PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Rugsėjo 12 d. 15:17

Dėl kamino, dydžiu prilygstančio 12 aukštų namui, transportavimo bus ribojamas eismas

Kaunas

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


98796

Įmonė „Traidenis“ suprojektavo ir pagamino drėgnam dūmų valymui skirtą įrenginį – skruberį. Įrenginys bus dalis plačios apimties Kauno kogeneracinėje jėgainėje numatytų įdiegti valymo technologijų.

Apie 100 tonų sveriantis, 43 metrų aukščio ir 6,7 m. diametro įrenginys iš stiklaplasčio, savo forma panašus į kaminą, iš Alytaus iki Biruliškių k., šalia Kauno, bus gabenamas specialiai iš Lenkijos užsakytu transportu, skirtu nestandartinio dydžio krovinių gabenimui. Įrenginio krovimo darbai įmonės teritorijoje Alytuje prasidės penktadienio rytą, važiavimas, dėl sudėtingo transportavimo sąlygų, planuojamas naktį, iš penktadienio į šeštadienį. Šeštadienio rytą kaminas pasieks Kauno kogeneracinę jėgainę, kur bus vykdomi tolimesni įrengimo darbai.

Inžineriniai sprendimai – pagal griežtus technologinius gamybos ir aplinkosauginius reikalavimus

Skruberiu inžinerijoje vadinama kamino pavidalo talpa, kurioje vykdomos biodujų valymo pakopos.

Anot įrenginio gamintojo, įgyvendinant projektą, teko susidurti su itin rimtais profesiniais iššūkiais – išskirtiniu įrenginio dydžiu ir dėl itin griežtų aplinkosauginių reikalavimų privalomu naudoti specialiu cheminės dervos kompozitu. Specialios didelio cheminio atsparumo dervos skirtos tam, kad dūmų valymo metu visos aplinkai galinčios kelti pavojų cheminės medžiagos būtų nusodintos ir ištirpintos, ir, svarbiausia, sulaikomos skruberio viduje, kad iš įrenginio kenksmingi dūmai negalėtų patekti į aplinką.

Vykdant paruošiamuosius projektavimo darbus bei siekiant užtikrinti visas technines ir aplinkosaugines sąlygas, projektavimo ir gamybos komanda darbų pradžioje atliko detalų 3D modeliavimą. Bendrovės inžinieriai – konstruktoriai panaudojo naujus technologinius sprendimus įgyvendinant didelio svorio vidinių kamino dalių konstrukcinių uždavinių išpildymui. Kelis mėnesius užtrukusiame paruošiamajame etape buvo gaminamos specialios formos ir konstruojama sudėtingiems darbams reikalinga papildoma įranga.

Įrenginį bus galima išvysti jau spalio pradžioje

Pristačius įrenginį į šalia Kauno esančias Biruliškes, laukia kitas etapas – svarbūs užbaigiamieji skruberio pastatymo darbai statybvietėje. Dujų valymo proceso statybos etape dalyvaus specialiai apmokyta ir sertifikuota įmonės komanda. Įrenginį į viršų, dėl taikomų griežtų reikalavimų, kels specialus, vienas iš kelių Lietuvoje esančių daugiatonių kranų, kurio keliamoji galia – 500 tonų. Planuojama, jog jau spalio pradžioje įrenginys stovės ir bus matomas visiems, pravažiuojantiems ties Kaunu magistraliniu keliu A1 Vilnius – Klaipėda.

Planuojama, kad Kauno kogeneracinė jėgainė veiklą pradės 2020 metų pirmą pusmetį ir pagamins apie 40 proc. Kaunui reikalingos centralizuotai tiekiamos šilumos bei apie 170 GWh elektros energijos, kuri bus tiekiama į Lietuvos nacionalinį elektros energijos perdavimo tinklą.

Kogeneracinės jėgainės statybvietėje šiuo metu dirba rangovų organizacijos iš beveik visos Europos. Lietuvos inžinieriai įvardija šią kogeneracinę jėgainę kaip netradicinį itin reto sudėtingumo statybų objektą su nestandartiniais konstrukciniais sprendimais.

Papildoma informacija dėl eismo ribojimo

Data: Rugsėjo mėn. 13 d. (penktadienis) gaminio pakrovimas adresu Pramonės g. 31B, Alytus, krovinys tos dienos vakarą pajuda link 129 kelio iki 188 kelio, važiuoja pro Rumšiškes. Rugsėjo mėn. 14 d. (šeštadienis) rytą įsuka į A1 kelią ir juda link Biruliškių. Planuojama iškrovimo vietą krovinys pasieks šeštadienio rytą (apie 8 val.). Galimi rytiniai eismo ribojimai nuo Rumšiškių iki Biruliškių.

Maršrutas: Pramonės g. 31B, Alytaus m. - 1134 - 220 - 129 - 188 - 1804 - A1 – Veterinarų g. 19, Biruliškių k., Kauno r. sav.

Važiavimo maršrutu ypatumai:

- 1134 ir 220 kelių žiedinėje sankryžoje sukti į kairę, važiuojant žiedu prieš eismą.

- 129 kelio viaduką per 220 kelią apvažiuoti, iš 220 kelio į 129 kelią sukant į kairę ir važiuojant jungiamuoju keliu prieš eismą.

- 129 ir A16 kelių žiedinėje sankryžoje važiuoti tiesiai, važiuojant žiedu prieš eismą.

- Iš 129 kelio į 188 kelią sukti į kairę, važiuojant 188 kelio priešpriešine eismo juosta.

- 1804 kelio viaduku per A1 kelią apvažiuoti, 188 keliu važiuojant link A1 kelio jungiamuoju keliu prieš eismą, kertant skiriamąją juostą ir pervažiuojant į A1 kelio važiavimo krypties eismo juostą.

- 1919 kelio viaduką per A1 kelią apvažiuoti, iš A1 kelio sukant į kairę link 1919 kelio (Ateities pl.) kertant A1 kelio skiriamąją juostą, važiuojant jungiamuoju keliu prieš eismą iki 1919 kelio, jungiamųjų kelių ir 1919 kelio sankirtoje apsisukant ir jungiamuoju keliu prieš eismą grįžtant link A1 kelio, kertant skiriamąją juostą ir pervažiuojant į A1 kelio važiavimo krypties eismo juostą.