PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Spalio 31 d. 14:41

Daugiabučių aikštelės – gyventojų kaimyniškumo ir ūkiškumo išbandymas

Marijampolė

Birutė MontvilienėŠaltinis: Etaplius.lt


18659

Sovietmečiu projektuotos, vos keliolikai automobilių skirtos daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikštelės – sena ir sunkiai sprendžiama problema. Tačiau Marijampolėje šiuo klausimu, galima sakyti, „ledai jau pralaužti“, o „ledlaužiu“ tapo praėjusių metų pabaigoje Marijampolės savivaldybės tarybos priimtas sprendimas.

Minėtu sprendimu Taryba patvirtino Fizinių ar juridinių asmenų, kitų organizacijų ar jų padalinių, pageidaujančių skirti tikslinių lėšų savivaldybės bendrojo naudojimo įvažiavimo kelių, gatvių, automobilių stovėjimo aikštelių, ir kitų infrastruktūros objektų remonto, rekonstravimo ar įrengimo darbams, pasiūlymų teikimo ir vertinimo tvarkos aprašą. Jame numatyta, kad daugiabučių namų savininkų bendrijos (DNSB) ar daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorius iki einamųjų metų vasario 1 d. Marijampolės savivaldybės administracijai gali pateikti pasiūlymą ir prašymą finansuoti tam tikrą dalį savivaldybės bendrojo naudojimo įvažiavimo keliams, gatvėms, automobilių stovėjimo aikštelėms tvarkyti numatomų atlikti darbų vertės. Apraše patvirtinta, kad pirmiausia darbai bus atliekami tose gatvėse ar aikštelėse, kurioms įrengti ar remontuoti fiziniai ar juridiniai asmenys patys skirs pusę ar net daugiau kaip pusę numatomų darbų vertės. Kitą pusę darbų finansuos savivaldybė.

Po to darbai vyks ten, kur fiziniai ar juridiniai asmenys finansuos 30 ar daugiau kaip 30 proc. numatomos darbų vertės, o paskiausiai – kai fiziniai ar juridiniai asmenys finansuos 20 ar daugiau kaip 20 proc. numatomų darbų vertės. Be to, skiriant savivaldybės paramą bus vertinamas viešasis interesas ir atitiktis teritorijų planavimo dokumentams, kitiems teisės aktams, taip pat atsižvelgiama, ar yra projektinė dokumentacija, ar darbai pradėti pagal ankstesnius projektus. Numatyta, kad prioritetas bus teikiamas atsižvelgus į tai, ar sutvarkyti žemės sklypo registracijos bei nuosavybės dokumentai, ar parengtas projektas, ar gautas statinių statybą leidžiantis dokumentas.

Reaguodamos į tai, kad Savivaldybė įsipareigojo paremti daugiabučių namų infrastruktūros objektų įrengimui, rekonstravimui ar remontui savo lėšų skiriančius fizinius ir juridinius asmenis, Marijampolėje pirmiausia sukruto DNSB. Šių metų gegužės pabaigoje vykusiame Tarybos posėdyje buvo patvirtintas septynių DNSB sąrašas, į kurį įrašytos bendrijos nutarė įsirengti automobilių stovėjimo aikšteles ir pačios finansuoti 50 proc. darbų vertės.

Sujudimas mieste sukrusti privertė ir kai kuriuos UAB „Marijampolės butų ūkis“ administruojamo Kauno gatvės 78-ojo namo gyventojus. Jie ėmė domėtis, kodėl prieš kelerius metus prie daugiabučio įrengta neasfaltuota automobilių stovėjimo aikštele leidžiama naudotis tik šešiolikai namo gyventojų. Šiame name – 55 butai, tačiau aikštelėje buvo pakabinti tik šešiolikos išrinktųjų automobilių valstybiniai numeriai. Be to, buvo pastatytas ženklas, kad joje statyti automobilius gali tik to namo gyventojai. Todėl į daugiabutį atvykusiems svečiams, aplinkinių namų gyventojams ir net specialiojo transporto vairuotojams šio daugiabučio įgaliotiniu visiems prisistatantis Aloyzas Jakubauskas be ceremonijų kviesdavo policijos pareigūnus. Gyventojams žinomi ir kitokio pobūdžio nemalonūs incidentai, kai, pavyzdžiui, aplankyti motinos į šį daugiabutį atvykusio vyro automobilį naktį kažkas apmėtė žaliais kiaušiniais.

Tirti gyventojų skundus dėl aikštelės ėmęsis UAB „Marijampolės butų ūkis“ dėl naudojimosi šia aikštele tvarkos atliko daugiabučio butų savininkų apklausą, tačiau nė vienu klausimu negavo gyventojų daugumos pritarimo. Po to A. Jakubauskas pateikė 44 gyventojų pasirašytą raštą, kad jie sutinka „leisti laikyti po vieną transporto automobilį prie namo naujai įrengtoje automobilių stovėjimo aikštelėje, pragyvenusiems ne mažiau 10 metų šiame name ir gavus Saugaus eismo komisijos leidimą. Šioje aikštelėje yra 16 vietų. Ji įrengta namo gyventojų darbu ir asmeniniais pinigais...“

Tačiau dokumentų, kuriais namo gyventojai galėtų įrodyti, kad jie aikštelei įrengti skyrė asmeninių lėšų, UAB „Marijampolės butų ūkis“ nesulaukė. Be to, patikrinus raštą pasirašiusių gyventojų parašus buvo rasta pažeidimų ir paaiškėjo, kad galiojančiais pripažinti tik 26 butų savininkų parašai, t. y. mažiau nei pusės visų gyventojų. Todėl UAB „Marijampolės butų ūkis“ direktoriaus Kęstučio Kubertavičiaus pasirašytame rašte buvo pasiūlyta leisti aikštele naudotis visiems namo gyventojams. Deja, nei A. Jakubauskas, nei kiti aikštele naudojęsi asmenys atsisakyti privilegijų neskubėjo. O kol jie delsė, paaiškėjo, kad minėta automobilių stovėjimo aikštelė apskritai buvo įrengta neteisėtai – be projekto, be daugiabučio žemės sklypo matavimų ir plano, be teisinės registracijos. Todėl namo įgaliotam atstovui A. Jakubauskui teko aikštelėje nuimti „vardinius“ automobilių numerius, o ženklą, kuris aikštelėje parkuotis leido tik šešiolikai asmenų, nuėmė Savivaldybės administracijos darbuotojai. Taigi dabar joje automobilius gali statyti visi namo gyventojai, jų svečiai ir aplinkinių daugiabučių gyventojai. Kitas dalykas – kad ir šiam daugiabučiui neatimta teisė pasinaudoti galimybe savo ir savivaldybės lėšomis įsirengti tik šio namo gyventojams skirtą automobilių stovėjimo aikštelę. Tačiau norėdami rinktis tokį kelią, namo gyventojai pirmiausia turėtų sutarti dėl žemės sklypo prie daugiabučio suformavimo ir jo nuomos, o paskui pasirūpinti ir kitais formalumais.

Ričardo Pasiliausko nuotrauka