PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Rugsėjo 6 d. 19:08

Degalinėms nepavyko užginčyti „Via Baltica“ rekonstrukcijos plano

Marijampolė

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


97966

„Emsi“ ir kitoms „Via Baltica“ ruože nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos veikiančioms degalinėms nepavyko pasiekti, kad būtų keičiamas ruožo rekonstrukcijos specialusis planas.

Vilniaus apygardos administracinis teismas rugpjūčio 30 dieną atmetė „Emsi“ prašymą panaikinti Susisiekimo ministerijos atsakymus dėl ruožo rekonstrukcijos specialiojo plano keitimo.

„Emsi“ ir kitos degalinės teigė, kad rekonstravus „Via Baltica“ ir nelikus tiesioginių įvažiavimų į degalines, jų verslas gali žlugti.

Anot „Emsi“, specialiuoju planu sudaromos nelygios sąlygos verslui, pažeidžiant konkurenciją, kai valstybė savo sprendimais daro reikšmingą bei tiesioginį poveikį ūkiui.

Tuo metu Susisiekimo ministerija teisme teigė, kad rengiant planą, visus pasiūlymus išsamiai vertino ministerijos, Kelių direkcijos ir plano rengėjo „Kelprojekto“ specialistai.

Pasak ministerijos, „Emsi“ teiginiai, jog rengiant strateginį pasekmių aplinkai vertinimą nebuvo atsižvelgta į poveikį verslui ir gyventojams, nepragrįsti, be to, „Emsi“ suinteresuota būtent dėl savo degalinių, nes po rekonstrukcijos bus pakeistos dabartinės tiesioginės nuovažos iš magistralinio kelio.

Teismas vertino, kad „Emsi“ raštuose iš esmės pateikiami bendro pobūdžio pastebėjimai. Anot teismo, ministerija į visus degalinių pasiūlymus atsakė, jos motyvai aiškūs ir pagrįsti.

Pirmosios instancijos teismo sprendimas gali būti skundžiamas Vyriausiajam administraciniam teismui.

Ginčas tarp Susisiekimo ministerijos ir „Via Baltica“ ruože veikiančių degalinių kilo paskelbus, jog pagal projektą į degalines bus patenkama tik jungiamaisiais keliais, viadukais nuvažiavus nuo magistralės. Tai reiškia, kad vairuotojai, praleidę nusukimą, kitoje sankryžoje turės grįžti ir iki degalinės važiuoti kelis ar keliolika kilometrų.

Kelių direkcija aiškina, kad „Via Baltica“ ruožas bus paverstas automagistrale, todėl padidinus leistiną greitį iki 130 kilometrų per valandą tiesioginiai įvažiavimai į degalines yra neįmanomi.

Susisiekimo ministerija teigia, kad dabartinė ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos būklė netenkina saugaus eismo reikalavimų, kurie keliami intensyvaus eismo magistralei.

Degalinių savininkai sako, kad tokiu atveju vairuotojai rinksis ne Lietuvos, o Lenkijos degalines, be to, jungiamieji keliai paskatins spūstis, nes jais važiuos ne tik vilkikai, bet ir vietinis transportas.

40 kilometrų ilgio „Via Baltica“ atkarpoje dabar veikia „Orlen“, „Emsi“, „Vakoil“, „Rotada“, „Aris“, „Neste“, „Uno X“, DKV, „Baltic Petroleum“, „Alauša“, „Circle K“ bei „Viada“ degalinės.

BNS