PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualu2022 m. Rugpjūčio 25 d. 15:37

Byra į šipulius Neringos valdžios pažadai elektromobilių vairuotojams

Neringa

Pexels.com nuotr.

Etaplius.ltŠaltinis: Pranešimas spaudai


244012

Neringos meras Darius Jasaitis dažnai mėgsta viešai akcentuoti, kad Neringa turi tapti elektromobilių kurortu, o savivaldybė dės visas pastangas, kad pasirūpinti jiems pritaikyta infrastruktūra.

Duodamas interviu 15 min portalui dar prieš metus, Neringos meras Darius Jasaitis sakė, jog stebint elektromoblių srautų augimo tendencijas, kurortui reikia mažiausiai dešimties įkrovos stotelių.

Deja, praėjus metams galima konstatuoti, kad politiko pažadai nuo realybės labai skiriasi. Elektromobilių skaičiui Neringoje nuolat augant, pastarosiomis dienomis Neringos savivaldybėje neliko nei vienos greito įkrovimo stotelės.

Dar metų pradžioje Neringoje veikė 3 viešos greito įkrovimo nemokamos stotelės. Nidoje, prie prieplaukos, šiais metais buvo panaikinta viena greito įkrovimo nemokama stotelė. Neaišku, kokiais argumentais remiantis, vietoje jos buvo pastatytos dvi lėto krovimo, bet mokamos stotelės.

Pastarosiomis dienomis redakciją pasiekė pasipiktinusių elektromobilių šeimininkų laiškai ir skambučiai. Žmonės praneša, kad nuo rugpjūčio 23 d. nebeveikia ir kitos dvi nemokamos greito įkrovimo stotelės, pastatytos už ES fondų lėšas esančios Nidoje bei Juodkrantėje. Ant jų tiesiog atsirado užkabintas užrašas: „Neveikia dėl techninių kliūčių“. Vairuotojai klausia, kodėl jiems atimta paskutinė galimybė greitai ir patogiai pasikrauti savo elektromobilį? Kodėl niekas nepaaiškina stotelių uždarymo aplinkybių ir kada jos vėl pradės veikti?

Žmonės stebisi, ar tikrai abi stotelės, veikiančios Nidoje ir Juodkrantėje, galėjo sugesti vienu metu?

Nusprendėme pasidomėti šiuo atveju išsamiau. Susisiekus su minėtų stotelių tiekėjais Lietuvoje „Elinta Charge“, jų atstovo techninio aptarnavimo vadybininko Arno Širono buvo paaiškinta, kad: „Patikrinus visus įmanomus stotelės gedimus, per sistemą nei vieno gedimo nesimato, yra tik sustabdytas elektros tiekimas į stotelę“. Kitaip tariant, žmonės yra apgaudinėjami, jokio gedimo nėra, tiesiog nutrauktas elektros tiekimas.

Narpliojant toliau išjungtų pakrovimo stotelių detektyvą, susisiekiame su Neringos meru Dariumi Jasaičiu ir paklausėme, kodėl neveikia net kelios greito pakrovimo stotelės? Buvo gautas lakoniškas atsakymas, kad „yra techninis gedimas, reikia klausti gamintojo“. ( reikia oficialaus užklausimo ir atsakymo)

Akivaizdu, kad abu gauti atsakymai prieštarauja vienas kitam ir kažkuri pusė sako netiesą bei klaidina visuomenę. Beveik tuo pačiu metu į redakciją kreipėsi vienas Nidos gyventojas, nenorėjęs atskleisti savo pavardės. ( Redakcijai jo vardas ir pavardė yra žinomi). Žmogus teigia, kad vasaros sezono metu su elektromobiliu dirba kurorte pavežėju. Jo žiniomis, nurodymas atjungti elektros tiekimą į minėtas stoteles, atėjo iš Neringos savivaldybės.

Remiantis šia gauta informacija, Neringos savivaldybės vadovo vieši įsipareigojimai vystyti elektromobilių infrastruktūrą Neringoje yra tik tušti žodžiai. Savivaldybės veiksmai yra visai priešingi – nurodyta sustabdyti paskutinių nemokamų greito įkrovimo stotelių veiklą kurorte. Šis veidmainiavimas dar palydimas visuomenės klaidinimu, sakant, kad stotelės neveikia dėl techninių kliūčių.

Sunku paaiškinti tokį mero elgesį, dar ir todėl, kad visiškai neseniai savivaldybės administracija parengė ir užregistravo Neringos savivaldybės tarybos sprendimo projektą „Dėl elektromobilių viešojo įkrovimo paslaugų teikimo“. Pagal jį, siūloma nustatyti, kad „elektromobilių viešojo įkrovimo paslauga elektromobiliams teikiama neatlygintinai L. Rėzos g. 1D, Neringa ir Taikos g. 39, Neringa, esančiose 110 kW galios greitojo elektromobilių įkrovimo stotelėse iki 2024 m. spalio 24 d.“

Gaunasi visiška abrakadabra. Savivaldybė savo nurodymu atjungia elektrą greito įkrovimo stotelėse Juodkrantėje ir Nidoje, o tuo pačiu metu, parengia sprendimą, kuriuo įsipareigoja, tose pačiose stotelėse leisti krautis elektromobilius nemokamai dar mažiausiai du metus.

Visoje šioje painioje istorijoje galima tik spėlioti, kam yra naudingi savivaldybės mero viražai ir nenuoseklus elgesys. Aišku, tik viena, kad toks sprendimas padarė didelę žalą Neringos gyventojams ir jos svečiams, o politikų kalbos apie draugiško aplinkai transporto infrastruktūros plėtrą yra tik lozungai.


Foto galerija:

Nuotr.
Nuotr.