PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Kovo 2 d. 14:53

Duobių maratonas prasidėjęs: kas ką įveiks?

Marijampolė

R. Pasiliausko nuotraukos

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


74250

Nutirpus sniegui, gatvėse, keliuose veriasi duobės. Gyventojai juokauja, kad duobės – savotiški pavasario pranašai. Šiemet jų keliuose ir gatvėse daug, nes žiemos orai buvo palankūs, tai šąla, tai nukrenta temperatūra. Kelininkų teigimu, nepastovi temperatūra, drėgmė labiausiai kenkia asfalto dangai.


Foto galerija:

m9b7067.jpg
m9b7070.jpg
m9b7076.jpg
m9b7499.jpg
m9b8268.jpg
m9b8271.jpg

Gatvėse – geriau nežiopsoti

Važiuojant gatvėmis vairuotojai turi nežiopsoti, artėjant pavasariui juos pasitinka seniai žinomi iššūkiai – kelio dangoje atsivėrę duobės. Marijampolės gatvėse itin atsargiems reikia būti ten, kur asfaltas klotas seniai, kur nebuvę remonto. Gilios, aštriais karštais duobės, kelia rūpestį Jaunimo, P. Vaičaičio, V. Kudirkos gatvėse. Skaitytojai skundžiasi, kad R. Juknevičiaus gatvėje, ties Sūduvos gimnazija ir turgumi, po kažkurio kasinėjimo likusi duobė per žiemą dar padidėjo, apvažiuoti ją sudėtinga, tamsoje arba kai palyja, nepamatęs gali ir ratą sugadinti. Mokolų gatvės gyventojai pasakoja, kad lygiai taip, po kažkokio remonto ir jų gatvėje, prie prekybos centro „Asvega“, likusi įduba trukdo eismui. Tarpučių mikrorajono gyventojai nepatenkinti, kad jų gatvėse daug duobių, o miestelėnai, turintys namus Atgimimo gatvėje teiraujasi, ar užuot, nuolatos lopius šios gatvės dangą, ne racionaliau būtų, pakloti naują asfaltą.

Piko valandomis, norėdami greičiau patekti į pagrindę Laisvės gatvę, marijampoliečiai dažnai kelią trumpina sukdami per parko kelelį tarp P. Armino ir Vytauto gatvių. Tačiau dabar miestelėnų judėjimą riboja šiame keliuke atsivėrusi itin aštri ir didelė duobė.

Po sudėtingos žiemos orų ir slidumos miesto gatvėse liko daug barstymui naudotų medžiagų – smėlio ir druskos mišinio. Vėjai nešioja žemes, marijampoliečiai nuogąstauja, ar smarkiau palijus toks mišinys, keliaujantis į lietaus kanalizaciją, neužkimš jos, ar nekils dėl to problemų.

Duobės lopomos

Marijampolės savivaldybės administracijos Aplinkotvarkos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Mindaugas Lelešius „Suvalkiečiui“ sakė, kad jau ketvirta savaitė, kai Marijampolės gatvėse lopomos atsivėrusios duobės. „Dirba dvi uždarosios akcinės bendrovės „Kelranga“ brigados, nes buvo akivaizdu, kad vienos per mažai. Aišku, duobės lopomos tik sausu asfaltu, tad palijus, pasnigus ar pašalus, po kurio laiko, sausas asfaltas sukrinta, išsibarsto ir vėl atsiveria duobė“, – pasakojo skyriaus vedėjas. Anot M. Lelešiaus, taip yra todėl, kad karštą asfaltą gaminančios bazės tik pirmadienį pradėjo šildyti bitumą. Pagal technologiją šis procesas truks dvi savaites. Tik tuomet bus galima gauti karšto asfalto ir juo užlyginti duobes. Toks taisymas daug patvaresnis. „Mes patys kasdien važiuojame į Marijampolės gatves apžiūrėti, kur reikia remontuoti, tvarkyti. Tos duobės labai greitai veriasi, žiūrėk, iš vakaro dar nebuvo, o ryte jau skylė“, – kalbėjo M. Lelešius. Jo teigimu, stengiamasi pamatyti kiekvieną didesnę, pavojingesnę įdubą gatvėje, kad vairuotojai negadintų automobilių Juk savivaldybės administracijai, kaip kelio savininkei, tenka atlyginti nuostolius dėl apgadintų automobilių. Tokių atvejų šiemet jau buvo keletas. Vedėjo teigimu, artimiausiu metu bus užlopytos duobės ir P. Vaičaičio, ir V. Kudirkos, ir Jaunimo gatvėse.

