Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Ramutė ŠimukauskaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Siekiant išsiaiškinti, kaip Birštono savivaldybės gyventojai vertina savivaldybės teritorijoje teikiamas viešąsias paslaugas, šių metų birželio – rugpjūčio mėn. buvo atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Jo rezultatai parodė, kad palankiausiai Birštono savivaldybės gyventojai vertina kultūros, švietimo, aktyvaus poilsio ir rekreacijos paslaugas. Tyrimo metu pagal specialią metodologiją buvo apskaičiuotas ir bendras gyventojų pasitenkinimo indeksas.
„Birštonas pastaruoju metu yra sparčiausiai augantis kurortas Lietuvoje – sulaukiame vis didesnio turistų srauto, plečiame jiems teikiamų paslaugų spektrą, geriname jų kokybę. Vis dėlto, Birštonas nėra tik kurortas, bet ir miestas, kuriame siekiame, kad žmonėms čia būtų gera ne tik poilsiauti, bet ir gyventi, dirbti. Birštono strategijoje numatyta kurti verslui, investicijoms palankią aplinką, tokiu būdu puoselėjant birštoniečių gerovę ir pritraukiant naujakurius. Tyrimo rezultatai mums padės nukreipti savo pastangas ten, kur galėsime šiuos tikslus įgyvendinti“, – teigia Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė.
Lenkia kitus miestus
Tyrimo, kurį atliko Vytauto Didžiojo universitetas, metu buvo vertinamos paslaugos įvairiose srityse: viešasis transportas, sveikatos priežiūros sistema, švietimas, kultūra, socialinės paslaugos, kurorto saugumas. Gyventojai pateikė savo nuomonę ir turizmo, pramogų, kurorto įvaizdžio srityse. Taip pat buvo vertinamos Birštone teikiamos komunalinės paslaugos, savivaldybės darbas. Remiantis gautais rezultatais, buvo apskaičiuotas gyventojų pasitenkinimo indeksas, kuris Birštono savivaldybėje siekia 84,5 proc. (kur 100 proc. rodo visišką pasitenkinimą, o 0 – visišką nepatenkinimą). Palyginimui, Druskininkų savivaldybėje jis siekia 74,1 proc., o Kauno rajono savivaldybėje – daugiau nei 70 proc.
Bendras vertinimų vidurkis svyruoja tarp 7 ir 9 balų
Kultūros paslaugų Birštono savivaldybėje vertinimų vidurkis siekia 9,2 balo. Itin palankiai (9,36 balo) apklausos dalyviai įvertino viešosios bibliotekos ir jos padalinio veiklą bei kultūrinių renginių įvairovę (9,07 balo). Švietimo paslaugų srityje gyventojai geriausiai vertina mokyklų ir vaikų darželių pasiekiamumą (9,26 balo). Panašiai vertinama ir ugdymo kokybė bei vaikų patekimo į darželius galimybės.
Tyrimo rezultatai rodo, kad gyventojai teigiamai vertina dabartinę Birštono infrastruktūrą ir jos priežiūrą – kelių, gatvių ir takų apšvietimą, bendrą jų būklę, šaligatvius ir kitus takus patogiam pėsčiųjų judėjimui (bendras vertinimas siekia 8,14 balo). Kiek prasčiau, tačiau aukščiau nei vidutiniškai, buvo vertinamas automobilių aikštelių pakankamumas (6,9 balo).
Bendras Birštono savivaldybės darbo (savivaldybės mero, administracijos ir Tarybos veikla) vertinimas siekia 8,4 balo. Atskiros savivaldybės veiklos sritys – socialinės paramos skyriaus veikla, teisinės ir kitos paslaugos, gyventojų skundų ir pasiūlymų nagrinėjimas, savivaldybės gebėjimas pritraukti privačias investicijas ir savivaldybės po rinkimų atlikti darbai – vertinami balais nuo 7,0 iki 8,9.
Augančius turistų srautus pasitinka pozityviai
Turizmo paslaugų srityje geriausiai buvo įvertintas Birštono įvaizdis (vertinimų vidurkis siekia 9,23). Gyventojai teigiamai vertina pastangas kurorto žinomumui didinti, gausėjančius turistų srautus, jų pagarbą aplinkai (vertinimų vidurkis – 8,3). Gyventojai pastebi su šiomis priežastimis susijusį eismo intensyvumą vasaros sezono metu, tačiau ir ši sritis vertinama geriau nei vidutiniškai.
Komunalinių paslaugų kokybę geriau vertina jaunimas
Komunalinių paslaugų kategorijoje Birštono savivaldybės gyventojai geriausiai vertina elektros tiekimo ir centralizuotai teikiamo vandens kokybę (vertinimų vidurkis – 9,2). Galimybės naudotis informacinėmis technologijomis, gyvenamos aplinkos ir viešų erdvių priežiūra, švara ir centralizuotai teikiamo šildymo kokybė taip pat įvertinta palankiai (vertinimų vidurkis – 8,68). Kiek žemesniais balais, tačiau taip pat gerai vertinamas šiukšlių ir atliekų tvarkymas (vertinimų vidurkis – 7,83). Įdomu tai, kad jaunesni Birštono savivaldybės gyventojai ir naujakuriai (reziduojantys savivaldybėje iki 5 m.) šiukšlių ir atliekų tvarkymą bei gyvenamos aplinkos ir viešų erdvių priežiūrą vertina palankiau nei savivaldybėje ilgiau gyvenantys vyresni birštoniečiai.
Apie tyrimą
Tyrimą Birštono savivaldybės užsakymu atliko Vytauto Didžiojo universitetas. Jame dalyvavo 416 respondentų. Gyventojų apklausa buvo vykdoma 2018 m. birželio – rugpjūčio mėn. Tyrime dalyvavo 18 – 88 metų amžiaus asmenys.
Birštono savivaldybės informacija