Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asmeninio archyvo nuotr.
Reporteris MargaritaŠaltinis: Etaplius.lt
Jau keturias dešimtis metų Pakruojo rajono Juozo Paukštelio viešojoje bibliotekoje dirbanti bibliotekininkė Genė Urbienė neslėpė, kad į šią įstaigą žmonės užsuka ne vien knygų. Juos čia traukia ir galimybė gilinti savo skaitmenines žinias.
„Gyvename tokiame amžiuje, kad negalima žengti nė žingsnio atgal, reikia tobulėti ir mokytis, kol leidžia sveikata. Mane labai nudžiugino tokie vienos senjorės, mūsų bibliotekoje nuolat tobulinančios savo šiuolaikinių technologijų žinias, ištarti žodžiai“, – sakė G. Urbienė.
Nuolat tobulėti tenka ir jai pačiai, o tokios pastangos, kaip ir aktyvus bendravimas su vietos gyventojais, buvo įvertintos neeiliniu apdovanojimu – G. Urbienė pelnė „Skaitmeninio konsultanto–bibliotekininko 2019“ titulą. Ji pateko į dešimties aktyviausių apskričių bibliotekininkų sąrašą, kurį sudarė asociacija „Langas į ateitį“.
Biblioteka – vieta bendrauti ir ieškoti darbo
Biblioteka, kurioje darbuojasi G. Urbienė, nuolat dalyvauja skaitmeninį raštingumą skatinančiuose projektuose ir akcijose. Darbuotojams padeda ir vadinamieji e. skautai – pagalbininkai, mokantys lankytojus skaitmeninių įgūdžių.
G. Urbienė su malonumu stebi, kaip keičiasi bibliotekos klientų įgūdžiai. Antai vienas jų tiesiog tryško džiaugsmu, kad nebeteks daugiau gaišti laiko eilėse poliklinikoje, nes išmoko užsiregistruoti pas gydytojus nuotoliniu būdu. Užsuka čia ir darbo netekę asmenys, kurie mokomi susikurti savo gyvenimo aprašymą, įsiregistruoti Užimtumo tarnyboje.
„Kartais tiesiog ateina vienišų žmonių, kurie nori pabendrauti, sužinoti kažko daugiau, pagilinti žinias. Kai kurie namuose net neturi kompiuterio, tačiau domisi technologijomis. Jie atranda biblioteką ne tik kaip knygų kaupyklą, bet ir bendravimo erdvę.
Tokie lankytojai dažniausiai nebeužmiršta kelio pas mus ir naudojasi teikiamomis paslaugomis. Taip yra dėl to, kad biblioteka pati jau yra pasikeitusi – čia jau nebe vien knygų, bet ir informacijos centras, kuriame galima mokytis ir tobulėti“, – aiškino G. Urbienė.
Mokymai svarbūs ne tik senjorams
„Niekada nemaniau, kad gali tekti mokyti žmones – man tai yra iššūkis. Tačiau viskas kardinaliai keičiasi, todėl tenka keistis ir patiems. Tai būtina, nes mūsų lankytojai irgi tobulėja, o aš privalau jiems padėti, todėl nuolat turiu gilinti savo pačios žinias“, – pasakojo G. Urbienė.
Jos teigimu, tokie renginiai ir akcijos kaip „Saugaus interneto savaitė“, „Skaitmeninė savaitė“ ar skaitmeninio raštingumo pagrindų mokymai yra labai svarbūs ne tik senjorams, bet ir jaunesnio amžiaus žmonėms.
„Tų technologinių žinių kai kurie neturi per daug, o tiesioginės transliacijos šių akcijų metu leidžia labiau praplėsti akiratį. Specialistų patarimai, kaip saugiau naudotis kompiuteriu, kaip rasti informacijos internete, yra labai naudingi.
Pavyzdžiui, per „Senjorų dienas“ daugelis sužinojo apie elektroninius receptus, jų veikimą, apie vaistų paieškas. Itin pravertė mokymai, kaip naudotis elektroninės bankininkystės paslaugomis – „Smart ID“, mobiliojo parašo programėlėmis. Atitinkamai vaikams ir jaunuoliams itin svarbus saugus bendravimas socialiniuose tinkluose – kaip atsiriboti nuo apgavikų ar įžeidžiančio turinio”, – aiškino J. Paukštelio viešojoje bibliotekoje besidarbuojanti moteris.
Anot jos, tokių renginių metu lankytojų būna gausiau nei įprastai. Juose susirenka įvairaus išsilavinimo ir amžiaus auditorija. Vieniems tereikia susikurti elektroninį paštą ar paskyrą socialiniuose tinkluose, kad bendrautų su išvykusiais artimaisiais. Kiti nori sužinoti, kaip naudotis elektroninėmis paslaugomis – tiek bankų, tiek medicinos įstaigų, tiek valstybės institucijų ar komunalines paslaugas teikiančių įmonių.
Tarp 1400 e. skautų būrio ir merginos iš Pakruojo rajono
Bibliotekos darbuotojams šviesti gyventojus skaitmeninių technologijų klausimais padeda dvi šioje srityje jau prakutusios merginos – e. skautės.
Pastebėjusi, kad dvi bibliotekos lankytojos turi pakankamai žinių, nuolat naudojasi išmaniaisiais įrenginiais, G. Urbienė sykį pasiteiravo, gal jos norėtų pagelbėti mokant kitus.
„Jos mielai sutiko padėti. Dabar e. skautės konsultuoja lankytojus, kaip naudotis elektroniniu paštu, mobiliuoju banku ir kitomis paslaugomis. Vyresni žmonės pasitiki jaunimu. Jiems drąsiau naudotis technologijomis, kai šalia esantys e. skautai gali bet kuriuo momentu patarti. Čia nebūna barjerų, kurie šiaip įprasti tarp skirtingų kartų atstovų“, – pasakojo bibliotekininkė.