Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Lėktuvas / SCANPIX
Jūras BarauskasŠaltinis: ELTA
Dėl techninės problemos, kuri buvo greitai išspręsta, NATS apribojo Londono oro erdvėje esančių orlaivių skaičių.
Trikdžių poveikį pajuto ir Londono Hitrou bei Gatviko ir Edinburgo oro uostai. Hitrou yra judriausias Europos oro susisiekimo centras.
Aviacijos analitikos bendrovės „Cirium“ duomenimis, 19.30 val. (18.30 val. Grinvičo laiku) buvo atšaukti 67 išvykstantys ir 55 atvykstantys skrydžiai, be to, nemažai skrydžių buvo nukreipti į kitus oro uostus.
Apie tai, kad į Briuselį buvo nukreiptas skrydis Nr. BT653 iš Rygos į Londoną, naujienų agentūrai LETA pranešė ir nacionalinės Latvijos oro linijos „airBaltic“.
2023 m. NATS patyrė didžiausią sistemų gedimą šalyje per beveik 10 metų, dėl kurio išvykti negalėjo tūkstančiai keleivių.
Oro linijų vadovai neslėpė pykčio dėl atšauktų skrydžių, mat tai įvyko pačiame JK vasaros atostogų kelionių sezono įkarštyje.
Oro linijų „Ryanair“ veiklos direktorius Nealas McMahonas pareiškė, kad NATS vadovas Martinas Rolfe‘as dėl šio gedimo turėtų atsistatydinti.
„Pikta, kad keleiviai vėl susiduria su gaišatimi ir trikdžiais“, – N. McMahonas.
„Akivaizdu, kad po 2023 m. rugpjūtį įvykusio NATS sistemų sutrikimo nieko nepasimokyta.“
Oro linijų „EasyJet“ veiklos direktorius Davidas Morganas teigė, kad „labai nuvilia“ tai, jog tenka ir vėl matyti, kaip gedimas „sukelia trikdžių mūsų klientams šiuo įtemptu ir kelionių atžvilgiu svarbiu metų laiku“.
„Nors šiandien pirmenybę teikiame klientų aptarnavimui, norime sužinoti, kokių veiksmų imasi NATS, kad problemos nesikartotų“, – pridūrė jis.
Transporto departamento atstovas sakė, kad žinyba „glaudžiai bendradarbiauja“ su NATS, siekdama išsiaiškinti gedimo priežastį ir „pasekmes įdiegtoms atsparumo sistemoms“.
Departamento teigimu, „techninė problema“, dėl kurios sutriko skrydžiai, kilo Svonviko valdymo centre pietvakarinėje Anglijos dalyje.
Pirmą kartą apie problemas buvo pranešta apie 16.00 val. (15.00 val. Grinvičo laiku), o po valandos atnaujintame pranešime buvo nurodyta, kad sistemos visiškai veikia ir išvykimas atnaujintas visuose oro uostuose.
Tuo tarpu oro linijų „airBaltic“ teigimu, nors radarų sistemos vėl veikia, orlaivių srautams pradedant judėti susidaro gaišatis.