Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: BNS
Ši bepilotė skraidyklė bus naudojama tęsiant bendradarbiavimą su Europos jūrų saugumo administracija (EMSA).
Šįkart Lietuvos pajūryje dronas „Atlas 4“ skraidys tris mėnesius fiksuodamas laivų išmetamųjų dujų koncentracijas, galimus taršos nafta ir jos produktais, šiukšlėmis atvejus iš laivų, vykdys verslinės žvejybos kontrolę, taip pat įvertins laivų navigacijos saugumą.
Bepilotis orlaivis kartografuos Baltijos jūros pakrantės pokyčius, Kuršių marių ir Baltijos jūros vandens kokybę, įvykus ekstremaliai situacijai Baltijos jūroje ar Kuršių mariose atliks stebėseną.
Darbus su dronu aplinkosaugininkai planuoja pradėti 2023-ųjų pavasarį arba vasarą, projektas bus finansuotas EMSA lėšomis.
Pastarąjį kartą panašus dronas naudotas 2020-aisiais. Per trijų mėnesių misiją Jūros aplinkos apsaugos inspekcija gavo daugiau nei 130 emisijų ataskaitų dėl laivų išmetamųjų dujų kokybės.
Reguliariai vykdomų skrydžių metu buvo identifikuota 20 atvejų dėl galimų sieros koncentracijos viršijimo laivų išmetamosiose dujose. Visi atvejai ištirti, tyrimams buvo imami kuro mėginiai, dėl galimų pažeidimų informuotos laivų vėliavos valstybių atsakingos institucijos.
„Turėdami bepiločio orlaivio renkamus duomenis, galėsime įvertinti, ar veikla jūroje vykdoma laikantis nacionalinių reikalavimų ir tarptautinių įsipareigojimų, ar efektyviai vykdoma veiklos kontrolė, nustatyti kontrolės stiprinimo poreikį ir kryptis“, – sako Jūros aplinkos apsaugos inspekcijos atstovė specialistė Gintarė Šešplaukė.