Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Elena MonkutėŠaltinis: Savaitraštis „Etaplius“
Tartis gražiuoju
Į savaitraštį „Etaplius“ kreipėsi skaitytojas, gavęs dovanų vienos žūklės, laisvalaikio ir turistinių prekių parduotuvės kuponą, galiojantį tris mėnesius. Atrodytų, kad toks galiojimo terminas nereikalingas, tačiau, jį praleidus, įmonei bus sumokėti pinigai už nieką – jokių išlaidų, vien tik pelnas.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai sako, kad pagrindinis kupono pardavėjo įsipareigojimas – suteikti vartotojui aiškią ir išsamią informaciją apie kupono realizavimo sąlygas, galiojimo terminą ir pan. O šių taisyklių turi laikytis tiek pardavėjas, tiek vartotojas. „Prieš įsigyjant kuponą, vartotojui svarbu susipažinti su jo taisyklėmis ir įvertinti kupono realizavimo galimybes“, – pataria VVTAT atstovai.
Jei pardavėjas arba paslaugos teikėjas apie dovanų kupono realizavimo sąlygas neinformuoja ar informuoja netinkamai arba netinkamai šias sąlygas užtikrina, pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją, nurodytą dovanų kupone, ir pateikti savo reikalavimą. Jei atsakymo nesulaukiate per 14 dienų arba sulauktas atsakymas jūsų netenkina, kitas žingsnis – raštu kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka.
Visgi, preliminariai vertinant šį konkretų atvejį, ant kupono nurodyta vartotojui reikalinga informacija: pirkimo data, galiojimo terminas ir kitos sąlygos. Taigi, pasak VVTAT atstovų, visų papildomų vartotojo prašymų įgyvendinimas priklausytų tik nuo bendro susitarimo su paslaugos teikėju arba kupono pardavėju.
Rūpestis dėl bankroto
Prieš kelias dienas feisbuke prasidėjo diskusijos apie tai, kad bankrutavo ilgametis SPA paslaugų centras „Aronija“. Žmonės, įsigiję kuponus, nerimauja: pinigai išleisti, bet ar bus grąžinti? Nepasidomėjus dovanų kuponų ir pačios „Aronijos“ interneto puslapyje, ir tinklalapiuose
akcijatau.lt bei laisvalaikiodovanos.lt vis dar galima įsigyti.
„Mes suprantame, kad šis pranešimas gali kelti daug klausimų ir susirūpinimo. Uždarymo procesas bus sureguliuotas pagal teisės aktus, todėl įmonės įsipareigojimų užtikrinimą perims paskirtas bankroto administratorius“, – rašoma įmonės pranešime apie bankrotą.
Komentatoriai klausia, kas bankroto administratorius, kaip atgauti pinigus už kuponus, tačiau nė vienas nesulaukia atsakymo. Be to, ne vienas tikina buvęs apgautas: SPA centre jiems buvo pasakyta, kad įstaiga užsidaro remontui, o ne bankrutuoja. Deja, nei telefonu, nei laiškais su „Aronija“ susisiekti nepavyksta.
Pirmiausia – į paslaugos teikėją
VVTAT atstovų teigimu, jei įmonė bankrutuoja, apie šį procesą informacija turėtų būti pateikta Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainėje, įrašius įmonės pavadinimą į paieškos laukelį. Kol kas informacijos apie „Aronijos“ bankrotą ten nėra – tik apie UAB „Juodoji aronija“, bankrutavusią 2012 m.
„Jeigu dar nėra paskelbtas įmonės bankrotas, vartotojui pirmiausia reikėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją, kuris nurodytas dovanų kupone, ir nurodyti savo reikalavimą. Jei paslaugos teikėjas nepateikia atsakymo per 14 dienų arba pateiktas atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT“, – sako VVTAT atstovai.
Pasak jų, bankroto ir likvidavimo procesą reglamentuoja Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymas, o fizinių ar juridinių asmenų, kurie laikomi įmonės kreditoriais, reikalavimai tenkinami minėtame įstatyme ir kituose teisės aktuose numatytu eiliškumu. „Iškėlus įmonės bankroto bylą teisme, įstatymai ir kiti teisės aktai VVTAT nesuteikia teisės spręsti klausimo dėl vartotojų, bankrutuojančios įmonės atžvilgiu keliamų reikalavimų, teisių ir teisėtų interesų gynimo“, – tvirtina atstovai.