PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gruodžio 13 d. 17:04

Darbo grupė tarėsi dėl aiškesnės etato struktūros

Vilnius

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


64517

Šiandien vykusiame antrame etatinio darbo apmokėjimo darbo grupės posėdyje aptarta, kaip aiškiau reglamentuoti etato struktūrą ir mokytojų veiklas joje. Galutiniai sutarimai bus patvirtinti po to, kai specialistai kartu su mokytojų atstovais parengs tikslų etato valandų paskirstymą.

„Nepasieksime visiškai tobulos sistemos, tačiau labai svarbu nugludinti kampus, kad kuo geriau veiktų mokyklose ir tobulinti tiek, kiek reikės pagal poreikius“, - sakė ministras Rokas Masiulis.

Tartasi dėl streikuojančios profesinės sąjungos reikalavimų, susijusių su mokytojų darbo užmokesčio didinimu, kaip juos įgyvendinti prioritetų tvarka ir kokiu laikotarpiu. Artimiausiu metu profesinės sąjungos pateiks savo siūlymus dėl prioritetų ir jų išdėstymo. Posėdžio metu kalbėta dėl vidinių finansinių švietimo sistemos resursų. Profesinių sąjungų atstovai siūlė pristabdyti valstybės investicijų į švietimo infrastruktūrą lėšas, peržiūrėti ministerijai pavaldžių įstaigų tinklą, galimą funkcijų dubliavimą.

Svarstytas darbo krūvio skaičiavimo algoritmas, ministerija pasiūlė galimas alternatyvas. Buvo aptarta palikti kitokį darbo krūvio sudarymo principą pradedančiajam mokytojui, jam suteikiant mažiau pamokų, o daugiau kitų veiklų, skirtų profesiniam augimui. Svarstyta, kad pamokos sudarytų ne daugiau kaip 888 val. (60 proc.) iš 1512 etato valandų, pradedantiesiems – 756 val. (50 proc.). Darbo grupės narių siūlymu, svarstyta fiksuoti valandų veikloms mokyklos bendruomenei ir tobulėjimui minimalią ribą – 102 val. - visame etate.

Darbo grupė sutarė mokytojo atlygį už darbų taisymą skaičiuoti ne pagal klasių, kuriose dirba, kiekį, o pagal bendrą mokinių, kuriuos moko, skaičių. Tai leistų teisingiau atlyginti iš darbų taisymą, nes skiriasi darbo krūvis priklausomai nuo klasės dydžio – ar ją sudaro 12 mokinių, ar 30.

Aptartos darbo krūvį sudarančios veiklos: su pamokomis susiję darbai, veiklos mokyklos bendruomenei. Buvo kalbėta, kad labai svarbu modeliuojant darbo krūvį ir atlygį už jį užtikrinti sąlygas mokytojams ne tik atlikti pareigas, bet ir įgyvendinti savo teises, pavyzdžiui, dalyvauti mokykloje savivaldoje, kurti savo ugdymo programas.

Pirmame darbo grupės posėdyje, įvykusiame gruodžio 11 d., buvo iškelti pagrindiniai siūlymai, kaip koreguoti etatinio sistemą. Pirmas – nustatyti aiškią etato struktūrą, kad būtų išvengta interpretacijų, subjektyvumo ir skirtingo apmokėjimo už tą patį darbą. Antras – nustatyti aiškias mokytojo veiklas, kad būtų susitelkta ties prasmingomis veiklomis, užtikrinančiomis kokybišką ugdymą ir mokyklos veiklą.

Šiandien aptarti siūlymai bus įtraukti į kelis teisės aktus: su mokytojų profesiniu tobulėjimu susijusių mokytojų veiklų aprašą, veiklų mokyklos bendruomenei aprašą, darbo krūvio sandarą pagal skirtingus dalykus ir darbo grafiko sudarymo nuostatas. Šiais dokumentais turės vadovautis visos mokyklos, bus išvengta įgyvendinimo interpretacijų, kai etatinio modelis skirtingai diegiamas skirtingose švietimo įstaigose. Numatoma, kad šie keturi teisės aktai lydės dabar Seime svarstomas Prezidentės pateiktas įstatymo pataisos dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio tobulinimo, jos nukreiptos į aiškesnį, paprastesnį etatinio reglamentavimą.