PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Gegužės 31 d. 07:45

Dilema dėl greičio matuoklių: išlaidos ar pajamos?

Šiauliai

Etaplius.lt archyvo nuotr.

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


86030

Šiaulių apskrities vyriausiasis policijos komisariatas (Šiaulių AVPK) kreipėsi į miesto valdžią – siūlo įsigyti stacionarių greičio matuoklių. Savivaldybė žada skaičiuoti: apsimoka toks pirkinys ar ne? Svarstoma ir dėl prietaisų efektyvumo: dalis vairuotojų, pasitelkę socialinius tinklus, stengiasi išsisukti nuo pelnytų baudų.

Policija medžioja vairuotojus, vairuotojai – policiją

„Vėl stovi prie sporto mokyklos“, – vienoje feisbuko grupėje nežymėto Kelių policijos automobilio stovėjimo vietą išduoda šiaulietis. Kad būtų aiškiau, prideda nuotrauką. „Gal kas užstatytumėte?“ – teiraujasi kitas.

Panašios diskusijos socialiniuose tinkluose vyksta kone kasdien – vairuotojai perspėja vieni kitus, kuriose miesto vietose jų tyko automobiliai su kameromis. Vicemeras ir Saugaus eismo komisijos narys Domas Griškevičius stebisi tokiu elgesiu ir pasigenda vairuotojų sąmoningumo. „Nežymėti automobiliai statomi ne tam, kad būtų nubausta kuo daugiau vairuotojų, tai daroma dėl žmonių saugumo“, – sako jis.

Užfiksuoti greitį viršijančius vairuotojus taip pat padeda greičio matuokliai. Šiuo metu mieste veikia vienas mobilusis greičio matuoklis, pareigūnai turi ir du mobiliusius lazerinius greičio matuoklius. Visi prietaisai pirkti už Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšas. Stacionarių matuoklių Šiaulių mieste nėra. Palyginti, Vilniaus savivaldybė yra įsigijusi 12 stacionarių greičio matuoklių, Klaipėdos – 7, Kauno – 6.

foto.jpg

Gaudyti viršijančiuosius greitį – apsimoka

Šiaulių AVPK norėtų pakeisti tokią statistiką – raštu kreipėsi į Savivaldybę, siūlydami įsigyti stacionarių greičio matuoklių.

„Dėl saugaus greičio nepaisymo įvyksta eismo įvykių, kurių metu žūsta ir yra sužalojami žmonės. Remiantis Šiaulių miesto judumo plano duomenimis, Šiaulių mieste yra 28 taškinės juodosios dėmės ir 18 linijinių juodųjų dėmių (juodoji dėmė – vieta, kurioje per ketverius metus įvyksta 4 įskaitiniai eismo įvykiai, – aut. past.). Pagrindinė įskaitinių įvykių priežastis yra viršytas leistinas važiavimo greitis. 2018 metais Šiaulių apskrityje nustatyta daugiau nei 17 tūkst. leistino greičio viršijimo atvejų“, – teigiama rašte.

Anot pareigūnų, įsigydama stacionarių greičio matuoklių, Savivaldybė nušaus du zuikius: padidins gyventojų saugumą ir gaus finansinės naudos. Vyriausybė yra nutarusi, kad 50 proc. baudų už teisės pažeidimus yra įskaitoma į Savivaldybės biudžetą, jeigu šiuos pažeidimus užfiksavo iš Savivaldybės biudžeto įsigytas ir išlaikomas prietaisas.

„Šiaulių AVPK Kelių policijos tarnyba naudoja Šiaulių miesto savivaldybės įgytą ir policijai perduotą naudoti greičio matavimo prietaisą „Stalker Phodar SE-1“. Panaudojant šį greičio matuoklį, per 2016 m. nustatyti 7 635, per 2017 m. – 6 978, per 2018 m. – 4 852 pažeidėjai, kuriems buvo paskirta 372 388 Eur piniginių baudų“, – rašoma rašte.

Remiantis įstatymu, Savivaldybei turėjo atitekti pusė šios sumos. O stacionarių eismo kontrolės sistemų kaina prasideda nuo 40 tūkst. Eur.

Bus pertvarkytos Gegužių–Tilžės, Gegužių–Statybininkų g. sankryžos

D. Griškevičius aiškina, kad šiais metais stacionarių greičio matuoklių Savivaldybė nepirks – biudžetas jau suplanuotas ir išskirstytas. „Antras dalykas – gavę šį raštą, bandome žiūrėti, ar tie pinigai tikrai papuolė į Savivaldybės biudžetą, ar vis tik liko valstybės biudžete. Aiškinsimės su Valstybine mokesčių inspekcija“, – sako jis.

Vicemeras pastebi, kad greičio viršijimo problema Šiauliuose opi, tačiau nėra tikras, ar stacionarūs greičio matuokliai ją išspręstų. „Matome, kad daugėja gyventojų prašymų statyti nežymėtus automobilius gyvenamosiose teritorijose. Praktika rodo, kad jie duoda didesnį efektą nei stacionarūs greičio matuokliai. Vairuotojai, privažiavę vietą, kurioje yra stacionarus matuoklis, pristabdo, o už jo vėl spaudžia greičio pedalą iki dugno“, – sako jis.

D. Griškevičius pažymi, kad per pastaruosius metus Savivaldybė eismo saugumo užtikrinimui skyrė nemažai dėmesio ir lėšų.

„Nupirkta prietaisų, įrengtas pėsčiųjų perėjų apšvietimas, pėsčiųjų salelės, pertvarkytos sankryžos. Tai davė rezultatų – per ilgą laiką praėję metai buvo pirmieji, kai išvengta aukų. Be to, praėjusiais metais iš Susisiekimo ministerijos gavome „Auksinę krivūlę“ už pažangą, gerinant eismo saugumą. Ir mūsų darbai nesibaigia. Šiais metais numatoma Gegužių–Tilžės, Gegužių–Statybininkų g. sankryžų pertvarka. Jos yra vienos problematiškiausių“, – sako Saugaus eismo komisijos narys.