PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Rugsėjo 24 d. 16:08

Baltų – Statybininkų g. sankryžoje – naujas šviesoforas

Šiauliai

Baltų – Statybininkų g. sankryža. Iš Baltų g. (abiejų pusių) sukti į kairę ir apsisukti draudžiama

Mėta BrazlauskienėŠaltinis: Etaplius.lt


100414

Nuo rytojaus pradės veikti šviesoforas Baltų – Statybininkų g. sankryžoje. Čia įrengtas adaptyvus šviesoforų postas, kuriame transporto detekcijai pasirinkti pirmieji Šiauliuose videoradarai („Flir“ TrafiRadar). Kaip teigia gamintojai, šie detektoriai yra efektyvesni už kitų rūšių transporto detektorius, nes skirtingų technologijų derinimas leidžia sumažinti detekcijos klaidų skaičių. Pėsčiųjų saugumui padidinti šioje sankryžoje įrengtas kryptinis pėsčiųjų perėjų apšvietimas.

Flir TrafiRadar

Baltų gatvė yra svarbi miesto transporto eismo organizavimo dalis, patenkanti į vidinio Šiaulių miesto aplinkkelio maršrutą. Šia gatve vyksta nuolatinis intensyvus eismas, todėl iš šalutinių gatvių įsilieti į šios gatvės transporto srautą yra pakankamai sunku, o piko metu tai padaryti beveik neįmanoma. Dėt to Statybininkų gatve atvažiuojančioms transporto priemonėms pasukti į kairę Išradėjų gatvės link ne tik sunku, bet ir pavojinga - kairieji posūkiai nepraleidus pagrindiniu keliu važiuojančių transporto priemonių yra viena iš dažniausių įskaitinių eismo įvykių priežasčių. Sprendžiant šios sankryžos eismo valdymo problemas, pasirinktas šviesoforinis srautų valdymo būdas. Šviesoforinis valdymas šioje sankryžoje taip pat turi trūkumų, tačiau pasitelkus kitas eismo reguliavimo priemones, pasiektas didžiausias galimas eismo valdymo efektyvumas.

Modeliuojant Baltų – Statybininkų g. sankryžos srautų valdymą, buvo išnagrinėti visi įmanomi eismo srautų valdymo variantai, tačiau idealaus varianto, tinkamo visomis kryptimis važiuojantiems vairuotojams ir abi gatves kertantiems pėstiesiems, šioje sankryžoje pritaikyti neįmanoma. Sprendinių galimybes apriboja tai, kad kiekviena kryptimi tėra po vieną eismo juostą, todėl nėra galimybės atskirti skirtingų krypčių eismo srautus ir įrengti atskiras juostas sukantiems į kairę, o toje pačioje juostoje stovinčios ir laukiančios galimybės pasukti į kairę transporto priemonės trukdo pravažiuoti kitiems eismo dalyviams, todėl paskui jas nusidriekia ilgos transporto eilės. Eismo simuliacija parodė, kad piko metu, ir taip sudėtingą situaciją dėl eismo Baltų g. stabdymo šviesoforu transportui iš Statybininkų g., sukantieji iš Baltų g. į kairę eismą apsunkintų dar labiau. Dėl vieno į kairę sukančio automobilio Baltų g. transporto eilė pailgėtų 200-300 m, o jei sukančiųjų į kairę pasitaikytų bent keli, eismas Baltų gatve būtų paralyžiuotas. Nebuvo galima pasirinkti ir varianto, kai kiekviena kryptimi eismas valdomas atskira faze, t. y. sustabdant priešpriešinį eismą Baltų g., kad iš kitos pusės važiuojantieji netrukdomai galėtų pasukti į kairę – dėl didelio fazių skaičiaus labai pailgėtų šviesoforo ciklas, dėl to prie šviesoforo nusidriektų labai ilgos transporto eilės.

Sprendžiant sankryžos pralaidumo problemas, Šiaulių miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos buvo pasirinktas dviejų fazių ciklo variantas draudžiant iš abiejų Baltų gatvės pusių sukti į kairę. Tokį sprendimą nulėmė tai, kad sukančiųjų į kairę nėra daug, be to yra galimybė pasirinkti alternatyvius maršrutus kairėje esantiems objektams pasiekti. Sprendimas drausti posūkius į kairę dažnai sutinkamas ir kituose tiek Lietuvos, tiek kitų šalių miestuose, ypač didelio eismo intensyvumo gatvėse.

Baltų - Statybininkų g. sankryžos šviesoforo fazės ir eismo srautai (aut./val.) rytinio ir vakarinio piko metu

Taigi, dar kartą norime akcentuoti, kad nuo rytojaus Baltų – Statybininkų g. sankryžoje iš Baltų g. (abiejų pusių) sukti į kairę ir apsisukti nebebus galima, todėl rekomenduojame iš anksto susiplanuoti galimus alternatyvius maršrutus tikslui pasiekti.