Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Saulius AbraškevičiusŠaltinis: Pranešimas spaudai
Staigiai atšalęs oras ir su juo pasirodęs sniegas turėjo neigiamos įtakos vairavimo sąlygoms – ypač užmiesčio keliuose. Neįvertinę pavojingų vairavimo sąlygų, nepasirinkę saugaus greičio ir saugaus atstumo, pavojingai manevruodami vairuotojai rizikavo sukelti ar patekti į eismo įvykį.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, praėjusią savaitę gyventojų transporto civilinės atsakomybės draudimo registruotų žalų skaičius siekė beveik 550. Tai yra 14 proc. daugiau, palyginus su statistiniu praėjusių metų to paties laikotarpio vidurkiu.
Rezervuota suma per praėjusią savaitę gyventojų patirtoms šios draudimo rūšies žaloms kompensuoti pasiekė 366 tūkst. eurų., rodo „Lietuvos draudimo“ duomenys. Vidutinė tokios žalos išmoka sudarė apie 670 eurų.
Dažnas klausimas, kurio sulaukia draudikai – ar esant tokioms oro sąlygoms važinėjant vasarinėmis padangomis ir pakliuvus į eismo įvykį, jis yra laikomas draudžiamuoju.
„Lietuvos draudimo“ ekspertai primena, kad, kaip ir kasmet, nuo balandžio 1 d. automobiliai šalies keliuose gali būti eksploatuojami su vasarinėmis padangomis, tad važinėjimas vasarinėmis padangomis šiomis dienomis nėra kelių eismo taisyklių pažeidimas.
Sprendimą, ar ir kada po balandžio 1 d. pradėti naudoti vasarines padangas, vairuotojai priima savarankiškai, atsižvelgę į numatomas oro sąlygas, koks laukia važinėjimo automobiliu intensyvumas, ar bus važinėjama vietinės reikšmės keliais, kurių priežiūrai paprastai skiriama mažiau dėmesio, ir panašiai.
Balandžio mėnesį vairavimo sąlygos iš tiesų gali keistis kone kasdien. Gali pasitaikyti sniego, formuotis plikšala, todėl sėdę prie automobilio vairo vairuotojai būtinai turėtų įvertinti oro sąlygas. Esant blogoms oro sąlygoms, svarbu pasirinkti saugų greitį, laikytis saugaus atstumo ir pasilikti daugiau laiko kelionei.
Pagrindinis saugios kelionės priešas paprastai būna per didelis greitis, kuris apsunkina saugų manevravimą ir prailgina stabdymo kelią. Be to, svarbu nepamiršti saugaus atstumo – dažna eismo įvykių priežastis yra atstumo nesilaikymas, kai staigiai stabdant priešais važiuojančiam automobiliui nespėjama laiku sureaguoti ir susidūrimas tampa neišvengiamu.
Draudimo bendrovės ekspertai atkreipia dėmesį, kad ne mažiau svarbu yra ir pačių padangų kokybė. Jei naudojamos padangos jau yra sudėvėtos, tai smarkiai padidina eismo įvykio tikimybę ir gali turėti įtakos draudžiamojo įvykio aplinkybių vertinimui.
Vasarinių padangų atveju minimalus leistinas padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tačiau ekspertai pataria nelaukti, kol protektoriaus gylis priartės prie kritinės ribos, ir siekiant maksimalaus saugumo, padangas reiktų pakeisti į naujas anksčiau.