PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Birželio 2 d. 13:38

Duotas pažadas, kad Radviliškis išliks Lietuvos geležinkelio sostine

Radviliškis

Linas GarbenisŠaltinis: Etaplius.lt


5398

Geležinkelis – daugelio radviliškiečių duona ir druska, todėl nenuostabu, kad šio miesto gyventojus neramino dar praėjusių metų pabaigoje prasidėję bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybės pokyčiai bei planuojamos pertvarkos. Kad neaiškumų būtų kuo mažiau ir darbuotojai be reikalo nesijaudintų, Radviliškį su savo komanda pirmąkart aplankė šalies geležinkelių „galva“ - naujasis „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Sausakimšoje lokomotyvų depo salėje gerą valandą su darbuotojais bendravęs naujasis bendrovės vadovas ne tik pasidžiaugė puikiu radviliškiečių darbu, pristatė būsimus pokyčius įmonėje, bet ir nuramino, kad Radviliškis ir toliau skambiai bus vadinamas „Geležinkelių sostine“, o kompetentingi bei motyvuoti darbuotojai tikrai nepraras darbo vietų.


Foto galerija:

2.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg
8.jpg

Siekia tapti geriausiu darbdaviu Lietuvoje

Dar praėjusių metų pabaigoje neskaidrių pirkimų ir neaiškių sandorių liūne įklimpusiuose „Lietuvos geležinkeliuose“ imtasi kardinalių pokyčių – pakeista komanda, peržiūrima geležinkelių darbo kultūra, skiriamas ypatingas dėmesys personalo valdymui, kurį prižiūrės nauja, patirties turinti personalo valdymo vadovė Irena Balkūnė.

„Mes norime būti geriausia komanda Lietuvoje. Tam reikia pakeisti motyvacinę sistemą, peržiūrėti atlygio sistemą, pakeisti darbo kultūrą. Tai galima pasiekti tik visų bendrų darbu. Todėl pirmiausia išskyriau personalo funkciją, kuri seniau buvo kartu su teise. Reikia aiškiai įvardinti, jog personalo laukia dideli iššūkiai, kad įmonė taptų geriausiu darbdaviu. Visus kviečiu nešti pasiūlymus, ką galima padaryti geriau, pastabas, kas yra ne taip. Turime vadovautis atvirumu. Nedarome sprendimų vieni patys, siekiame išklausyti visas puses, tam ir atvykome čia, į Radviliškį“, - radviliškiečiams pristatydamas personalo valdymo vadovę kalbėjo M. Bartuška.

Ne paslaptis, kad Radviliškio geležinkelio mazgas po Vilniaus yra didžiausias Lietuvoje, iš čia kontroliuojamas tranzitinis judėjimas visoje Šiaurės Lietuvoje. 1870 metais įsteigtas geležinkelio mazgas turėjo didelės įtakos ekonominio ir kultūrinio gyvenimo formavimuisi. Didžioji dalis Radviliškio miesto gyventojų dirbo geležinkelyje, formavosi geležinkeliečių dinastijos, o ir šiandien Radviliškis skambiai vadinamas „Geležinkelių sostine“.

Kalbėdamas apie Radviliškio geležinkelio svarbą M. Bartuška pabrėžė esąs nustebintas: „Gerai žinojome, kad Radviliškis yra geležinkelių sostinė, bet, gerąja prasme, mane nustebino ta kompetencija, kurią turi Radviliškis, čia dirbantys žmonės. Tikrų tikriausias mitas, kad tik sostinėse gali būti kompetentingų darbuotojų, nes čia kai kuriose srityse yra rodomas pavyzdys, kaip gerai reikia dirbti. Esu nustebintas, džiaugiuosi, kad turime kolektyvą, kuris kalba apie inovacijas, motyvaciją daryti daugiau ir geriau. Kaip vadovas manau, kad kartu galėsime pasiekti gerų rezultatų“.

Sulaukęs svarbiausio klausimo: „Ar nebus atleistų žmonių?“, M. Bartuška geležinkeliečius suskubo nuraminti: „Kardinalių ar esminių pokyčių tikrai neturime numatę. Žinoma, keldami tikslą būti efektyvesniems, žiūrime, ar gali būti tam tikrų struktūrinių pokyčių, funkcijų peržiūrėjimo. Kertiniu aspektu miniu mūsų stiprybę, kompetenciją, verslo plėtrą. Jeigu pavyks, sudarysime naujų galimybių kurti darbo vietas, o kompetencijos gali didėti. Tik nuo mūsų pačių priklausys, kiek darbo turėsime šiame regione. Kol kas džiugu, kad radviliškiečiai vos spėja suktis“.

Titaniška“ 8 žingsnių programa

Tačiau svarbiausias naujosios „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės apsilankymo Radviliškyje tikslas – ne tik pagyros ir liaupsės ar pažadai, kuriuos įprastai dalija naujieji vadovai, o „titaniškos“ 8 žingsnių programos pristatymas.

