Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
„4x4 perimetro" organizatorių nuotraukos
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Savaitgalį Pasvalio rajone vyko trečiasis Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etapas, kuriame startavo per 30 ekipažų. Sportininkai ir mėgėjai varžėsi greitose, techniškose trasose ir vaizdinguose orientaciniuose ruožuose. Šios varžybos sutapo su kitu dideliu renginiu - tą patį savaitgalį Pasvalys šventė 515-ąjį gimtadienį, tad miesto gyventojai galėjo mėgautis ne tik įvairiais šventiniais renginiais, bet ir išvysti įspūdingus visureigius bei motociklus.
Varžybos visų klasių dalyviams nepagailėjo iššūkių. Organizatorių parinkta trasa pasirodė klastinga sportinių įskaitų dalyviams, o orientaciniai etapai turistinių klasių ekipažams padovanojo daugybė gražių akimirkų keliaujant sunkiai pasiekiamomis Pasvalio rajono vietomis. Vienoje vietoje net ir „Tourism“ klasės dalyviams teko pervažiuoti kelių centimetrų gylio brastą.
Sportinių visureigių įskaitoje greičiausias buvo Vaidoto Paškevičiaus ir Dariaus Leskausko ekipažas. Jis beveik trimis minutėmis aplenkė antrojoje vietoje likusius Merkį Saukevičių su Mindaugu Vasiliausku. Trečiojoje vietoje liko šeimyninis Mockų ekipažas - Vaidotas ir Edmundas.
Pačioje gausiausioje „Tourism“ klasėje susirenka gamtos ir pasivažinėjimų sunkiai pasiekiamomis vietomis gerbėjai, jie varžosi orientaciniuose etapuose ir po kiekvieno etapo gali valandų valandas pasakoti apie įspūdingus matytus vaizdus. Pasvalio apylinkėse jų tikrai netrūko.
Pirmąją vietą šioje klasėje užėmė „Klasmann“ ekipažas Virginijus Liepis su Dovydu Jasaičiu, minimalia persvarą aplenkę antroje vietoje likusius „Stihl“ narius Darių Kasakaitį, Kęstutį Juškevičių ir Jurgį Vosylių, važiavusius „Nissan Navara“ pikapu. Treti liko Antanas Šlajus, Mindaugas Aškelėnas, Nijolė Šlajienė ir Raminta Grigaitytė. „Tourism“ klasėje gali būti daugiau nei du ekipažo nariai, tad šias varžybas žmonės vis dažniau renkasi kaip aktyvaus laisvalaikio su kolegomis praleidimo priemonę.
„Extreme“ klasėje - tarpinėje tarp „Tourism“ ir „Sport“ - greičiausias buvo šeimyninis Egidijaus ir Andriaus Puidokų ekipažas, atstovaujantis „4x4sport.lt“ komandai. Antri liko Raimondas Greičius su Vitalijumi Trakšeliu, treti - Arūnas Strekas su Gediminu Paužuoliu.
Pirmą kartą šiemet organizuojamos „rally-raid“ varžybos motociklininkams. Čia kova dėl pirmosios vietos vyko iki pat paskutinio greičio ruožo. Etapą laimėjo Irmantas Bražiūnas. Arūnas Nečiūnas nuo jo atsiliko vos 12 sek. Vytautas Radzevičius - dar 34 sek.
„Pasvalio etapas iš kitų išsiskiria greitais ruožais - didžiausias greitis siekdavo 150 km/val., o tai reikalauja visai kitokio susikaupimo lygio. Visas šis sezonas labai puikus, vienas malonumas važiuoti taip suorganizuotuose etapuose. Kaip rodo rezultatai, kiekviename etape atsiranda po 2-3 naujus pajėgius sportininkus, kurie kovoja dėl aukščiausių pozicijų. Konkurenciją geriausiai ją įrodo rezultatai - laimėtojas, kaip ir ankstesniuose etapuose, čia paaiškėjo tik po paskutinio greičio ruožo, o prizines vietas skiria tik sekundės“, - po pergalingų varžybų pasakojo I. Bražiūnas.
Jis pridūrė, kad Lietuvos motociklininkai yra greiti ir sparčiai išauga vietinius marškinėlius, o išvykę į varžybas užsienyje, paprastai negrįžta be apdovanojimų. Pavyzdžiui, šiuo metu vykstančiame „Balkan Offroad Rallye“ Arūnas Gelažnikas ir Aidas Bubinas užima pirmąsias vietas bendroje įskaitoje. Pats I. Bražiūnas Lietuva taip pat neapsiriboja ir kitąmet ketina grįžti į varžybas Afrikoje.
„Varžybose su kelio knyga kiekviena trasa mums yra nauja, todėl turime būti labai atidūs. Kelio knygoje yra labai daug naudingos informacijos, tačiau ja visa naudotis reikia įgūdžių. Čia svarbu valdyti rizikos lygį ir teisingai paskirstyti dėmesį kelio knygai ir pačiam keliui. Man tokios varžybos - nuotykis, nes visada žinau, kad už pirmo posūkio manęs laukia staigmenos. Organizatoriai padarė milžinišką žingsnį, kad gimtų tokios varžybos, dabar beliko padaryti keletą mažesnių ir galėsim kviesti užsieniečius, o tada, tikiu, prasidės tai, ko niekas nebesustabdys“, - optimistiškai apie „rally-raid“ varžybas ateityje kalbėjo I. Bražiūnas.
ELTA