Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Auganti šalies ekonomika lėmė, kad vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu. Nauji žmonės pritraukiami nuolat keliant atlyginimus – Lietuvos bankas prognozuoja, kad šiemet jie kils vidutiniškai 6,5 proc., kitąmet – dar 5,7 proc. Tačiau darbuotojus džiuginantis atlygio didėjimas turi ir mažiau malonių pasekmių – kylančios algos aukštyn gali tempti ir paslaugų kainas.
Darbo vietų daugiau nei darbuotojų
„Šiuo metu darbo rinkoje tokia situacija, kad kone visų veiklos sričių įmonės skundžiasi darbuotojų trūkumu. Darbo skelbimų yra daug, o štai laisvų gerų darbuotojų – mažiau.
Šalyje šiuo metu fiksuojamas apie 7,5 proc. nedarbo lygis, tačiau nemaža dalis bedarbių yra žemos kvalifikacijos arba ilgalaikiai bedarbiai, neturintys darbo rinkai reikalingų įgūdžių“, – sako portalo „cvonline.lt“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė.
Anot jos, kelerius pastaruosius metus išlieka aukštas transporto srities darbuotojų poreikis. Šios srities darbuotojų pasiūla esanti deficitinė – darbo jėgos reikia daugiau, nei jos siūloma. 2014 m. portale buvo paskelbiama apie 200 transporto srities darbo pasiūlymų per mėnesį, o štai pernai ir šiemet skelbimų srautas išaugo iki 300–400 per mėnesį.
Situacija nėra paprasta
„Mes, kaip ir bene visos kitos mūsų sektoriaus įmonės, susiduriame su darbuotojų stygiumi. Patiriame didelį spaudimą – siekiame užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą savo klientams, tačiau dėl darbo jėgos trūkumo turime nuolat ieškoti ir investuoti į sprendimus, kurie didintų veiklos efektyvumą, tačiau ir to jau negana“, – sako „DPD Lietuva“ generalinis direktorius Robertas Vilkaitis.
Vadovo teigimu, įmonė kurjerio pareigybes ėmė aktyviau siūlyti moterims bei dalį dienos galintiems dirbti studentams. Moteris – siuntų tarnybos kurjerė, buvo retas reiškinys, nes darbas yra fiziškai gana sunkus. Tačiau šiuolaikiniai išmanieji sprendimai leidžia efektyviai išskirstyti ir suplanuoti maršrutus pagal siuntų svorį, kurjerių darbo grafiką ir kitus parametrus.
„Situacija nėra paprasta – dėl darbuotojų stygiaus ne visos įmonės gali pilnai išnaudoti augimo potencialą, esamiems darbuotojams tenka didesnės apkrovos. Daugiausia darbuotojų trūksta Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje bei Ukmergėje“, – sako R. Vilkaitis.
Auga spaudimas didinti paslaugų įkainius
„Įmonėms vis daugiau laiko tenka skirti tinkamų darbuotojų paieškai bei atrankai – kylant ekonomikai didėja darbo jėgos poreikis, o kartu auga konkurencija dėl jos. Mūsų šalies konkurencingumą ilgą laiką palaikė žemesni nei kaimyninėse šalyse atlyginimai. Galima prognozuoti, kad jie, nepaisant ankstesnių metų augimo tempo, dar augs“, – teigia Lietuvos logistikos asociacijos (LLA) prezidentas Antanas Šimelis.
Anot jo, tokia situacija didina įmonių veiklos kaštus, tad reikės spręsti, kaip reaguoti į susidariusią padėtį. Teks didinti atlygius bei investuoti į veiklos efektyvumą ir darbo našumą didinančius sprendimus.
Susidariusi situacija turės įtakos ir paslaugų kainai. „Sunkmečiu pakoreguoti paslaugų tarifai iš esmės nedidėjo, tačiau veiklos kaštai augo. Tai reiškia, kad nedaug įmonių dar turi galimybes kompensuoti didėjantį darbo užmokestį. Tad labai išaugs spaudimas didinti paslaugų įkainius, o kartu teks ieškoti priemonių kaip veikti dar efektyviau“, – teigia A. Šimelis.
Jo teigimu, logistikos įmonėms bet kuriuo atveju teks ieškoti efektyvumo didinimo sprendimų, nes konkurencija dėl darbo jėgos išliks, o įmonių veiklos pelningumą lems tai, kaip efektyviai su turimais resursais jos galės veikti.