Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Koronavirusui ir toliau plintant pasaulyje bei išaugus jo atvejų skaičiui tokiose Lietuvai svarbiose turizmo ir verslo kelionių rinkose kaip Italija, Prancūzija, Ispanija, Vokietija, Jungtinė Karalystė, turizmo sektorius susiduria su didžiuliais iššūkiais. Dėl viruso keliamų sunkumų sektoriaus atstovai kreipėsi į valdžią.
„Kelionių paketų, skrydžio bilietų užsakymų skaičius jau yra kritęs apie 20 proc. Vakar paskelbtos naujienos apie karantiną šiaurinėje Italijoje bei URM rekomendacijos nevykti į visą šalį ir žinios apie atšaukiamus skrydžius gali tapti dar vienu situaciją akceleruojančiu veiksniu“, – pranešime spaudai pirmadienį cituojama Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė.
Ji taip pat atkreipia dėmesį į grėsmes šalies atvykstamajam turizmui – jau dabar atšaukiama žymi dalis užsakymų viešbučiuose ir kitose apgyvendinimo įstaigose, o naujų skaičius yra kritęs apie 20-40 proc., atšaukiami vasarą planuoti renginiai, tarptautinės bendrovės riboja darbuotojų verslo keliones.
„Turizmo sektorius Lietuvoje sukuria apie 1,3 mlrd. eurų pridėtinės vertės – tai sudaro apie 3 proc. viso šalies BVP, (...) situacijai negerėjant, galime kalbėti apie tai, kad dėl koronaviruso poveikio vien turizmo sektoriui šalis praras apie 0,5-1,5 proc. metinio BVP“, – sako asociacijos vadovė.
Ji pabrėžė, kad jau kreipėsi į Vyriausybę dėl konkrečių spręstinų klausimų, aktualių turizmo sektoriui.
Kreipimesi prašoma sudaryti darbo grupę Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje, o Ekstremalių situacijų valdymo grupei – užtikrinti dialogą su turizmo atstovais. Kreipiamasi ir į Užsienio reikalų ministeriją (URM), kad ši, formuluodama rekomendacijas dėl tam tikrų šalių, įvertintų to poveikį turizmui.
Taip pat kreipimesi prašoma Vyriausybės skirti daugiau dėmesio ir resursų esamos situacijos šalies viduje komunikacijai užsienio valstybėse – tikslinėse šalies atvykstamojo turizmo rinkose, nedelsiant pradėti ieškoti galimybių padėti turizmo sektoriui sumažinti patiriamus finansinius nuostolius.
ELTA