Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
A. Rutkausko nuotr.
Reporteris MindaugasŠaltinis: Etaplius.lt
Šiaulių miesto valdžia, panašu, siekia perimti vis daugiau paslaugų iš privataus verslo į savo rankas. Aršiai kovojusi dėl šilumos ūkio išsaugojimo valdiškose rankose, sudariusi konkurenciją gatvių valytojams, galimai siekianti perimti arenos koncesiją, miesto valdančioji dauguma užsimojo administruoti ir automobilių stovėjimą. Aiškinama, kad tai padės sutaupyti lėšų ir lanksčiau reaguoti į pokyčius.
Pasitarė tarpusavyje
Iki šiol automobilių stovėjimo mokamose miesto vietose rinkliavą administravo privati bendrovė. Ši situacija gali pasikeisti. Prieš pat Kalėdas įvyksiančiame Šiaulių miesto tarybos posėdyje bus svarstomas sprendimo projektas, kuriame numatyta administravimą perimti į savo rankas.
Savivaldybės taryba buvo patvirtinusi mokamų automobilių aikštelių plėtrą mieste ir trijų mokamų zonų įvedimą: raudonos, geltonos ir žalios (vietoje vien tik žalios). Tuo pačiu nuspręsta rinkliavą didinti, taip prisitaikant prie padidėjusių įkainių bei siekiant skatinti šiauliečius naudotis viešuoju transportu mieste. Nauja rinkliava ir zonos turėjo įsigalioti kitų metų liepos 1 d.
Tačiau miesto valdančioji dauguma apsižiūrėjo, kad netrukus baigsis sutartis su rinkliavos administratoriumi. Tektų skelbti naują konkursą. Pasitarus nuspręsta viešojo pirkimo nevykdyti ir perduoti administravimą savivaldybės įmonei, ankstesnį sprendimo įsigaliojimą nukeliant iki 2023 m. gegužės 1 d. Tam turės pritarti Taryba, kuri valdančiųjų daugumos balsais dažnai įvairius klausimus priima be problemų.
„Išanalizavus alternatyvas, įvertinus kitų savivaldybių patirtį, kurių dauguma neperka paslaugos viešųjų pirkimų būdu, o paveda šią funkciją savo įmonei bei pasikonsultavus su Šiaulių miesto savivaldybės tarybos valdančiosios daugumos atstovais, nuspręsta organizuoti paslaugos administravimo pavedimą savivaldybės kontroliuojamai įmonei. Tai leistų lanksčiau vykdyti paslaugą pasikeitus aplinkybėms (padidėjus/sumažėjus mokamai zonai, pasikeitus kainai ir pan.), taip nepermokant už paslaugą“, – rašoma aiškinamajame rašte.
Taupo lėšas
Kaip portalui „Etaplius“ atsiųstuose atsakymuose teigė Šiaulių miesto savivaldybės Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė, išnagrinėta situacija didmiesčiuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje. Pasak vedėjos, šiuose miestuose mokamų automobilių stovėjimo vietų administravimą vykdo savivaldybių kontroliuojamos įmonės.
Taip pat vedėja nurodė, kad Šiaulių miesto savivaldybė dabar už paslaugą per metus privačiam administratoriui sumoka 120–150 tūkst. Eur. Todėl nuspręsta, kad ekonomiškiau būtų taupyti lėšas ir leisti paslaugos administravimą vykdyti savo įmonei.
„Vadovaujantis viešųjų pirkimų metu sudarytomis sutartimis nebeįmanoma pakeisti taikomo atsiskaitymo su paslaugos teikėju principo, nors Taryba turi teisę tiek keisti zonas (jas didinti arba mažinti), tiek keisti įkainius (juos didinti ar mažinti). Iš anksto ilguoju laikotarpiu prognozuoti, kiek tokių pasikeitimų gali būti, pvz., 10 metų laikotarpyje, yra neįmanoma, todėl ir paslaugos pirkimo sutartyse neįmanoma nustatyti, kiek per paslaugos teikimo laikotarpį gali būti tokių pasikeitimų“, – aiškino E. Bružienė.
Analizuoja padėtį
Pasak vedėjos, pagal LR Viešųjų pirkimų įstatymą (nevertinant išimčių, kurių, E. Bružienės teigimu, pritaikyti šiuo atveju nėra galimybės), maksimalus sutarties laikotarpis, perkant paslaugą viešųjų pirkimų būdu, yra trys metai.
„Įvertinus tai, jog į esamų bei būsimų zonų plėtra reikalingos nemažos investicijos (parkomatai), sutarties sudarymas trijų metų laikotarpyje ženkliai išbrangintų paslaugos kainą. Šiuo metu dar nėra priimtų sprendimo dėl konkrečios įmonės, kuriai būtų pavestą šią paslaugą administruoti, tam ir prašomas ilgesnis pasiruošimo laikotarpis (nukeliant sprendimo įsigaliojimo pradžią), kad būtų galima išnagrinėti ir pasirinkti geriausią variantą“, – teigė vedėja.
Perima
Dabartinė miesto valdžia aktyviai pasisakė už savivaldos stiprinimą bei savivaldybės įmonių naudą. Priešintasi šilumos ūkio privatizavimui. Palyginti neseniai buvo įsigyta vakuuminė gatvių valymo mašina, kuri patikėjimo teise perduota valyti tam tikras gatvių atkarpas savivaldybės įmonei. Neseniai svarstant Šiaulių arenos koncesijos sutarties pakeitimo klausimą viešai pasigirdo kalbos, kad ir šią paslaugą miesto valdžia galimai siekia perimti į savo rankas. Dėl automobilių mokamų aikštelių rinkliavos administravimo opozicijai kyla abejonių.
„Man tai baisu, kad paskui iš „mes padarysim geriau“, nesigautų kaip su pusiau požeminiais konteineriais. Kuršėnuose, Radviliškyje, Vilniuje ir dar daug kur funkcionuoja, o Šiauliuose – ne. Tas pats „mes padarysim geriau“ yra ir su elektromobilių įkrovimo stotelėmis. Jie teisinasi, kad neva paslaugą pagal konkursą pirkti galima tik 3 metams, nors koncesijos varianto net nesvarstė. Skaičiavimų jokių irgi neturi“, – portalui „Etaplius“ savo nuogąstavimus išsakė vienas iš miesto Tarybos opozicijos narių.