PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugsėjo 14 d. 07:30

Darbo biržos pertvarka: mažiau vadovų, daugiau konsultantų

Šiauliai

Pertvarka. Atsivertus Lietuvos darbo biržos svetainę internete, pirmoji žinia praneša, kad jau nuo spalio 1 d. Lietuvos darbo birža kartu su dešimtimi teritorinių darbo biržų taps vienu juridiniu vienetu.

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


52197

Nuo spalio 1-osios šalyje nebelieka Darbo biržos – bedarbių įdarbinimu ir mokymu rūpinsis kuriama Užimtumo tarnyba. Pertvarka palietė ir Šiaulių teritorinę darbo biržą – ji taps Užimtumo tarnybos Klientų aptarnavimo departamentu. Kaip pertvarka paveiks biržos darbuotojus ir jų klientus – regiono žmones? Šiaulių teritorinei darbo biržai vadovavęs Rimundas Domarkas jau parašė pareiškimą išeiti iš darbo.

„Visi laukia, kas bus“

Atsivertus Lietuvos darbo biržos svetainę internete, pirmoji žinia praneša, kad jau nuo spalio 1 d. Lietuvos darbo birža kartu su dešimtimi teritorinių darbo biržų taps vienu juridiniu vienetu – Užimtumo tarnyba. Kartu skelbiama žinia, kad pereinamuoju laikotarpiu klientai bus aptarnaujami įprastai.

Lietuvos darbo biržą iki šiol sudarė pagrindinė įstaiga su 10 teritorinių padalinių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Telšiuose ir Utenoje. Jie veikė kaip atskiri juridiniai vienetai – biudžetinės įstaigos.

Pertvarkius Darbo biržą, Užimtumo tarnyba yra vienas juridinis asmuo su klientų aptarnavimo departamentais Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestuose.

Šiaulių teritorinei darbo biržai vadovavęs R. Domarkas neslepia jau parašęs pareiškimą išeiti iš darbo. Nuo spalio 1-osios jis įstaigai nebevadovaus.

„Tai nelieka įstaigos. Todėl ir išeinu. Žmonės, kurie dirba su klientais, lieka. Departamentas lieka, dalis žmonių bus pavaldūs tiesiogiai Vilniui“, – sakė jis.

O kas vadovaus kuriamam Šiaulių departamentui? R. Domarkas sako nežinąs, nes neturi tokios informacijos. Jo žiniomis, Valstybės tarnybos įstatyme nebelieka pavaduotojų – visi šie žmonės tampa specialistais, nors buvo vadovai.

„Nežinau, kiek vadovų taps specialistais. Kokios nuotaikos? Visi laukia, kas bus. Gal vienas kitas pensinio amžiaus žmogus nebesulauks pasiūlymo dirbti toliau. Daugelio skyrių (Šiaulių, Pakruojo ir kitų miestų, – aut. past.) darbuotojų pertvarka visai nepalies – kaip dirbo, taip ir dirbs. Drastiško mažinimo nebus. Gal kažkiek darbuotojų sumažės. Neaišku, kaip bus skaičiuojami krūviai specialistams. Gal kai kur dirbs ir daugiau žmonių“, – sakė R. Domarkas.

Pašnekovo teigimu, kai darbuotojas iš vadovo paverčiamas į specialistą, alga mažėja ne visada. Valstybės tarnyboje algos ir taip nėra didelės, o jei jos sumažės, žmonės jausis nuskriausti. „Visada skaudu, kai mažėja. Bet Vyriausybė žada algas didinti, tikėtina, kad po visų reformų kažkas bus“, – sakė jis.

Anksčiau R. Domarkas vadovavo Šiaulių apskrities viršininko administracijai, o ją panaikinus, neteko darbo. Dabar, pertvarkant Darbo biržą, jis vėl netenka vadovaujamo posto.

Pašnekovas juokiasi – jis jau pensininkas, vargiai jam kas darbą siūlys: „Tokie procesai valstybėje. Visur tas pats. Paklauskite bet kurios esamos ar buvusios valstybės įstaigos – visur vyksta centralizacija. Tokia valstybės politika, galima diskutuoti, visaip vertinti, bet ar gerai, ar blogai padaryta, galima įvertinti tik po kelerių metų.“

domarkas-rimundas-imagelarg.jpg

Plečiasi aptarnaujama teritorija

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovė spaudai Milda Jankauskienė informavo, kad nuo šių metų spalio 1 dienos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento aptarnaujama teritorija plečiasi – apims Šiaulių ir Telšių apskritis bei Kėdainių ir Raseinių savivaldybes.

