Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Penktadienį, įvertinus realias galimybes išgyventi Baltijos jūros vandenyje, buvo nuspręsta baigti parasparnio piloto paiešką.
Sausio 12 d., 16.50 val., Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras, įvertinęs realias galimybes išgyventi šaltame Baltijos jūros vandenyje, baigė apie 19 valandų trukusią dingusio parasparnio piloto paieškos operaciją, praneša Krašto apsaugos ministerija.
Nuo ketvirtadienio vakaro vykdytos operacijos metu, penktadienį, apie 12.30 val., Rusijos jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras ir pasienio apsaugos tarnyba, paprašyta Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro, išžvalgė pasienio zoną ir Rusijos teritoriniuose vandenyse aptiko parasparnio liekanas. Jas iškėlus, piloto nerastas.
„Remdamiesi tarptautiniu aeronautikos ir jūrinių paieškos ir gelbėjimo žinynu buvome priversti konstatuoti, kad padarėme viską, ką galėjome, ieškodami parasparnio piloto. Skaudu pripažinti, bet tokiomis sąlygomis, kokios dabar yra, taip ilgai išgyventi neįmanoma“, - sakė Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas komandoras Eugenijus Valikovas.
Šiuo metu Baltijos jūros temperatūra siekia 4 laipsnius, todėl žmogus tokiomis sąlygomis gali išgyventi iki 2 valandų, o dėvint specialius, šilumą sulaikančius kombinezonus - iki 8 valandų.
Paieškos ir gelbėjimo operacijos metu nuolat buvo bendraujama su artimaisiais, apie operacijos pabaigą jie informuoti.
Pirmas pranešimas apie parasparnio dingimą gautas ketvirtadienį, sausio 11 d., 20.57 val.
Nuo pat ketvirtadienio vakaro vykdytai paieškos ir gelbėjimo operacijai buvo sutelkti visi reikalingi pajėgumai - dingusio parasparnio piloto ieškojo du Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparniai AS365N3+ „Dauphin“ ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) sraigtasparnis „Eurocopter“ bei Karinių jūrų pajėgų laivo M54 „Kuršis“ įgula.
Krante dingusio asmens ieškojo VSAT Pakrančių apsaugos tarnybos pajėgos ir policija su specialiai apmokytais šunimis.
Visos paieškos ir gelbėjimo operacijos metu buvo glaudžiai bendradarbiaujama su VĮ „Oro navigacija“ Aeronautikos gelbėjimo koordinaciniu centru.
KJP karo laivas „Kuršis“ dirbo 15 valandų ir išžvalgė daugiau kaip 14 kvadratinių jūrmylių paieškos rajoną.