Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Vokietijos oro linijos „Condor“. Youtube stop kadras
Emilija FerdmanaitėŠaltinis: ELTA.LT
Vokietijos vyriausybė suteikė restruktūrizavimo pagalbą, kad padėtų aviakompanijai atsigauti po to, kai jos patronuojanti bendrovė „Thomas Cook“ 2019 m. bankrutavo.
Finansinė parama apima 90 mln. eurų skolos nurašymą nuo 550 mln. eurų viešosios paskolos, 20,2 mln. eurų palūkanų nurašymą ir likusios paskolos dalies restruktūrizavimą.
ES vykdomoji institucija žalią šviesą uždegė dar 2021 m., tačiau 2024 m. ES Liuksemburgo teismo sprendimas panaikino ankstesnį nutarimą, nes „Komisija turėjo išnagrinėti, ar pagalba atitinka naštos pasidalijimo reikalavimus“, teigė teismas.
Šis sprendimas privertė Komisiją atlikti išsamią analizę dėl „Condor“ skolos nurašymo sąlygų ir priimti naują teigiamą sprendimą.
Europos Sąjungoje galioja griežtos taisyklės, taikomos, kai valstybė narė nori finansiškai paremti įmones. Komisija stebi šių taisyklių laikymąsi.
„Gelbėjimo ir restruktūrizavimo pagalba – viena iš labiausiai rinką iškraipančių pagalbos formų, nes ji gelbsti įmones, kurios kitu atveju turėtų palikti rinką“, – rašoma Komisijos pranešime.
Valstybinė pagalba finansinių sunkumų patiriančioms įmonėms leidžiama tik pagal griežtas sąlygas, įskaitant išsamią restruktūrizaciją ir apsaugos priemones, kad būtų apriboti bet kokie konkurencijos iškraipymai.