PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Pasaulis2025 m. Birželio 13 d. 12:14

Aviakatastrofos Indijoje aukų skaičius išaugo iki 265, gelbėtojai tęsia paieškas

Pasaulis

Indijoje nukritusio į Londoną skridusio ir katastrofą patyrusio lėktuvo nuolaužos. Scanpix

EtapliusŠaltinis: BNS.LT


367944

Gelbėtojų komandos su tarnybiniais šunimis penktadienį tikrino į Londoną skridusio keleivinio lėktuvo, nukritusio Indijos Ahmadabado miesto gyvenamajame rajone, katastrofos vietą.

Pranešama, kad per aviakatastrofą žuvo mažiausiai 265 lėktuvu skridusių ir ant žemės buvusių žmonių.

Vienas „Air India“ lėktuve „Boeing 787-8 Dreamliner“, kuriuo skrido 242 keleiviai ir įgulos nariai, buvęs žmogus per stebuklą liko gyvas po ketvirtadienį įvykusios aviakatastrofos, kai orlaivis rėžėsi į medicinos darbuotojų iš netoliese esančios ligoninės bendrabutį.

Lėktuvo uodega liko kyšoti iš bendrabučio antrojo aukšto, o „nosis“ nukrito ant valgyklos, kur pietavo studentai, pasakojo liudininkai.

Policijos komisaro pavaduotojas Kananas Desai sakė, kad iki šiol suskaičiuoti 265 žuvusieji. Tai reiškia, kad žuvo mažiausiai 24 ant žemės buvę žmonės, tačiau žuvusiųjų skaičius dar gali didėti.

„Oficialus žuvusiųjų skaičius bus paskelbtas tik atlikus DNR tyrimus“, – vėlai ketvirtadienį paskelbtame pareiškime sakė Indijos vidaus reikalų ministras Amitas Shahas.

„Šeimos, kurių giminaičiai yra užsienyje, jau informuotos, bus paimti jų DNR mėginiai“, – pridūrė jis.

Indijos premjeras Narendra Modi, penktadienį apsilankęs nuniokotame miesto rajone, kur nukrito „Air India“ 171 reiso lėktuvas, anksčiau sakė, kad ši tragedija yra nenusakomai skaudi.

Oro linijos „Air India“ nurodė, kad į Londono Gatwicko oro uostą kaip keleiviai skrido 169 Indijos, 53 Jungtinės Karalystės (JK), septyni Portugalijos piliečiai ir vienas Kanados pilietis. Lėktuve taip pat buvo 12 įgulos narių.

Oro linijos patvirtino, kad tragediją išgyveno tik vienas keleivis – indų kilmės JK pilietis. Vietos žiniasklaida pranešė, kad tai Vishwashas Kumaras Rameshas. Vyras šiuo metu gydomas ligoninėje.

„Jis sakė: „Neįsivaizduoju, kaip išlipau iš lėktuvo“, – britų naujienų agentūrai „PA Media“ Lesteryje pasakojo jo 27-erių brolis Nayanas Kumaras Rameshas.

„Paskutinis skambutis“

Ahmadabade lėktuvo keleivių giminaičiai penktadienį rinkosi į skubios pagalbos centrą duoti savo DNR ėminių, kad būtų galima nustatyti jų artimųjų tapatybę.

40-metis Ashfaque Nanabawa sakė atvykęs ieškoti savo pusbrolio Akeelo Nanabawos (Akilo Nanabavos), skridusio lėktuvu su žmona ir trejų metų dukrele. Prieš pat lėktuvo pakilimą jiedu kalbėjosi.

„Jis mums paskambino ir pasakė: „Aš esu lėktuve, saugiai įlipau ir viskas gerai“. Tai buvo paskutinis jo skambutis“, – pasakojo vyras.

Viena moteris, kuri buvo tokia sukrėsta, kad net nesugebėjo pasakyti savo vardo, pasakė, kad žuvo jos žentas.

„Mano dukra nežino, kad jo nebėra“, – sakė ji, šluostydamasi ašaras.

„Aš negaliu jai pranešti naujienų, gal tai gali padaryti kas nors kitas?“ – klausė ji.

Lėktuvas ketvirtadienio popietę sudužo nepraėjus nei minutei po pakilimo, pakilęs vos 100 metrų nuo žemės.

Civilinės aviacijos generalinis direktoratas pranešė, kad lėktuvas pasiuntė pavojaus signalą ir „sudužo iš karto po pakilimo“.

Ahmadabade, pagrindiniame Indijos Gudžarato valstijos mieste, gyvena apie aštuonis milijonus žmonių, o intensyviai dirbantis oro uostas yra supamas tankiai apgyvendintų miesto rajonų.

„Pusė lėktuvo rėžėsi į gyvenamąjį namą, kuriame gyveno gydytojai su šeimomis“, – sakė gydytojas Krishna, nenorėjęs atskleisti pavardės.

JAV orlaivių gamintoja „Boeing“ teigė palaikanti ryšius su „Air India“ ir yra pasirengusi jai padėti dėl incidento, kuris, pasak artimo šaltinio, yra pirmoji lėktuvų „787 Dreamliner“ avarija.

JK ir JAV aviakatastrofų tyrimo agentūros pranešė, kad siunčia komandas, kurios padės kolegoms Indijoje.

„Air India“ savininkė „Tata Group“ kiekvieno per Ahmadabado lėktuvo katastrofą žuvusio asmens šeimoms pasiūlys apie 10 mln. rupijų (101 tūkst. eurų) kompensacijas. Bendrovė taip pat padengs sužeistųjų gydymo išlaidas.

Spartus augimas

Indija yra išgyvenusi virtinę aviakatastrofų, įskaitant įvykį 1996-aisiais, kai virš Naujojo Delio ore susidūrus dviem lėktuvams žuvo beveik 350 žmonių.

2010 metais Pietvakarių Indijos Mangaloro oro uoste sudužo ir užsiliepsnojo „Air India Express“ lėktuvas, žuvo 158 iš 166 jame buvusių keleivių ir įgulos narių.

Ekspertai teigė, kad dar per anksti spėlioti, dėl ko ketvirtadienį sudužo lėktuvas.

„Labai mažai tikėtina, kad lėktuvas buvo per sunkus ar turėjo per daug degalų“, – sakė Portsmuto universiteto skysčių mechanikos dėstytojas Jasonas Knightas.

„Lėktuvas suprojektuotas taip, kad galėtų skristi su vienu varikliu, todėl labiausiai tikėtina avarijos priežastis – abiejų variklių gedimas. Labiausiai tikėtina dviejų variklių gedimo priežastis – susidūrimas su paukščiu“, – teigė jis.

Pastaraisiais metais Indijos oro transporto pramonė sparčiai augo. Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) generalinis direktorius Willie Walshas praėjusį mėnesį ją pavadino tiesiog fenomenalia.

Dėl ekonomikos augimo daugiau nei 1,4 mlrd. gyventojų turinti Indija tapo ketvirtąja pagal dydį pasaulyje vidaus ir tarptautine oro transporto rinka. IATA prognozuoja, kad per dešimtmetį ji taps trečiąja pagal dydį.

#AHMADABADAS#INDIJA#LĖKTUVAS#KATASTROFA#LONDONAS
#AUKOS