„Iš viso Šiaulių klientų aptarnavimo departamente tiesiogiai su klientais nuo spalio 1 dienos dirbs 188 specialistai. Siekiant suvienodinti darbuotojų darbo krūvius visoje Lietuvoje ir atsižvelgiant į kiekvienoje šalies savivaldybėje darbo ieškančių asmenų skaičių, teritorinėse darbo biržose sudaromų dalyvavimo aktyviose darbo politikos priemonėse sutarčių skaičių, buvo atlikta analizė ir perskirstyti žmogiškieji ištekliai“, – komentavo atstovė spaudai.

Pasak M. Jankauskienės, Šiaulių teritorinės darbo biržos klientų aptarnavimo skyriuose iki pertvarkos buvo 120 etatų, pareigybių skaičius nekinta.

Kiti Šiaulių teritorinės darbo biržos darbuotojai, kurių pareigybės buvo naikinamos, sutiko užimti pareigas Užimtumo tarnybos centralizuojamuose skyriuose ar tiesiogiai aptarnauti klientus.

Vadovų – perpus mažiau

Kodėl apskritai prireikė reorganizuoti šalies Darbo biržos sistemą? Pasak M. Jankauskienės, siekiama didinti tiesiogiai su klientais regionuose dirbančių specialistų skaičių – dirbančių tiek su darbo ieškančiais asmenimis, tiek su darbdaviais.

Bus daugiau konsultantų, todėl sumažės vienam darbuotojui tenkantis darbo su klientais krūvis iki 30 proc. (nuo 405 iki 275 klientų per mėnesį, – aut. past.) Todėl dalį darbo laiko konsultantai skirs pasirengti suplanuotiems susitikimams, alternatyvių užimtumo galimybių paieškai, kandidato analizei ir jam aktualiems darbo pasiūlymams rinkti.

„Visuomenės poreikiai ir darbo rinkos iššūkiai skatina įstaigą keistis. Užimtumo tarnybos konsultantų uždavinys – identifikuoti, ko trūksta darbo rinkai, padėti žmonėms įgyti papildomų gebėjimų ir sėkmingai grįžti į darbo rinką“, – teigė Lietuvos darbo biržos vadovė Ligita Valalytė.

Po pertvarkos Užimtumo tarnyboje atsiras specialistų, dirbančių tik su tam tikromis darbo ieškančių asmenų grupėmis, pavyzdžiui, neįgaliaisiais, kariais ir pareigūnais, jaunimu. Taip pat pradedamos teikti perkvalifikavimo paslaugos dirbantiems asmenims, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios lengviau prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.

„Siekiama, kad klientas iš karto gautų jam reikalingą paslaugą – būtų išsiaiškinama konkreti žmogaus situacija, jo įsidarbinimo galimybės ir lūkesčiai, teikiamos aktualios konsultacijos ir, reaguojant į situaciją darbo rinkoje, ieškomas tvariausias užimtumo sprendimas. Visi integravimo į darbo rinką procesai turėtų būti orientuoti ne į biurokratines procedūras“, – akcentavo L. Valalytė.

Kiekvienas darbdavys turės nuolatinį konsultantą, asmeninį vadybininką. Bus labiau susitelkiama į bendradarbiavimą su asocijuotomis verslo struktūromis, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybėmis.

Taip pat stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys. Šalies gyventojai, paskambinę trumpuoju informaciniu numeriu 1883, gali greičiau ir paprasčiau sužinoti rūpimą informaciją darbo rinkos klausimais.

Norintieji užsiregistruoti užimtumo tarnyboje tą gali bet kuriuo metu padaryti internetu, pasirinkdami jiems patogiausią apsilankymo laiką. Taip siekiama išvengti laukimo, atvykus į Užimtumo tarnybos skyrių.

Pertvarkos metu mažinamas vadovaujančių ir administracines funkcijas vykdančių darbuotojų skaičius. Visos sistemos etatų skaičius mažinamas 10 proc. – nuo 1 434 iki 1 290 pareigybių.

Seimui priimant Užimtumo įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pakeitimus, buvo teigta, kad pertvarkos metu atsisakoma skyrių vedėjų pavaduotojų ir poskyrių vedėjų pareigybių. Jos perleidžiamos tiesiogiai klientus aptarnaujančiai darbuotojų grandžiai. Todėl vadovaujančių darbuotojų skaičius sumažės 54 proc. – iš 223 vadovaujančių darbuotojų liks 103.