Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Kaune per artimiausius metus nebeliks nė vieno seno troleibuso. Visi 98 kelių dešimčių senumo „Škoda“ troleibusai bus pakeisti naujomis ir komfortiškomis transporto priemonėmis. Įgyvendinti šį tikslą Kaunui leis nuo rugpjūčio pradžios šiek tiek didėjančios viešojo transporto bilietų kainos.
Kauno miesto taryba šį antradienį pritarė bendrovės „Kauno autobusai“ inicijuotam sprendimui dėl viešojo transporto bilietų kainų padidinimo. Papildomos pajamos taip pat leis dar šią vasarą troleibusų ir autobusų vairuotojų atlyginimus pakelti 10 proc.
„Norėdami pritraukti kauniečius į viešąjį transportą, turime gerinti paslaugos kokybę ir viešojo transporto greitį. Tam reikia investicijų, todėl ir priimtas nepopuliarus, tačiau būtinas sprendimas“, - pabrėžė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Transporto parką atnaujinti ketinanti bendrovė „Kauno autobusai“ kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę prašydama peržiūrėti bilietų kainų. Pasak įmonės atstovų, tai neišvengiamas sprendimas norint įsigyti naujas transporto priemones bei siekiant pritraukti vis sunkiau surandamus vairuotojus.
„Bendrovė Kauno autobusai“ kas dieną perveža nuo 100 iki 150 tūkstančių kauniečių ir miesto svečių. Keleiviai vežami 147 troleibusais ir 245 autobusais. Net 98 Škoda markės seni troleibusai, kurie jau seniai neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, per artimiausius dvejus trejus metus turi būti pakeisti naujomis, komfortiškomis, aplinką tausojančiomis žemagrindėmis transporto priemonėmis. Norėdami padaryti reikiamas investicijas, turime gauti bankų finansavimą. Tokią galimybę gali užtikrinti tik didesnės pajamos iš tiesioginių paslaugų“, - pabrėžė įmonės vadovas Mindaugas Grigelis.
Kita bendrovės „Kauno autobusai“ gilėjanti problema – vairuotojų trūkumas. Šiuo metu įmonei trūksta 74 vairuotojų. Vidutinis „Kauno autobusų“ vairuotojo atlyginimas siekia 664 eurus „į rankas“. Norinčiųjų dirbti vairuotojais nerandančios įmonės vadovai neslepia – norint kardinaliai pakeisti tokią situaciją būtina kelti atlyginimus.
Nuo rugpjūčio 1 dienos elektroninio vienkartinio bilieto, suteikiančio teisę per 30 minučių nemokamai persėsti, kaina didės 12 centų (nuo 58 iki 70), o perkamo pas vairuotojus – 20 centų (nuo 80 iki 1 euro). Analogiškai didės ir terminuotųjų bilietų kainos. Pavyzdžiui, elektroninio mėnesinio bilieto, su kuriuo galima be apribojimų naudotis visomis dienomis, kaina pakils 3,67 euro (nuo 24,33 iki 28). Terminuotųjų bilietų kainos nekito pastaruosius 8 metus. Permainos palies ir maršrutinius taksi. Keleiviai, kurie naudojasi elektroniniais bilietais, mokės 10 centų daugiau. Tuo tarpu bilietus įsigyjantiems pas vairuotoją bilieto kaina padidės 30 centų.