Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Čekija / Unsplash
Svajūnas LaukineitisŠaltinis: BNS
10,9 mln. gyventojų turinti Europos Sąjungos ir NATO narė pasirašė sutartį dėl TAL naftotiekio iš Italijos pralaidumo didinimo 2023-iaisiais, praėjus metams nuo Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios.
Kita vertus, Čekija naudojo rusišką naftą iki praėjusio mėnesio pradžios, kai Maskva sustabdė jos tiekimą „Družba“ vamzdynu dėl jos įvardintų atsiskaitymų problemų, sietinų su JAV sankcijomis Rusijos bankams.
„Pirmą kartą istorijoje Čekija visiškai aprūpinama ne rusiška nafta vakariniu maršrutu“, – pabrėžė Čekijos vyriausybės vadovas.
Rusijai 2022-ųjų vasarį įsiveržus į Ukrainą, ES ėmėsi veiksmų, kad nustotų priklausyti nuo Rusijos iškastinio kuro. Briuselis uždarė didžiąją dalį rusiškos naftos kelių į Bendriją, tačiau Sovietų Sąjungos laikais nutiestai „Družbai“ buvo padaryta išimtis, nes Čekija turėjo nedaug kitų galimybių.
Čekija jau visiškai atsisakė rusiškų gamtinių dujų ir tikisi šiais metais nustoti naudoti rusišką uraną savo dviejose atominėse elektrinėse.
TAL vamzdynu nafta iš Italijos Triesto uosto tiekiama į pietų Vokietiją, kur jungiasi su IKL vamzdynu į Čekiją. Šiuo maršrutu bus tiekiama iki 8 mln. tonų žaliavos, o tai „saugiai patenkins Čekijos suvartojimą“, sakė P. Fiala.