R. Juknevičiaus gatvė šiais metais bus kapitaliai remontuojama. „Atgimimo gatvėje kapitalinio remonto nenumatyta. „Aš irgi suprantu, kad geriau pakloti ištisinę asfalto dangą, negu nuolatos lopyti duobes. Tačiau pagal darbų technologiją, negali nugremžęs seną asfalto dangą iš karto kloti naują, privalai sutvarkyti kelio pagrindą. Tai jau kapitalinis remontas, kuriam reikia didžiulių lėšų. Tuo tarpu mieste dar yra iš viso neasfaltuotų gatvių, žvyrkelių, tad tenka rinktis, kas racionaliau, kas gyventojams geriau“, – pasakojo Aplinkotvarkos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.

M. Lelešiaus teigimu, žmonių pastebėjimai, kad gatvėse likęs smėlis gali užkimšti lietaus kanalizaciją, teisingas. Todėl gatves valanti įmonė „Marijampolės švara“ įpareigota kuo greičiau iš gatvių susiurbti žemes. „Šaligatviai jau nuvalyti, antradienį pradėtos siurbti žemės nuo gatvių. UAB „Marijampolės švara“ papildomai šiems darbams įsigijo antrą mašiną“, – pasakojo Aplinkotvarkos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.

Duobėti ir užmiesčio keliai

Veriasi duobės ir užmiesčio keliuose. Marijampolės kelių tarnybos vadovas Arvydas Malinauskas sako, kad itin vargstama su duobėmis seniai asfaltuotuose keliuose. Kazlų Rūdos savivaldybėje nuolatinių rūpesčių kelia kelias Kazlų Rūda–Višakio Rūda, taip pat kelias į Bagotąją.

Pasak Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininko Rolando Gylio, šiais metais policija iš draudimo bendrovių jau gavo penkis pranešimus dėl duobėse apgadintų automobilių. Jurbarke buvę trys tokie atvejai, vienas Vilkaviškyje, ir vienas Marijampolėje. Vilkaviškyje, Nepriklausomybės gatvėje, į duobę įvažiavęs automobilis „Mercedes Benz“ apgadino padangą, Marijampolėje, Kauno gatvėje, prie 13-ojo namo, į duobę įlėkęs „Volksvagen“ markės automobilis prakiurdė karbiuratorių.

Galima gauti kompensaciją

Už kelio būklę atsakingas jo savininkas ar valdytojas. Jei atsivėrusia duobe pastarasis nepasirūpina ir apie tai neįspėja vairuotojų, pavyzdžiui, nepastato įspėjamojo kelio ženklo, vairuotojas gali tikėtis gauti kompensaciją. Jeigu įvažiuojama į pažymėtą duobę, kompensacija nepriklauso.

Draudikai pataria, kad apgadinus duobėje automobilį geriausia kviesti policiją ir užfiksuoti tokį atvejį. Būtent policija įvertins, ar vairuojant nebuvo padaryta Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Taip pat aprašys įvykio aplinkybes, įvertins padarytą žalą ir išduos pažymą, kurios pagrindu toliau bus galima reikalauti žalos atlyginimo. Jeigu automobilis yra apdraustas kasko draudimu, reikėtų nedelsiant susisiekti su draudiku ir sekti jo tolimesnius nurodymus. Jeigu automobilis nėra draustas kasko draudimu, žalą administruoti tenka pačiam vairuotojui – surinkti žalos faktą ir dydį patvirtinančius įrodymus, pareikšti pretenzijas už žalą atsakingiems asmenims. Patartina vairuotojui fiksuoti įvykio aplinkybes, pavyzdžiui, nufotografuoti įvykio vietą bei išoriškai matomus automobilio apgadinimus, nusibraižyti įvykio schemą.