„Lietuvos geležinkeliai“ - aštunta vežėjų kompanija Europoje pagal savo pervežamų krovinių dydį, tačiau konkurencija rinkoje, anot naujojo bendrovės generalinio vadovo, – labai didelė: „Negalime stovėti vietoje. Turime ambicijų būti tarp penkių pagrindinių Europos vežėjų kompanijų, norime augti, turime būti efektyvūs viduje, turime būti vakarietiška, gerai veikianti bendrovė, kitaip neturėsime tvirtos pozicijos“.

Kad pozicija būtų tvirta, o bendrovė pasiektų užsibrėžtų tikslų, kruopščiai rengiama aštuonių žingsnių programa, kurią įgyvendinus bendrovė turėtų dirbti ir greičiau, ir efektyviau. Administracinių veiklos sričių suformavimas, geležinkelių infrastruktūros kelio remontas ir statyba, geležinkelių infrastruktūros objektų projektavimas, pastatų statyba ir remontas, apsaugos ir valymo paslaugos, pastatų statyba ir remontas, riedmenų remontas, modernizavimas ir gamyba, atliekų tvarkymas ir logistika, nuotekų įrenginių priežiūra, vagonų plovimas ir dezinfekcija, centralizuotas bendrovės turto valdymas, centralizuotas eismo valdymas - tos sritys, į kurias bendrovė šiuo metu žvelgia pro didinamąjį stiklą.

„Minėta aštuonių žingsnių programa šiuo metu yra vertinimo stadijoje. Birželio 9 dieną surengsime videokonferencinį pokalbį su visų padalinių vadovais, kurie tą dieną ir pasidalins savo įžvalgomis, pasiūlymais, kaip kiekviename žingsnyje pasiekti kuo geresnių rezultatų“, - kalbėjo M. Bartuška.

Jo teigimu, svarbiausia, kad visi darbuotojai suprastų ir išgirstų, kuria linkme siekiama judėti: „Nuolat bendrausime. Visos mūsų funkcijos turi būti užtikrintos. Mūsų klausimas „kaip galime būti efektyvesni?“, tačiau tai neturi pakenkti mūsų paslaugų kokybei. Konkuruojame su įvairiomis transporto priemonėmis ir mums sekasi neblogai – keleivių ir krovinių srautai didėja. Remontų užsakymai – didėja. Radviliškiečiai net sunkai spėja įgyvendinti visus užsakymus. Ta komanda gali parodyti puikius rezultatus, todėl ir toliau kryptingai siekime bendro tikslo“.

Nėra ko nerimauti

Išklausęs pristatymo ir kelias valandas dar iki susitikimo su Radviliškio geležinkeliečiais su naująja bendrovės valdžia pabendravęs Radviliškio rajono savivaldybės meras Antanas Čepononis pasidžiaugė, kad pavyko atrasti bendrą kalbą: „Šiandien išgirdome, kad Radviliškis buvo, yra ir bus geležinkeliečių sostinė. Esu ramus dėl Radviliškio geležinkeliečių ateities. Taip, pokyčių bus, bet sistemingų ir naudingų, todėl darbuotojams tikrai nėra ko nerimauti“.

Jam antrino ir susitikime dalyvavęs Seimo narys Algirdas Butkevičius, padėjęs surengti naujosios „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės ir Radviliškio geležinkelio bendruomenės susitikimą. „Meras manęs paklausė, ar negalėtume čia, Radviliškyje, surengti susitikimo, nes vis garsiau kalbama apie dvejones ir darbuotojų baimes dėl Radviliškio, kaip geležinkelio sostinės, ateities. Džiaugiuosi, kad į tai sureaguota geranoriškai. Matome, kad dirba kompetentinga komanda. Pastebiu tik vieną trūkumą: dažnai kalbame apie žmogų, kad reikia kelti kompetenciją, tačiau dažnai tam nesudaroma sąlygų. Turiu omenyje, kad per įmonę būtų organizuojami seminarai, kursai ir mokymai. Pati įmonė turi motyvuoti darbuotojus, kad jie galėtų tobulėti. Apie tai prakalbo ir keli šiandien čia susirinkę darbuotojai. Tikimės, kad tas pastabas išgirsite“, - kalbėjo Seimo narys.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška, sulaukęs klausimų ne tik dėl kursų darbuotojams, bet ir dėl stovyklų vaikams, savireklamos „Lietuvos geležinkelių“ laikraštyje bei atlyginimų peržiūros, žodžio kišenėje neieškojo: „Ačiū už pastabas. Atsižvelgiame į jas visas ir stengiamės, kad darbuotojai būtų motyvuoti stengtis, tobulėti. Neabejoju, kad kartu atrasime geriausius sprendimus“.