ELTA / Dainius Labutis nuotr.
Giedrius Gaidamavičius, Vilmantas VenckūnasŠaltinis: BNS.LT
Tai jis BNS sakė trečiadienį Latvijos susisiekimo ministerijai iki „Air Baltic“ pirminio viešojo akcijų platinimo (IPO) ketinant išsiųsti Lietuvos ir Estijos potencialiems investuotojams oficialius pasiūlymus dėl jų galimo dalyvavimo oro bendrovės kapitale.
„Kol neturime normalaus viešojo pasiūlymo su sąlygomis, tai neturime į ką atsakyti, nes reikia įvertinti. Mes galvojame, kaip tai galėtume arba negalėtume padaryti, bet atsakymo nei „taip“, nei „ne“ šiuo metu neturime, nes oficialaus normalaus pasiūlymo iš esmės nesame gavę“, – BNS sakė E. Sabutis.
„Jeigu yra patrauklus ir geras dalykas, visada galima apie tai pagalvoti“, – sakė ministras.
Jis teigė, kad dar per anksti kalbėti, kokiomis sąlygomis Lietuva sutiktų dalyvauti „Air Baltic“ kapitale.
„Daug galime sugalvoti sąlygų, bet mes turime pasižiūrėti, ką siūlo (Latvijos – BNS) pusė, nes ne mes prašomės nupirkti, o mūsų prašo nupirkti. (...) Nepuolame pirkti, nežinodami, kas tai turėtų būti. Ir iniciatyvos iš mūsų pusės šiuo atveju irgi nėra“, – sakė ministras.
Lapkričio pabaigoje tuomet į susisiekimo ministrus dar tik kandidatavęs E. Sabutis interviu BNS teigė atmetantis galimybę Lietuvai įsigyti „Air Baltic“ akcijų.
Apie tai, jog Lietuva svarsto galimybę įsigyti akcijų, pernai sausį pranešė ankstesnės kadencijos susisiekimo ministras Marius Skuodis. Tuomet jis teigė, jog tariamasi dėl galimų sandorio sąlygų, kad dalis lėktuvų bazuotųsi Lietuvoje.
Latvijos susisiekimo ministerija trečiadienį pranešė, kad potencialiems partneriams iš Lietuvos ir Estijos – vyriausybėms ir oro uostams – bus pasiūlytas struktūrizuotas dalyvavimo mechanizmas, kuris sustiprins regioninį bendradarbiavimą bei padidins „Air Baltic“ IPO investicinį patrauklumą.
Latvijos vyriausybės sausio pabaigoje su „Lufthansa Group“ pasirašyta sutartis numato, jog strategine Latvijos oro bendrovės investuotoja tampanti Vokietijos civilinės aviacijos flagmanė investuos į „Air Baltic“ 14 mln. eurų. Mainais „Lufthansa Group“ gaus konvertuojamą akciją, prilygstančią 10 proc. „Air Baltic“ akcinio kapitalo, taip pat gaus vietą bendrovės stebėtojų taryboje.
Vėliau, po planuojamo „Air Baltic“ IPO ši akcija bus konvertuota į paprastąsias akcijas, o „Lufthansa Group“ valdomą akcijų dalį lems rinkos kaina.
Vasarį Latvijos įmonių registre įregistruotas „Air Baltic“ akcinio kapitalo sumažinimas beveik 24 kartus – nuo 596,473 mln. iki 25,179 mln. eurų, taip pat esminiai akcinio kapitalo struktūros pakeitimai. Bendrovė nurodė, jog atsilaisvinusiomis lėšomis dengiami ankstesnių metų nuostoliai.
Antrąjį 2024-ųjų pusmetį planuotą IPO „Air Baltic“ perkėlė į šiuos metus, paaiškindama „tinkamų sąlygų rinkoje būtinybe“.
Latvijos vyriausybė, dabar valdanti beveik 98 proc. „Air Baltic“ akcijų, anksčiau yra nusprendusi, kad po IPO jai turi priklausyti bent 25 proc. ir viena bendrovės akcija.
2024-aisiais „Air Baltic“ patyrė 118,159 mln. eurų, o per pirmąjį šių metų ketvirtį – 29,348 mln. eurų grynąjį nuostolį.