Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje jau kuris laikas stovi didelės krovininio transporto eilės, ypač vykstant iš Baltarusijos į Lietuvą.
Vežėjų teigime, dėl susidariusios padėties patiriami nuostoliai, kai kurie darbuotojai žada išeiti iš darbo vien dėl nenoro vežti prekes per Baltarusiją ir stovėti eilėse. Jose įstrigę vairuotojai teigia, kad stovėti tenka nuo 12-os valandų iki 2 savaičių, pralaidumas priklauso ir nuo to, ar vežamas krovinys yra Baltarusijos valstybinės įmonės, ar privačios ir apskritai neturinčios sąsajų su Baltarusija. Dėl šios priežasties Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacija (LMVVK) inicijavo susitikimą su Muitinės bei Pasienio pareigūnais, siekdami išsiaiškinti, kaip būtų galima padidinti pralaidumą pasienyje. LMVVK prezidentas Erlandas Mikėnas tikina, kad į susitikimą atvyko tam, kad būtų galima ieškoti sprendimų tiek institucijų darbuotojų, tiek vairuotojų darbo sąlygoms gerinti.
„Nėra normalu, kai mūsų darbuotojai, vairuotojai, ekspeditoriai stovi eilėse iš vienos pusės nuo 9 iki 14 parų, o iš Lietuvos taip pat yra nusidriekusios gana nemažos eilės. Išsėdėti nuo paros iki dviejų savaičių, kaip vairuotojai sakė, automobilyje nesiprausus, neturint galimybės bent jau užtikrinti paprasčiausių higieninių sąlygų yra blogai“, – ketvirtadienį žurnalistams teigė E. Mikėnas.
Jam pritarė ir transporto įmonės „UAB Tebiuras“ vadovas Gintaras Žukas. Pasak jo, Medininkuose situacija yra suprantama, dėl vykdomo kontrolės posto remonto, tačiau eilės susidaro ir ties kitais pasienio punktais, tad sprendimų reikėtų jau artimiausiu metu greitinant krovinių pralaidumą pasienyje.
„Aš manau, kad šiai situacijai susidarius, institucijų vadovai turėtų pagalvoti apie didesnius resursus ir taip padidinti pasienio punkto pralaidumo našumą. Vienas iš variantų būtų toks, dėl resursų padidinimo“, – aiškino G. Žukas.
Tuo tarpu Vilniaus pasienio rinktinės sienos kontrolės skyriaus viršininkas Giedrius Morkevičius aiškino, kad Medininkų posto pralaidumas pagal dvišalį Lietuvos ir Baltarusijos susitarimą turėtų būti tūkstantis krovininių transporto priemonių per parą, bet dėl vykdomų darbų jis yra sumažėjęs apie 50 proc.
„Problemos yra rimtos, gaila vairuotojų, krovininių transporto priemonių praleidžiamumo vidurkis būna apie 450-470 per parą. Tikimės, kad po trejų metų rekonstrukcija bus užbaigta ir punktas tikrai išsiplės, padaugės darbo vietų tiek Muitinės pareigūnų, tiek ir mūsų pareigūnų“, – tikino G. Morkevičius.
ELTA primena, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje dėl galimo Muitinės darbuotojų trūkumo ir stringančios tranzito kontrolės sistemos jau trečią savaitę formuojasi kilometrinės vilkikų eilės, o jose įstrigusiems vairuotojams laukti tenka daugiau nei savaitę. Verslas dėl prastovų patiria didžiulius nuostolius ir ragina Muitinės departamentą bei kitas atsakingas institucijas problemą spręsti iš esmės.
„Linavos“ atstovai šią savaitę pristatė savo pasiūlymus dėl greitesnės automobilių patikros efektyviau išnaudojant rentgeno galimybes, dalijosi mintimis, kaip pareigūnų tarnybą padaryti patrauklesnę ir į Muitinės departamentą pritraukti daugiau darbuotojų.
„Linavos“ atstovų ir Muitinės departamento vadovo Dariaus Žvirono bei jo komandos susitikime sutarta, kad jau vasarą Muitinės pareigūnų pamaina truks po 12 val. vietoj iki šiol buvusių 24 val. Muitinės departamento vadovas D. Žvironas informavo, kad jau artimiausiu metu darbuotojų alga turėtų padidėti apie 20 proc., į tarnybą planuojama priimti naujų specialistų.
Sutarta jau artimiausiu metu sudaryti bendrą darbo grupę iš Muitinės departamento ir „Linavos“ atstovų, kuri spręstų aktualius eilių pasienyje klausimus.
ELTA