Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Traukinys / Jonas Balčiūnas/ELTA
ELTA.LTŠaltinis: ELTA.LT
Susitarimą Vilniuje antradienį pasirašė Lietuvos susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, Latvijos susisiekimo ministras Atis Švinka ir Estijos infrastruktūros ministras Kuldaras Leisas, pranešė Susisiekimo ministerija.
Bendrame pareiškime teigiama, kad Baltijos šalys turi bendradarbiauti, siekdamos užsitikrinti ilgalaikį ES finansavimą ir papildomus finansavimo šaltinius „Rail Balticos“ geležinkelio vėžės tiesimo darbams spartinti.
Pasak E. Sabučio, „Rail Baltica“ vėžė – nepaprastai svarbi susisiekimo ir karinio mobilumo jungtis, kuriai būtina toliau užtikrinti europinį finansavimą, pasibaigus 2021–2027 m. ES investicijų programai.
„Ypač svarbu dirbti kartu, siekiant užtikrinti, kad šis projektas būtų užbaigtas jau 2030 metais“, – pranešime teigia Lietuvos susisiekimo ministras.
Anot bendro Baltijos šalių pareiškimo, derinant veiksmus ir užtikrinant pakankamą finansavimą bus sustiprintas Europos strateginis pasirengimas ir transporto tinklų atsparumas.
Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo ministrai šiandien tęs vizitą Kaune ir Jonavos rajone, kur drauge su Lenkijos infrastruktūros ministru Dariuszu Klimczaku bei „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) ir „LTG Infra“ vadovais apžiūrės šiuo metu Lietuvoje vykdomus „Rail Balticos“ vėžės tiesimo darbus.
Šalyje antradienį taip pat lankosi gynybos ir kosmoso eurokomisaras Andrius Kubilius, kiti aukšti ES ir NATO pareigūnai.
Šiuo metu Lietuvoje vyksta 46,3 km „Rail Balticos“ pagrindinės linijos sankasos ir inžinerinių statinių statybos atkarpoje nuo Kauno iki Panevėžio. Planuojama, kad statybos darbai šių metų pabaigoje išsiplės ir jau apims 114 km ruožą.
„Rail Balticos“ projektui užbaigti iki 2030 metų Baltijos šalims reikia papildomų 10 mlrd. eurų, Lietuvai – 4 mlrd. eurų.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną.
Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.