Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Balandžio ketvirtoji yra lankomiausio puslapio diena. Juokaujama, kad lankomiausias puslapis internete yra 404 klaidos puslapis. Būtent dėl šio kodo parinkta tokia šventės data (4 04). Juokai juokais, tačiau koronaviruso pandemija taip pakeitė daugelio pasaulio, taip pat ir Lietuvos, gyventojų kasdienybę, kad žmonės ieško internete keisčiausių dalykų.
Gyvenimas tapo beveik virtualus. Todėl stipriai išaugo puslapių lankomumas. „Pastebėjome, kad šalyje paskelbus karantiną, sulaukėme žymiai daugiau mūsų puslapio lankytojų. Splius tinklapyje sausio, vasario mėnesiais apsilankė vidutiniškai po 17 tūkstančių vartotojų, tuo tarpu kovo mėnesį puslapio lankomumas pasiekė beveik 23 tūkstančius apsilankiusiųjų. Be to, interneto vartotojų įpročiai pastebimai keičiasi“, – dalijasi elektroninių ryšių paslaugas teikiančios bendrovės Splius marketingo direktorė Inga Karickienė.
„GemiusAudience“ duomenimis kovo antroje pusėje, prasidėjus karantinui internautai daugiau laiko praleido įvairiuose žinių ir aktualijų portaluose lyginant su vasario mėnesiu. Etaplius.lt vyriausioji redaktorė Irma Bagūnė atskleidžia, kad vasario mėnesį portalas turėjo 3 mln. puslapio atvertimų, o kovo mėnesį išaugo iki 4 mln. „Žmonės atrado laiko skaityti ir domėtis, taip leisdami laisvą laiką. Kita vertus, žinių troškimas tokiu metu labai natūralus“, – svarsto vyriausioji redaktorė.
Įvyko kardinalus ieškomų temų pokytis
Sausį ir vasarį rimti tekstai skaitytojams nebuvo itin įdomūs. „Tuomet stebėjome padidėjusį susidomėjimą Lietuvos "žvaigždėmis", kai tarp skaitomiausių straipsnių bei paieškoje buvo tokios pavardės kaip Šeduikytė, Stonkuvienė, Stonkus, Jagelavičiūtė, Stano, Zuokai. Taip pat aktualios buvo visos su orais susijusios temos, populiarūs dienos, savaitės, mėnesio bei visų 2020 metų horoskopai, asmenybės bei charakterio tipo testai, kriminalai ir receptai. Tačiau kovo mėnesį vartotojų įpročiai labai pasikeitė - imta skaityti sunkų turinį“, – pasakoja vieno didžiausių Šiaurės Lietuvoje portalų vyriausioji redaktorė I. Bagūnė.
„GoogleTrands“ duomenimis, lengvas turinys, pavyzdžiui, horoskopai, internautus domina vis mažiau. Per pastaruosius tris mėnesius horoskopų paieška lietuvių kalba, pagal „GoogleTrands“, sumažėjo beveik perpus. Žmones visame pasaulyje dabar labiausiai domina koronaviruso tema: kokie yra viruso tipai, simptomai, kaip apsisaugoti nuo jo ir pan. Internete jie dažniausiai ieško informacijos, kaip pasisiūti kaukę, pasidaryti dezinfekuojantį rankų gelį, purškalą ar servetėles, ir, kaip bebūtų juokinga, amerikiečių užduodamų google klausimų topuose šiuo metu yra ir klausimas, kaip pasigaminti tualetinį popierių.
Pastebimai išaugęs įmonių kontaktų skilties lankomumas
„GoogleTrands“ duomenimis, pastarąjį mėnesį Lietuvoje tarp labiausiai ieškomų kontaktų buvo ne tik Sodros ar VMI, bet ir interneto bei televizijos paslaugas teikiančių bendrovių kontaktai. „Kovo mėnesį sulaukėme daugiau nei įprasta televizijos ir interneto paslaugų užsakymų“, – atskleidžia Splius marketingo direktorė I. Karickienė. „Norėdami kuo rečiau eiti iš namų, žmonės labai dažnai klausė, kaip susimokėti už paslaugas internetu. Ypač pastebėjome suaktyvėjimą savitarnos svetainėje, kur įdiegtas labai paprastas apmokėjimas internetu“.
Aktualus tampa nuotolinis mokymas(is)
Dėl įvesto karantino uždarius švietimo ir kultūros įstaigas, padidėjo poreikis mokytis namuose. „GoogleTrands“ duomenimis, nuotolinių (angl. online) mokymų paieška pasaulyje išaugo kelis kartus lyginant paskutinių trijų mėnesių duomenis. Stipriai išaugęs domėjimasis nuotoliniu mokymu(si) stebimas ir Lietuvoje.
Naujienų ir žinių portalai taip pat pastebi skaitytojų susidomėjimą nuotoliniu mokymu. „Aktuali tema – vaikų švietimas ir su juo susiję sprendimai, trikdžiai karantino metu. Skaitytojai ėmė aktyviau skaityti ir stebėti politikų kalbas bei sprendimus šiais klausimais“, – atskleidžia I. Bagūnė.
Kultūra persikelia į virtualią erdvę
Pastarąsias savaites į internetą sparčiau persikelia ir kultūra: edukacijos, muziejai, teatrai. Siūlomos virtualios ekskursijos po garsiausius pasaulio ir Lietuvos muziejus. „Ir mes stengėmės skaitytojams suteikti kultūrinių žinių, edukacijų, pateikėme online spektaklius, tačiau jų susidomėjimas šiomis temomis išliko itin mažas“, – stebisi vyriausioji Etaplius.lt redaktorė.
Tuo tarpu įvairūs šalies teatrai savo youtube paskyrose fiksuoja rekordines tiesiogiai transliuojamų spektaklių peržiūras, tikėdamiesi, kad internautų įpročiai nesikeis pasibaigus pandemijai, o teatrai bus gausiai lankomi ir realybėje.
Kada baigsis koronaviruso pandemija, kol kas nežinoma. Įprotis dirbti, mokytis ir leisti laiką internete tik stiprės. Tad belieka spėlioti, koks puslapis internete bus lankomiausias ir kokių temų žmonės ieškos, pavyzdžiui, kitą mėnesį.