Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Liepos 3–6 d. Aukštaitijos nacionaliniame parke (Ignalinos r.) vyko Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos mokymai-stovykla „Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje!“, skirta aktyviausiems projektų dalyviams.
Į šią stovyklą buvo pakviestos dalyvauti ir Visagino „Verdenės“ gimnazijos 4 a klasės mokinės Violeta Navickaitė ir Evelina Vainiūtė su savo mokytoja Danguole Savičiene. Stovyklą organizavo Miglė Simanavičienė, Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos koordinatorė bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Paskaitas ir užsiėmimus vedė moksliniai darbuotojai: Vytautas Eidėjus, Andrėjus Gaidamavičius, Ingrida Meškinytė.
Aukštaitijos nacionalinis parkas stovyklai pasirinktas ne atsitiktinai. Šis parkas išsiskiria ypač didele gamtinių sąlygų įvairove. Stovyklos dalyviai turėjo puikią galimybę pažinti unikalią biologinę įvairovę, išvysti ledynmečio suformuotą kalvotą kraštovaizdį, supamą ežerų, pažinti krašto kultūros paveldo vertybes.
Stovyklautojai gyveno Aukštaitijos nacionalinio parko gamtos mokykloje, įsikūrusioje Meironyse, šalia Palūšės miestelio, tačiau kiekvieną dieną keliavo dešimtis kilometrų po parko teritoriją. Vieno žygio dviračiais metu nuvažiavo net 36 kilometrus, aplankė parko žymiuosius objektus – Ledakalnį, Ginučių piliakalnį, Ginučių vandens malūną ir kt.
Parko direkcijos darbuotojai lankytojų centre supažindino su parko istorija, palydėjo į Aukštaitijos nacionalinio parko teritorijoje esančią senovinę pilkapio ekspoziciją, vaizduojančią žalvario amžiaus kapavietę. Vėliau stovyklautojai keliavo prie senovinės Palūšės bažnyčios, kuri, kaip byloja istorija, buvo pastatyta tik pasitelkiant vieną darbo priemonę – kirvį.
Stovyklos metu dalyviai kūrė BJP ir GLOBE programos komiksus, susijusius su globalinėmis aplinkos problemomis, dalyvavo orientaciniame gamtos ir istorijos pažinimo žygyje, žiedavo paukščius, viešėjo Labanoro regioninio parko lankytojų centre, mokėsi miško ekologijos ir dalyvavo kitose veiklose, susijusiose su gamtos pažinimu. Kiekvienas dalyvis atrado kažką naujo ir įsimintino.
Štai keletas citatų iš stovyklos dienoraščio: „Antra stovyklos diena. Man patiko žieduoti paukštelius, ypač genį. Jis stengėsi ištrūkti ir apkapojo snapu piršus. Nustebau, kokiu būdu (su vamzdelio pagalba) sveriami maži paukšteliai. Patiko dalyvauti orientaciniame žygyje ir keliauti Botanikos taku. Čia sunkiausia buvo mūsų grupei surasti Grybų stendą ir atlikti užduotis“ (Violeta).
„Šiandien buvome pelkėje. Filmavome sceneles apie retuosius Lietuvos augalus. Man įdomu buvo pamatyti laukinius kardelius, gegužraibes, saulašares. Pirmą kartą pamačiau didžiausią Lietuvos vorą. Po pietų kūrėme komiksus: fotografavome komikso veikėjus miško pievelėje. Mūsų grupė sukūrė komiksą „Nesveikas grybavimas“. Vakare atlikome tyrimą – stebėjome, ar šviečia tamsoje žaliagrybis“ (Evelina).