Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Edukacinis robotikos užsiėmimas Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijoje. Bibliotekos archyvo nuotr.
Laima JuzulėnienėŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka (ŠAVB) nuolat gerina prieigą prie informacijos ir paslaugų, skirtų visoms visuomenės grupėms, kokybę. Tai daroma vykdant projektus. Vienas tokių projektų „Mobili inovatyvių technologijų laboratorija vaikams ir jaunimui“. Jo tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo, gyvenančių regionuose, taip pat turinčių specialiųjų poreikių, skaitmeninį raštingumą ir skaitmenines kompetencijas panaudojant Mobilią inovatyvių technologijų laboratoriją, siekiant mažinti jų skaitmeninę ir informacinę atskirtį ir sudarant prielaidas jų sėkmingai socializacijai bei ekonominei integracijai.
Projekto metu organizuoti 67 edukaciniai užsiėmimai, juose dalyvavo 411 dalyvių, iš jų – 93 asmenys, turintys specialiųjų poreikių.
Išmaniosios technologijos daliai jaunimo – dar naujiena
Mobilią inovatyvių technologijų laboratoriją sudaro iPAD planšetės, 10 kompiuterių su programine įranga, 6 robotų „Lego Mindstorm“ konstruktoriai, 3D spausdintuvas, virtualiosios realybės (VR) akiniai, mobilieji telefonai, 3D pieštukai ir kt. Naudojant laboratorijos įrangą organizuojami edukaciniai užsiėmimai ŠAVB ir kitose regiono bibliotekose. Pirmieji užsiėmimai surengti 2015 m. Naudojant laboratorijos įrangą tais metais iš viso buvo surengta daugiau kaip 250 edukacinių užsiėmimų, kuriuose dalyvavo per 4 000 dalyvių, iš jų daugiau nei 100 vaikų ir jaunimo, turinčių specialiųjų poreikių. Naudotis laboratorijos įranga ir vesti edukacinius užsiėmimus apmokyta 20 Šiaulių miesto, Telšių, Joniškio ir kt. rajonų bibliotekininkų.
Edukaciniai Mobilios laboratorijos užsiėmimai buvo labai populiarūs, todėl 2017 m. vykdytas tęstinis projektas plečiant užsiėmimų geografines ribas. Šį kartą dalyvauti projekte pakviesti Mažeikių, Kelmės ir Šiaulių rajono (Kuršėnų) vaikai ir jaunimas. Projektas įgyvendintas kartu su partneriais: Kelmės r., Šiaulių r., Mažeikių r. savivaldybių viešosiomis bibliotekomis, Kelmės r. specialiąja mokykla, Kuršėnų Pavenčių vidurine mokykla. Finansinę paramą teikė LR kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba ir JAV ambasada Lietuvoje.
Robotų kovos Mažeikių Pavasario mokykloje. Bibliotekos archyvo nuotr.
Labiausiai vilioja robotika ir virtualioji realybė
Projektas apėmė keletą veiklų. Mažeikių r. savivaldybės viešojoje bibliotekoje, Mažeikių Pavasario pagrindinėje mokykloje, Šiaulių r. Meškuičių ir Kuršėnų filialuose organizuota 12 robotikos užsiėmimų bendrojo lavinimo mokyklų moksleiviams, taip pat negalią turintiems vaikams ir jaunimui. Mokymai vyko dviem etapais. Pirma vaikai išklausė trumpą įvadą apie robotiką, susipažino su pagrindiniais įrankiais – „Lego Mindstorms EV3“ konstruktoriais, jų sudedamosiomis dalimis, kūrimo ir veikimo mechanizmu. Po to įsitraukė į kūrybinį procesą – robotai buvo konstruojami, programuojami kompiuteriais ir ruošiami sumo robotų kovai.
„Įdomūs dviejų dienų užsiėmimai leido mokiniams išbandyti ir susipažinti su robotikos mokslu bei savo galimybėmis. Geros emocijos dirbant įdomų kūrybinį darbą, naujų dalykų atradimo džiaugsmas švytėjo vaikų veiduose“, – dalijosi įspūdžiais Meškuičių bibliotekos vyresnioji bibliotekininkė Vilma Briedienė.
Virtualiosios realybės kūrimo edukaciniai užsiėmimai vyko Kelmės r. savivaldybės Žemaitės viešojoje bibliotekoje ir Pagryžuvio kaimo filiale. Su virtualiąja realybe susipažino ir Kelmės specialiosios mokyklos auklėtiniai. Užsiėmimus jiems vedė šiame projekte parengti Kelmės ir Šiaulių rajonų bibliotekininkai, padedami specialiosios mokyklos pedagogų. Vaikai skaitė specialistų parinktus tekstus, kūrė iliustracijas ir jas vizualizavo su virtualiosios realybės kūrimo programėlėmis. Virtualiąją realybę išbandė ir Šiaulių r. Kuršėnų, Aukštelkės, Meškuičių, Voveriškių, Raudėnų, Gruzdžių bibliotekų filialų lankytojai.
Virtualiosios realybės kūrimo ir planšetinių iPAD kompiuterių naudojimo edukaciniai užsiėmimai sulaukė daugiausia dalyvių (per 80 proc.). Tarp jų buvo ir suaugusiųjų (31). Iš viso projekto metu organizuoti 67 edukaciniai užsiėmimai (planuota 52), juose dalyvavo 411 dalyvių (planuota 155), iš jų – 93 asmenys, turintys specialiųjų poreikių (planuota 55). Vaikų ir jaunimo amžius nuo 7 iki 24 metų.
kelmes-vaikai-turintys-specialiuju-poreikiu-mokosi-kurti-3d-iliustracijas.JPG
Įgytos specialistų kompetencijos užtikrins paslaugų plėtrą
Projekto metu specialiuose seminaruose buvo apmokyta 30 regiono bibliotekininkų iš Radviliškio, Pakruojo, Plungės, Joniškio, Telšių, Kelmės ir Šiaulių rajonų. Jie sužinojo, kaip teikti paslaugas asmenims, turintiems negalią, elgesio ir emocinių sutrikimų, taip pat autizmo spektro sutrikimą. Bendravimo psichologijos žinių suteikė Šiaulių universiteto mokslininkai dr. Algirdas Ališauskas, dr. Renata Geležinienė ir dr. Margarita Jurevičienė. Informacinių ir komunikacinių technologijų pažinimo mokymus vedė Šiaulių apskrities bibliotekos specialistai.
Mokymuose patobulintos bibliotekų specialistų kompetencijos leidžia užtikrinti paslaugų plėtrą, kūrybiškai spręsti socialiai izoliuotų regiono vaikų ir jaunimo užimtumo problemą, taip pat mažinti skaitmeninę bei socialinę atskirtį.
logotipai.jpg