Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
vvtat.lt nuotr.
Roma PakėnienėŠaltinis: BNS.LT
„Jokio pagrindo tokioms kalboms nėra. Minima kelių dienų gegužės mėnesio (nuolaidų – BNS) kampanija buvo dar šių metų antrojo ketvirčio pradžioje suderinto įmonės rinkodarinio plano dalis“, – penktadienį pranešime sakė Raimundas Adomaitis.
Anot jo, rinkodaros planą, nuolaidų turinį ir jų dydį bendrovė derino iš anksto ir tai buvo abiejų pusių iniciatyva. Nuolaidos buvo taikomos tik atrinktiems paslaugų pasiūlymams.
„Supratome, kad situacija tampa sudėtinga ir tai įtakoja atsiskaitymų su partneriais procesą. Todėl nuo gegužės 28-os dienos mūsų vartotojui atjungėme galimybę beta.lt portale įsigyti pasiūlymus“, – teigė įmonės direktorius.
R. Adomaitis nurodė, kad prekyba kuponais buvo sustabdyta, nes nuolaidų kampanija planuotų rezultatų nepasiekė.
Teigiama, kad pagrindinę paslaugų pasiūlymų pardavimų dalį sudarė dienos pasiūlymų pardavimai (daily deals – angl.), todėl nuolaidas bendrovė siūlė visada. Be to, pernai, palyginti su 2022 metais, kalėdiniu laikotarpiu rinkoje siūlomos nuolaidos augo nuo 30-50 proc. iki 75-80 proc., o tai lėmė sudėtingesnį ir brangesnį vartotojų pritraukimą.
R. Adomaitis neigia, kad „Beta Media“ siūlomos nuolaidos buvo didesnės nei iš pardavimo gaunama komisinio procento dalis, nes skirtingose paslaugų grupėse buvo taikomi skirtingi procentai.
Taip pat į komercinę kampanijų grąžą buvo skaičiuojamas nepanaudotų kuponų procentas, kuris svyravo nuo 5 proc. iki beveik 25 proc.
Įmonė pabrėžia, kad didelę nuolaidą neretai suteikdavo partneriai, suinteresuoti pardavimų skatinimu, tačiau ne visi jie taikydavo didelių nuolaidų savo paslaugoms politiką.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) VVTAT atstovė Dalia Malinauskienė BNS anksčiau sakė, kad vartotojai tarnybai skundėsi, jog prieš pranešdama apie bankroto inicijavimą „Beta Media“ skelbė 20-30 proc. nuolaidas, todėl jau tuomet galėjo žinoti, kad negalės įvykdyti įsipareigojimų, o tai gali būti laikoma sukčiavimu.
Įmonės direktorius kaip pagrindinę nesėkmės priežastį nurodė po pandemijos pasikeitusius vartotojų įpročius bei rinkos pokyčius.
„Jeigu anksčiau, iki pandemijos, mes konkuravome tarp panašių paslaugų arba dovaninio turinio pardavimo portalų Lietuvoje, tai po kovido mūsų pagrindinis konkurentas tapo pats paslaugų teikėjas“, – sakė R. Adomaitis.
Pasak jo, vartotojų pritraukimas tapo brangesnis, o apyvartos mažesnės nei planuota, taip pat išaugo rizikos, o jų valdymas tapo sudėtingesnis.
Bendrovė teigia portale beta.lt po karantino įdiegusi paslaugų rezervacijos platformą, kainų palyginimo įskiepius ir teikiamų nuolaidų valdymo modulį, tačiau dėl pokyčių rinkoje pradėjo trūkti apyvartinių lėšų.
R. Adomaitis patikslino, kad puslapis grupinis.lt buvo uždarytas dar prieš bankroto inicijavimą, per jį kuponai nebuvo parduodami nuo vasario pabaigos.
Jis taip pat patikino, kad visi per „Beta Media“ valdomą kelionių agentūrą „Beta travel“ poilsines keliones įsigiję keliautojai galės jomis pasinaudoti.
„Beta Media“ penktadienį BNS teigė, kad ieškinį dėl bankroto bylos iškėlimo teismui ji ketina teikti praėjus 15 dienų po kreditoriams išsiųsto pranešimo – jį bendrovė išsiuntė birželio 7 dieną.
Generalinė prokuratūra trečiadienį pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo „Beta Media“ sukčiavimo. Tyrimas pradėtas išnagrinėjus ir įvertinus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) medžiagą.
VVTAT duomenimis, iki ketvirtadienio buvo sulaukta beveik 300 vartotojų skundų, kad jie negali pasinaudoti per beta.lt ir grupinis.lt pirktais įvairių paslaugų kuponais. Žmonių patirti nuostoliai siekia nuo 20 eurų iki 2 tūkst. eurų.
VVTAT dėl „Beta Media“ taip pat kreipėsi į Policijos departamentą, Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI) ir Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybą (FNTT).