Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius SistemaŠaltinis: Etaplius.lt
Valdžios institucijų ir piliečių dialogas bei partnerystė rengiant sprendimus yra pilietinės ir demokratinės visuomenės plėtros pagrindas. Plačiąja prasme dialogas dažniausiai vyksta gyventojų referendumais, konsultacijomis, apklausomis, piliečių komitetuose, asamblėjose, peticijomis. Savivaldybėse, kurios yra arčiau piliečių, šis dialogas vyksta paprasčiau, o laikraščiui neretai tenka patarpininkauti, kad piliečių nuomonė būtų išgirsta.
Perėja – probleminė vieta
Praėjusią savaitę redakcija sulaukė elektrėniškio Andriaus laiško ir nuotraukos, kurioje užfiksuota pėsčiųjų perėja ties „Norfa“ prekybos centru. Vyriškis rašė: „Sveiki, norėčiau, kad paviešintumėte problemą dėl šios sankryžos, nes jau kiek metų su ja yra problemų – kai lyja ir tenka apeidinėt perėją ne per perėją. Ir dar, kodėl nepadarius jos saugios, t.y. su paaukštinimu. Tai išspręstų iškart dvi problemas – ir dėl lietaus, ir dėl saugumo, nes būna dažnai, kad mašinos nepraleidžia per ją pėsčiųjų. Ir tik dėl gero atsitiktinumo kol kas išvengta tragedijų, o jei būtų paaukštinta, tai automobiliams tektų bet kokiu atveju pristabdyt. Būtų smagu, jeigu jūsų laikraštis pagelbėtų, nes iki savivaldybės paprastam piliečiui dažnai neina prisibelst.“
Ar perėja iš tiesų yra probleminė, ar numatyti perėjos remonto darbai, pasiteiravome Elektrėnų savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos, Eismo saugumo komisijos pirmininkės Ingos Kartenienės.
„Elektrėnų mieste yra probleminių vietų, kur po gausaus lietaus vanduo telkiasi gatvės važiuojamoje dalyje, viena iš probleminių vietų yra pėsčiųjų perėja Sabališkių gatvėje prie „Norfos“ parduotuvės. Pėsčiųjų perėja yra žemesnėje vietoje, nei šonuose įrengti lietaus surinkimo šuliniai, todėl vanduo nenuteka į šulinius. Atsižvelgus į gyventojų skundus, artimiausiu metu planuojame įrengti papildomus vandens surinkimo šulinėlius, kad vanduo nesitelktų ant perėjos. Elektrėnų savivaldybės gyventojų pastebėjimai yra labai vertingi ir į juos visada stengiamasi atsižvelgti, tačiau ne visus prašymus galime patenkinti dėl techninių ir finansinių galimybių, nes skiriamų Kelių priežiūros ir plėtros programos ir savivaldybės biudžeto lėšų neužtenka tinkamai prižiūrėti visiems savivaldybės vietiniams keliams (gatvėms)“, – atsakė I. Kartenienė.
Diskusijos dėl ištisinės juostos
Spalio mėnesį viešojoje erdvėje kilo diskusijos dėl kelio žymėjimo Vievyje, Ežero gatvėje, ties vadinamuoju buitinio pastatu. Vienpusio eismo kelyje pažymėtos dvi eismo juostos, atskirtos ištisine juosta. Šios juostos kirsti negalima, bet laiku persirikiuoti nespėję vairuotojai, norėdami pasukti į automobilių stovėjimo aikštelę, kerta šią liniją ir dauguma vėliau gauna baudas. Teritorija stebima vaizdo kameromis, todėl baudai išrašyti pakanka tik įrašo. Vieviškiai stebisi, kodėl vienpusio eismo kelias pažymėtas ištisine linija ir lyg tyčia stebimas vaizdo kamera.
„Priparkuoti mašinos į tą aikštelę nekirtus ištisinės beveik neįmanoma, ypač jei yra kitų automobilių aikštelėje. Jau seniai diskutuojam, kad ištisinė tikrai ne vietoje. O baudas vis mokam. Neseniai stebėjau tą aikštelę kokią valandą, ištisinę kirto bent 5 vairuotojai. O kameros tai filmuoja“.
„Tai yra absurdas ir ta ištisinė yra tam, kad kuo daugiau surinkt baudų, o ne kad ji duoda kitos naudos“, – mano vieviškiai.
Reaguodami į vieviškių reakcijas ir nepasitenkinimą esama situacija, I. Kartenienės pasiteiravome, ar savivaldybei žinomi gyventojų skundai, ar minėtoje vietoje iš tiesų yra taisytinų sprendimų.
I. Kartenienė atsakė, kad kelias atitinka galiojančius teisės aktus. „Ežero g. horizontalus ženklinimas atliktas vadovaujantis „Susisiekimo komunikacijų paskirties – Ežero gatvės Vievio m. Elektrėnų sav. kapitalinio remonto projektas“ techninio projekto reikalavimais. 2018 m. liepos 17 d. buvo atlikta projekto „Susisiekimo komunikacijų paskirties – Ežero gatvės Vievio m. Elektrėnų sav. kapitalinio remonto projektas“ bendroji ekspertizė, kuri patvirtino, kad projektas atitiko visus tuo metu galiojančius teisės aktus. Vairuotojai privalo vadovautis horizontaliu žymėjimu. KET numato, kad jeigu važiuojamoji dalis ženklinimo linijomis ir (arba) ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis.“
Reaguodama į skundą dėl sudėtingo parkavimosi I. Kartenienė atsakė, kad po karantino eismo saugumo komisijos nariai nuvyks į vietą ir šį klausimą panagrinės.
Virginija Jacinavičiūtė